Coronatopic #5

Als hier een andere tekst + logo bij had gestaan had ik het geloofwaardiger gevonden.

“Fysiek geweld komt overal voor, ook op kermissen. Steun giro 124999555”.

1 like

TrADiTiE

3 likes

Nou ik vind het anders behoorlijk sneu voor die mensen, die moeten ook gewoon geld verdienen en hun kosten lopen ook gewoon door. Als alles om je heen opengaat en je mag als kermis niet open gaan terwijl je ook daar de 1,5 meter afstand kan waarborgen snap ik de frustratie

En ik hou geeneens van kermis

7 likes

Maar de kermis mag nu wel gewoon?

Een hoop gaan er niet door, maar dat zijn nu beslissingen van gemeenten omdat het organisatorisch niet te doen is.

Ja maar heel eerlijk zijn heel veel dingen met 1.5 meter niet echt te doen… en die zijn wel open/afgegeven. Maar goed ik weet niet hoe de kermispeople erin staan, als je meteen inzet op 1.5 meter gaan we niet doen want dat is belachelijk dan snap ik wel dat de gemeente niet mee kan werken

1 like

Oh dat nieuws is mij ontgaan, al moet ik zeggen dat ik bijna geen nieuws volg.
Ik vind het oprecht fijn voor ze.

Haha snap ik maar t komt ook idd zoals gezegd omdat ze achteraan in de rij staan te huilen, dat t irritant wordt. En dat is hun niet echt aan te rekenen maar eigenlijk alle beroepsgroepen die hiervoor aan t roeptoeteren waren… weer eentje die niet happy is

Bij dat harde roepen denk toch altijd. Brutale mensen hebben de halve wereld.
Dat is al zo geweest bij de sportscholen vind ik.

2 likes

Ik vraag me vooral bij nachtclubs af “hoe dan?”, wat ik in andere sectoren nog wel voor me zie. Ook zie ik clubs die erbij posten “gooi het open voor de jeugd want die lopen toch het minste kans corona op te lopen” en dat soort opmerkingen schieten bij mij een beetje in het verkeerde keelgat

2 likes

Lisabon en Porto zijn weer oranje gemaakt op de kaart met reisadvies. Ze waren 20 minuten geleden nog geel.

Niet goed

Ik denk dus dat ze het inderdaad over “oudere jeugd” hebben, 18-25 bijvoorbeeld want daaronder kom je er vaak niet in. Alsof het virus ook denkt “oh jij bent 22 jou sla ik over”, je kan het alsnog krijgen. Ik zie gewoon niet voor me hoe de maatregelen binnen te handhaven zijn en vind het ook erg simpel gedacht

Ik heb dezelfde vrees, ben erg benieuwd hoe het er allemaal uit ziet over een half jaar, 9 maanden? Heb zelf nog wel de hoop dat het met oudjaar weer mag/kan, weg met dat kutjaar 2020 :tada:

2 likes

Komt echt dichtbij zo

20 likes

Ben inderdaad heel benieuwd hoe het vakantie seizoen zal verlopen en of veel mensen het virus weer mee terug nemen naar Nederland

3 likes

Dat houdt mij oa tegen om op vakantie buiten Nederland te gaan. Ben je er net een dag en dan is het ineens een risico gebied. Dan heb je of het gedoe van hals overkop terug naar huis of bij terugkomst in quarantaine :pensive:

Heb ik ook heel erg. Vriendinnetje van mij wil heel graag samen naar Griekenland, als vervanging voor onze Canada reis die dus niet door ging. Maar ik blijf liever gewoon thuis of ergens in Nederland.

Je ziet het nu al in Lissabon… Daar zit een andere vriendin van mij, die is er gisteren heen gegaan en nu al de hele stad op oranje. Daar zit je toch helemaal niet op te wachten? Zo graag hoef ik dan ook weer niet op vakantie. Dan komt het volgend jaar wel weer.

1 like

Ja inderdaad! Wel onwijs balen van Canada :pensive:

En je ‘moet’ dan ook steeds de nieuwsberichten en zo in de gaten houden. Dan zou ik dus ook niet lekker rustig op vakantie zitten.

Wat gebeurd er nu exact als een land / stad / gebied op oranje gaat? Moet je dan terugkomen? En wie regelt dat? Of moet je juist blijven tot het weer vrij is?

Zucht ik hoop dat het niet al te vaak gebeurd deze zomer… Wij hebben een logeerhuis voor beperkte kinderen en een 2 tal gezinnen gaan gewoon op vakantie (en kind is dan bij ons die 8-10dgn).
Maar ik krijg er echt stress van dat zij dan in Portugal zitten bijv en dan dat land dicht gaat en dat hun kind dan bij ons zit :sweat_smile:

Je moet zelf regelen dat je terugkomt / hopelijk regelt je reisorganisatie iets (maarja je wilt er dan toch zelf zsm weg lijkt me… precies de reden dat ik nu niet met het vliegtuig weg wil moet ALS we al naar het buitenland gaan dat met eigen vervoer is). Er is geen repatriëring meer omdat we volgens Rutte weten wat het risico is en code geel is ook geen groen. En verder wordt het aangeraden bij thuiskomst twee weken in quarantaine te gaan. Of dat verplicht is weet ik niet.

Mijn man zou in september met vriendenweekend naar Mallorca gaan. Wat er nu in Portugal is gebeurd is precies de reden dat ik dat niet wil. Hij zegt dan grappend ach ik krijg gewoon doorbetaald als ik in quarantaine moet. Ja jij wel ja, ik als zzper niet. En los daarvan kan hij nog geen weekend niks doen, laat uit staan twee weken. Maar goed, eerst maar eens zien wat er de zomer gebeurd.

3 likes

Ja daar staat bijv

Gaat de Nederlandse overheid vakantiegangers terughalen als landen opeens weer op slot gaan?

Nee. Nederland gaat geen toeristen repatriëren. U kunt vanaf 15 juni weer naar een groot aantal Europese landen op vakantie. Maar let op. De situatie kan snel veranderen. Als ergens een grote corona-uitbraak is, kan een land of regio zo maar weer op slot gaan. Of u dit risico wilt nemen, is een keuze die u zelf maakt.

Maar oranje is geen rood toch? Dus het gebied is niet op slot.

Werkgever van mijn man heeft overigens aangegeven dat ze dit niét van plan zijn als het het gevolg is van een buitenlandse reis.

Corendon adverteert met ‘terughaal garantie’ :rofl:

1 like