Coronatopic #5

Ja ik verwoord het verkeerd zie ik :see_no_evil: Ik bedoel dat mensen nu over halsema + de drukte praten op twitter en dat overstemt het gesprek van de demonstratie. Hopelijk zeg ik het zo goed. Ik ben nogal boos er om merk ik (op de mensen die alleen maar boos gillen over de drukte + halsema) dus ik kom ff niet goed uit mijn woorden

2 likes

Dit was haar reactie @Foefjeisthuis

6 likes

Thanks! Die had ik in alle boze en nare berichten die ik las nog niet eens voorbij zien komen. Ik ben ook maar gestopt met twitter :sweat_smile:

1 like

Ik vind de beelden ook bizar om te zien… na al deze weken. Ben benieuwd wat het met de cijfers gaat doen.

Dat beeld van die agent met z’n knie op de nek van George Floyd? Ja ik ook, bizar.

40 likes

Die mondkapjes is t ov is ook een deceptie zeg :joy:. Zoveel mensen met dat ding om hun kin. Niet dat ik veel zie want mijn bril is helemaal beslagen.

13 likes

Of die beelden van al die mensen in de trein naar stranden, waarin het zo druk werd dat de treinreizen uiteindelijk stopgezet werden. Of die beelden van al die mensen op terrassen die geen 1.5 m afstand hielden, of geen mondkapje droegen.

Of die beelden van mensen die al weken gewoon in hondertallen in Amsterdam gaan winkelen, of de beelden van de lange rij files naar de outlet in Roermond, of de drukte in bouwmarkten.

Maar goed, die beelden zullen het vast niet zijn, want dat beschadigt de white fragility niet.

26 likes

Die ondernemers snappen dan echt niet het verschil in belang tussen jarenlang racisme en onderdrukking aan de kaak stellen en winst maken.

8 likes

Nee dat snappen ze zeker niet :slightly_frowning_face:

Come on, zo simpel ligt het dan ook weer niet. Sommige ondernemers zien hun levenswerk naar de klote gaan, zijn kostwinner van het gezin en zitten nu in grote geldzorgen. Het is algemeen bekend wat geldzorgen met eens mens kan doen en ik kan mij heel goed voorstellen dat je op dat moment, na maanden stress en slapeloze nachten en het verlies van eventuele dierbaren, moeilijk vindt om het middel (protesteren met zo’n grote groep mensen) de juiste te vinden. Los van het doel waarvoor het protest diende.

17 likes

En dan hoop ik nu dat de mensen die gisteren op de dam waren 2 weken in thuis quarantaine gaan

5 likes

Op mijn werk is het zo geregeld dat iedere bewoner 1x per week een uur bezoek mag krijgen van 1 dezelfde persoon (bezoek krijgt mondkapje). Bezoek mag dan of in het appartementje of buiten wandelen. Is iedere week op de zelfde dag en het zelfde tijdstip. Dit om te voorkomen dat al het bezoek op het zelfde tijdstip komt.
Voor de rest is er een soort bezoek raam, kunnen bewoners achter een scherm kletsen met familie, dit hoeft niet steeds dezelfde te zijn. Wel ook speciale tijdstippen en dagen…

Best streng zo in contrast bij het verzorgingshuis waar je opa woont.

Zo exact is het ook geregeld waar mijn oma zit. Vind het heel goed geregeld, mijn opa gaat elke week een uurtje met haar wandelen en mijn moeder, broertje en ik kunnen haar via het raam zien, zonder dat we bang hoeven te zijn dat we haar besmetten.

1 like

De bezoeker moet wel de 1,5e meter afstand houden. Bezoek krijgt ook geen kopje koffie of iets aangeboden.
Als bezoek naar het toilet gaat bij de bewoner op de kamer wordt er verzocht de wc na gebruik goed schoon te maken.

Als bezoek gaat wandelen met een bewoner kun je natuurlijk niet meer in de gaten houden of ze dan nog afstand houden of dat de hele familie twee straten verder staat te wachten. Ook kun je niet meer zien of de bezoeker het mondkapje ophoudt.

Wij zijn tot nu toe Corona-vrij gebleven, de hoop is er dat bezoek zich aan de regels houdt zodat wij dat ook blijven.

Hier in de stad is een cafe gesloten vanwege geen naleving van de 1,5 meter regel, wat smiddags al opgemerkt was, toen er vervolgens een knokpartij kwam hebben ze besloten de boel te sluiten. Ik vind dat niet meer dan logisch. En lekker makkelijk om dat als ondernemer zijnde te gaan vergelijken met een demonstratie tegen racisme (ik kan het niet laten om inspector gadget uit te gaan hangen maar een familielid van de eigenaar van het cafe plaatst iets over die demonstratie met ja die kut homo’s van de gemeente en politie die jou inkomen verneuken. Ja sorry dan sla je echt de plank wel mis).

Het achterlijke is dat de eigenaar zegt er alles aan gedaan te hebben om de 1,5 meter te behouden. We vaarden erlangs rond 16 uur smiddags, het was afgeladen vol, mensen stonden op het terras zij aan zij. Je kunt mij niet vertellen dat je de moeite hebt gedaan on 1,5 meter te behouden.

3 likes

Ja dat is echt heel fijn! Bij ons dus 1 vaste bezoeker (die officieel wel afstand moet houden + een mondkapje op, maar als ze gaan wandelen is dat lastig natuurlijk, m’n oma zit meestal in een rolstoel) en de rest via het raam. Vind dat eigenlijk al best spannend, tot nu toe zijn er geen besmettingen geweest gelukkig, maar elke bewoner heeft 1 vaste bezoeker dus dat verhoogt de kans wel aanzienlijk. Lijkt me idd wel eng bij jouw opa, met meerdere bezoekers, zeker als er ook niet echt afstand lijkt te worden gehouden!

Ik haha. Wel leuk! Komt vast goed joh, ik denk dat je op zo’n locatie veel ā€˜veiliger’ bent dan in de gemiddelde supermakt of horeca locatie!

1 like

@Madam-Mikmak is er nu een nachtje als ik me niet vergis!

2 likes

Een uur wachten voor de wc zou ik echt niet kunnen, pff

Er zijn inmiddels heel veel extra toiletten geplaatst. Ik was er gisteren ook en de maximale wachttijd die ik heb gehad was vijf minuten.

1 like