Coronatopic #5

stel je voor he. heb je maanden in lockdown gezeten. kan je eindelijk weer een beetje naar buiten, komen er massaal toeristen naar je land die de regels aan hun laars lappen. die gaan lekker terug naar huis en jij kan straks weer in lockdown.

2 likes

Die landen hebben zelf ook hun grenzen geopend, ze hadden ze ook dicht kunnen houden. Niet dat burgers daarover beslissen, maar de regering kan er tenminste rekening mee houden dat dit een scenario kan zijn.

5 likes

ja ze hebben het toerisme ook nodig natuurlijk. maar ik zou als inwoner echt pissed zijn als ik net uit lockdown kom en iedereen uit omringende landen komt hier lekker zn zuipvakantie houden zonder zich aan de regels te houden.

Ik gok dat wij hetzelfde probleem in Amsterdam hebben (not sure want woon er niet).

Maar eens hoor, als burger is dat ronduit kut.

2 likes

En in Zeeland… met alle vakantievierende Duitsers en Belgen

2 likes

Ja ik vind het in Amsterdam ook echt verschrikkelijk, een van m’n beste vriendinnen woont echt middenin het centrum ergens, haar straat is inmiddels voor voetgangers eenrichtingsverkeer en het duurde vrijdagavond 10 minuten voor ik bij m’n fiets kon komen omdat ik zoveel groepen toeristen moest vragen of ze aan de kant wilden gaan (normaal gesproken beuk ik me er gewoon doorheen maar dat doe ik toch liever niet nu). ZO IRRITANT.

Wow woont zij in die straat? Heftig

Ze hebben nu rond de Nieuwmarkt/Wallen best wel veel straten eenrichtingsverkeer gemaakt
edit: volgens mij wel alleen op vrijdag/zaterdagavond in de meeste straten

Ohhh dat wist ik niet, ik dacht alleen de k-straat (hoe toepasselijk dat dat de afkorting is)

Ik fietste gister door de Jan Pieter Heijestraat en daar hebben ze dus 30 km ingesteld, alle fietsers op de weg en stoep + fietspad alleen voor voetgangers. Maar niemand die dus ook een beetje breed om elkaar heen liep. Vond het ook een erg chaotisch geheel met gele borden en betonblokken etc

1 like

Klinkt echt heel kut zeg. Zo’n beeld had ik er al een beetje bij, jammer dat het klopt.

Ik vind het dus echt irritant dat er bij winkels (supermarkt bijvoorbeeld) geen deurbeleid meer is. Het is zo druk, vol, alles loopt door elkaar. Ook bij de IKEA houden ze zich niet meer aan ā€˜max 2 per familie’. Ik vind dat echt vreemd en vervelend.

Ik fietste vorige week een avond door het centrum in amsterdam en ik was weer ouderwets toeristen aan het ontwijken en als een malle aan het fietsbellen.

Op rembrandts plein zitten de terrassen bomvol en sommige plekken hebben binnen de muziek keihard aan staan waar je dus gewoon binnen kunt dansen. Ik dacht dat dat ook niet mocht?

Hahaha maar echt hoor
En dan heb ik door de plek waar ik vorig jaar woonde ook nog een of ander verschrikkelijk posh Brits accent opgepikt, waardoor ik al helemaal als een naar mens klink als ik een groepje lads moet vragen aan de kant te gaan

Ik kan alleen maar facepalmen

Ik zit zo te twijfelen wat ik met mijn vakantie moet. Dacht helemaal dat ik thuis zou blijven en dagjes uit zou gaan in Nederland, maar nu iedereen gewoon weer op vakantie naar het buitenland gaat, wil ik ook graag. Bovendien ben ik vorige zomer voor het eerst na 8 jaar weer een keer op vakantie gegaan en heb het idee dat ik in Nederland nu ook wel zo’n beetje alles gezien heb haha. Denk er nu over om naar een gebied in Frankrijk of Duitsland te gaan waar nog niet veel Corona besmettingen zijn. Ga dan met de auto, maar verblijf wel in hotel. Denk dat dat haast nog veiliger is dan in NL steeds een dagje uit naar een andere plek gaan. Maar ik blijf maar twijfelen :thinking:

1 like

Poeh dit is precies wat ik voel momenteel. Vooral omdat ik net hoorde net dat een vriendin volgende week binnen ƩƩn week naar 2 verschillende Europese hoofdsteden vliegt voor welgeteld 2 nachtjes (met tussendoor wat dagen in NL). Normaal zou ik er al gemengde gevoelens over hebben, maar nu vind ik het helemaal te zot voor woorden.

1 like

Je kan de vakantie heus wel een jaartje overslaan. Ik zou niet gaan.

5 likes

Ik zou gewoon gaan denk ik. Mits je met eigen vervoer gaat, naar een rustig gebied gaat en de drukte daar niet op gaat zoeken. Denk inderdaad dat je een ā€˜veiligere’ vakantie hebt in een rustig gebied in Duitsland of Frankrijk dan wanneer je nu dagjes weg gaat in Nederland. Ik kan eerlijk gezegd nog weinig plekken bedenken waar je rustig een dagje weg kan gaan.

5 likes

Ik ben deze zomer maar gewoon gaan werken. Ik werk in het onderwijs en ik dacht: wat moet ik 6 weken vrij gaan doen in zo’n onzekere periode? Ze zochten personeel voor de zomerschool en heb gesolliciteerd en ben aangenomen. Ik vermaak me prima. Die 4 weken die ik nu werk, mag ik later in het jaar opnemen. En kan ook nog iets betekenen voor die kinderen die het goed kunnen gebruiken!

63 likes

Wij zitten nu in duitsland in de eiffel op een rustige camping (aan een riviertje :heart_eyes:)
Alle uitstapjes doen we buiten. Veel wandelen en naar het bos. De dorpjes zijn hier ook erg rustig.
Kortom gaat goed hier!
Volgend jaar gaan we weer hierheen en dan pikken we de dierentuinen en speelparken wel mee (hebben dochter)

Het is hier rustiger dan in onze eigen toeristische stad in nederland vol duitsers

3 likes