Haha precies dat, ik zei ook naderhand van je mag het wel vrolijker brengen hoor (ze had een jonge stem en kon meelachen). Toen gaf ze aan dat er dus ook mensen zijn die dat juist niet op prijs stellen. Wat fijn dat je ook negatief getest bent!
Dat ik weet hebben ze de situatie goed bekeken voor ze weg gingen. Toen was het nog geen code oranje.
Inmiddels contact gehad, het gaat goed. Ze houden ze aan de afstand en de regels. En kijken uit. De besmettingen ze vooral in Zagreb, daar komen ze niet. Dus volgens haar zijn ze redelijk veilig. Waar ik ook wel in kan komen.
De eerste maanden dat K. naar de opvang ging wad ik ook chronisch verkouden. Daarna niet meer, maar als zwangere is je weerstand wat lager en ben ik sinds de opvang weer open is ook weer verkouden. Hopelijk voor jou is het dat ook gewoon
Bedankt voor de info. Heb inmiddels contact gehad. En ben daardoor ook al wat gerust gesteld. (Zie bericht hierboven)
Volledig met je eens.
Werk zelf in de horeca, en is soms zo frustrerend dat mensen moeilijk doen als ze niet bij elkaar aan tafel mogen zitten.
Alsof wij dat voor de lol doen, het zijn landelijke regels, en wij als restaurant riskeren een hoge boete.
Ja dat leek wel zo. Maar wat moeten die mensen dan in een week tijd 10 kg of meer afvallen? Het blijft als het goed is toch altijd wel een geleidelijk proces. Dus als het nu weer uitbreekt dan hebben de mensen er in verband met corona niks aan toch?
Soms is het ook allemaal zo knullig he. Den Haag is met vakantie dus het advies moet ook maar een weekje wachten.
Wow, juli 2021 Heftig wel dit!
Nou mijn werk heeft dit ook al basically aangekondigd hoor, echt al weken geleden… Maar dan wel alleen voor mensen die thuis kunnen werken en er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen (waaronder ik godzijdank haha)
Neemt niet weg dat het, los van corona, wellicht wel wat kan bijdragen aan vermindering van het aantal mensen/patiënten met obesitas! En dit kan leiden tot minder diabetes, hart- en vaatziekten, slaapapneu, obesitas hypoventilatiesyndroom ed.
Mooie heldere uitleg
Ja daar heb je zeker gelijk in hoor! Maar als ik naar mezelf kijk, denk ik dat ‘preventie maatregelen’ als het verbieden van billboards met snacks en geen 1+1 gratis meer op snacks wel zouden helpen. Als het 1+1 is, koop ik er 2 en eet ik gerust beiden op en anders koop ik er maar 1 en dan op is op. Die maatregelen worden nu dan ingevoerd door corona en kunnen (op termijn) wellicht wat bijdragen aan vermindering van welvaartsziekten.
Oh ja ik las vandaag een nieuwsartikel waarin o.a. de maatregelen die ik noemde nu in de UK worden ingevoerd door Boris Johnson. Ik wist niet dat dit in Nederland al langer zo was. Niet om nu in discussie te gaan, maar om te benoemen dat ik zo de link corona - preventieve maatregelen legde en dit niet uit het niets kwam!
En Barcelona gaat op oranje.
Hoe zit dat met die bubbels in België? Je mag nu vijf mensen zien toch? Maar mogen die mensen dan jou zien + 4 anderen? Oftewel: overlappen de bubbels of zijn ze op zichzelf staand?
En mag je die mensen ook knuffelen?
Ik hoorde eerder op het nieuws juist dat het wel écht zo is. Niet gewoon correlatie maar ook causatie. Los van studies direct gerelateerd aan Corona. Doordat je vetcellen met een hoger vetpercentage harder moesten werken aan het vet en daardoor minder tijd hadden voor je weerstand voor bijvoorbeeld Corona. Zal zo even opzoeken waar ik het zag!
Ah bedankt voor het uitleggen! Denk als ik mijn moeder vertel dat als we in België woonde we mogen knuffelen dat ze ons zou dwingen allemaal te verhuizen
Maar hoop ook dat het effectief gaan zijn. Er zijn alleen nog zoveel mensen vakantie aan het vieren, daar maak ik mij wel zorgen over…
Ik stond er eerst nogal sceptisch tegenover en vind het (als Nederlander) allemaal best ingewikkeld klinken maar ik denk wel dat hoe langer dit duurt, het met zo’n bubbel van 5 wel langer vol te houden is. Toch wel fijn als je je moeder een knuffel mag geven. (En mijn schoonfamilie zou dan niet meer in mijn bubbel passen, een bijkomend voordeel.)
Ik ben alweer verkouden, alleen dichte neus en heb verder geen last. Maar bij klachten moeten we thuiswerken. Maar ik voel me er zo bezwaard onder, als ik kom is het misschien niet verantwoord maar het is zo tegenstrijdig om alleen om een snotneus thuis te werken. Voel me verder prima! Heb het al eerder gehad en ben toen getest, misschien wil mijn werk dat nu weer. Voelt een beetje als schoolziek of zo.
Ja precies dit probeerde ik een paar posts geleden te beschrijven. Het druist zo in met wat je normaal gewend bent maar het is dus helemaal ok om thuis te blijven tot je getest bent. Dus voel je echt niet bezwaard. Better safe than sorry. Stel je hebt het wel en je steekt je collega’s aan dan is je werkgever ook nog verder van huis.