Maar het is toch logisch dat je je eraan stoort als andere mensen zich nergens meer iets van aantrekken terwijl jij dat nog wel doet? Ik ben absoluut geen heilige hoor, ga ook gewoon een weekend naar Duitsland en zie ook 1 persoon buiten mān huisgenoten op minder dan 1,5 meter afstand. Maar ik zie de afgelopen 2 weken gewoon dingen voorbij komen op Instagram en Snapchat waarvan ik echt niet begrijp hoe mensen het in hun hoofd halen om dit nu te gaan doen.
Het ging goed doordat iedereen zich (goed genoeg) aan de maatregelen heeft gehouden, maar heel veel mensen lijken inmiddels helemaal terug te zijn gegaan naar normaal. Ik zie Instagram stories voorbij komen uit kroegen wat gewoon niks anders meer is als uitgaan. Allemaal binnen en dicht op elkaar. En dat zijn niet alleen meiden van 16 die de rest van de zomervakantie alleen maar op hun kamer zitten, maar ook gewoon meiden die in bejaardentehuizen of in de thuiszorg werken. Vind dat op zān zachtst gezegd best vreemd.
Ik denk dat iedereen helemaal klaar is met die 1,5 meter en dat we zo snel mogelijk terug willen naar hoe alles was in januari, maar al die toegenomen besmettingen van de afgelopen week laten wel zien dat dat er dus voorlopig niet inzit. Dus ik vind het echt niet meer dan logisch dat als je zelf je best doet om je (zoveel mogelijk) aan alle maatregelen te houden en dat soms best lastig en vervelend vindt, dat het gewoon heel shit is om te zien dat andere dat helemaal niet doen en dat je dan gewoon afentoe je frustratie wil uiten.
Beetje laat op de avond, dus misschien beetje onsamenhangend verhaal dit