Wow echt bizar? En die kale man weigert die ook of wat, die geeft hem ook echt een vuist. Jezus wat is er mis met zo iemand he. Je zou er maar bij in het vliegtuig zitten
Ik zit in de trein in een redelijk volle coupe en eigenlijk niemand heeft zn mondkapje op? Of de neus komt er uit of ze hebben em gewoon helemaal niet op
Zuipvakanties gaan ook gewoon door, ik zie zoveel feestjes in mn stories
Volgens de berichtgeving was hij dronken.
Is geen excuus hoor.
Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar ik heb zo onwijs veel behoefte om op vakantie te gaan. Ben al 2 jaar niet langer dan 4 dagen op buitenland vakantie geweest. Als iedereen het nou niet deed dan vond ik het misschien wat minder erg, maar al die vakantiefoto’s die langskomen helpen niet mee Ik vind het nu echt niet tot de opties behoren om te gaan vliegen, maar zo kut dat je niet weet wanneer er een vaccin komt (als die komt). Tot die tijd wil ik eigenlijk echt niet op vakantie buiten Nederland…
Een vriendin van mij uit Rotterdam is dus (net als een aantal anderen in haar kennisenkring) besmet geraakt. Ze had totaal geen symptomen en liet zich toch maar even testen toe ze reuk verloor, in de dagen erna kregen sommigen om haar heen symptomen. Conclusie: veel positief getest. Als je incubatietijd + asymptomatische besmettingen neemt, vraag ik me echt af of we niet allang weer met een giga aantal besmettingen zitten. Mijn oma (ook Rotterdam) geeft ondertussen vandaag een nazit (vol oudjes) om haar belijdenis te vieren.
Ik vraag me af of die er niet komen of het gewoon een kwestie van enkele weken/enkele maanden is. Als je terugkijkt naar de eerste periode waren er ten tijden van de eerste Nederlandse diagnose al duizenden Nederlanders besmet en op het punt dat de ic zorgen begonnen al 40.000. Ik zie echt dat iedereen (inclusief ik zelf als ik helemaal eerlijk ben) extreem soepel is geworden. Kan bijna niet geloven dat het werkt.
Gisteren plaatste mijn (hele jonge) collega een foto op zijn Instagram van een feestje waar hij was. Het was een groepsfoto met meer dan 50 jongeren, allemaal bij elkaar gedrukt om op de foto te passen.
Ik heb aan mijn baas gevraagd of hij die collega kon vertellen dat hij niet welkom is op kantoor. Ik voel me namelijk niet echt lekker bij dat ik naast iemand moet zitten die elke week dit soort feestjes heeft. Ik krijg als reactie dat het allemaal onzin was en dat het allemaal wel mee zal vallen. Collega is gewoon welkom op kantoor.
Het feit dat hii dit soort foto’s ook gewoon plaatst op Instagram geeft wel aan dat hij er totaaaaal niet mee bezig is. En ik vind het dan zo kut dat ik degene ben die wordt aangesproken op mijn, in dit geval aanstellerige blijkbaar, gedrag in plaats van hij. Terwijl hij de regels breekt en ik niet.
Totdat straks al z’n medewerkers besmet zijn. Pfff wat een rare reactie van je baas.
Kun jij thuis werken? Anders zou ik dat gewoon doen.
Ik snap dat het dubbel is. Maar een werkgever gaat niet over de privé tije van een werknemer vind ik.
Weet iemand of er ook een overzicht is van waar men, voor zover bekend, per regio de besmetting heeft opgelopen?
Nee helaas niet. Ik snap inderdaad wel dat hij niet over de privé kan beslissen… maar zo lak hebben aan alle regels in deze situatie vind ik ook wel ver gaan.
Wel goed, schrikt hopelijk ook af voor andere zaken. Maar houdt feestjes thuis natuurlijk weer niet tegen.
O waar lees je welke?
Mag ook wel eens, handhaven. Rolde namelijk wel met mijn ogen toen hij zei dat hij zichzelf in de ogen wilde kunnen aankijken met die mondkapjesplicht. Heel beperkt gebied, waar volgens mij niet per se besmettingen vandaan komen en vervolgens NERGENS wordt gehandhaafd. Van high fives, tot met z’n tienen boven op elkaar op het terras. Handhaven op afstand leek me een eerste logische stap dan een (zeer beperkte) mondkapjesplicht.
Ik was ook benieuwd, hier staat het:
Noah, karaokebar fame en lebbink
Ben benieuwd of dit ook niet gedaan is om een sterk signaal af te geven dat ze nu wel echt gaan handhaven. Zie het nu ook op de insta van Noah idd.
Lijkt me een goede zaak! Ik vind hem sowieso echt een fijne burgemeester
Oh ik was vorige week bij noah op het terras.
Ik was met een vriendin zo gaan zitten dat we van iedereen op ruime afstand zaten maar toen ik rond 12 naar de wc ging was het binnen wel druk.
Maar bij die zaakjes aan de overkant zag dat er net zo uit.
Ik vraag me dan meteen af of het een afkeer is tegen Black owned businesses maar laten we 't maar houden op dat ik er te veel achter zoek dan.
Er staat bij dat ze eerder een waarschuwing hebben gekregen en inderdaad Lebbink en Fame (en de sportkantine) zijn niet black owned
Een collega van me had gister haar baby-shower en is dus hoogzwanger. Op de foto’s en filmpjes kussen en knuffelen met iedereen met nog 4 andere zichtbare (hoog)zwangeren. Pff kan daar zelf echt niet bij? Ik ben zelf pril zwanger en merk al dat ik hierdoor weer wat voorzichtiger ben, maar snap het helemaal niet dat je zo kort richting je bevalling zo onvoorzichtig bent. Je zal maar net in t kwetsbare groepje vallen zonder dat je het weet. (Zij valt ook nog weer onder de bekende risicogroep)