Coronatopic #5

Oh ja ik had het ook echt alleen over noah, die andere zaken ken ik niet direct.

Hoe zouden ze die mondkapjesplicht precies handhaven / goed duidelijk maken, zetten ze borden neer bij de grenzen van zo’n gebied?

Ik kom wel eens in Rotterdam maar ben ook weer niet zo bekend daar, dus ik zou niet weten wanneer een bepaalde wijk in het centrum begint en ophoudt en wanneer ik dus zo’n kapje moet dragen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

Ik snap sowieso echt niet dat mensen dit weer doen. Ook als je niet zwanger bent. Als ik nu vrienden zie raken we elkaar nog steeds niet aan. Ik heb mijn ouders ook al maanden geen kus/knuffel gegeven.

3 likes

Heb ik zelf ook hoor, moet elke keer heel duidelijk tegen mijn schoonmoeder zeggen dat ik echt niet ga knuffelen. Ook met mijn eigen moeder niet, hoe moeilijk ook.

Merk dat ik door de zwangerschap nog extra voorzichtig ben, maar vind t dan ook zo raar om op Social media zoveel mensen te zien knuffelen. Dat je t doet is 1 ding, maar t dan ook online zetten?

Over 20 jaar: Ja Corona was eigenlijk wel onder controle, maar mensen moesten perse mensen buiten hun gezin knuffelen, dus toen kwam de tweede golf.

1 like

Ik snap dat hele geknuffel sowieso niet. Hoef echt met niemand behalve mn vriend fysiek contact hoor. Echt 0 moeite voor mij om vrienden en familie niet te knuffelen want dat doe ik zonder corona ook never nooit.

17 likes

Als je normaal ook al nooit knuffelt snap ik wel dat er niks verandert, maar voor mensen die dat normaal wel doen lijkt het me wel moeilijk hoor, zeker als je geen relatie heb. Fysiek contact is wel echt een belangrijke levensbehoefte voor veel mensen, zo moeilijk is het toch niet te begrijpen dat mensen daar behoefte aan hebben? Het blijft niet slim dus ik probeer het niet goed te praten maar ik snap van die “nou ik snap echt niet waarom mensen behoefte hebben aan knuffelen”-berichten nooit zo. Je kan toch wel begrijpen en je inleven dat er ook veel mensen zijn die wel die behoefte hebben na maanden, of is dat echt totaal onbegrijpelijk en ondenkbaar?

Ik knuffel zelf overigens ook alleen m’n vriend maar als ik hem niet had zou ik het veel en veel moeilijker vinden om me aan die regels te houden.

32 likes

Nee ik begrijp dat echt niet eigenlijk, ook voordat ik een relatie had knuffelde ik nooit met vrienden en familie.

3 likes

Maar er zijn ook mensen die normaal wel veel knuffelen en daar behoefte aan hebben, dan is het toch niet raar dat ze er moeite mee hebben nu ze dat niet kunnen? Vind daarover oordelen echt getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen. We blijven mensen, geen robots.

24 likes

Ja echt dit, het is al 5 maanden Corona, iedereen die nu nog verheven doet met hun tss ik snap echt niet dat mensen fysiek contact missen moet even kappen, en zéker de mensen die een <1.5m huishouden vormen met andere mensen.

17 likes

Jij misschien niet, maar er zijn mensen die dat in hun dagelijkse leven (ook vanuit andere culturele achtergronden) wel doen en dat nu wellicht heel erg missen

1 like

Oké nou fijn voor jou toch dat het je geen moeite kost? Als jij het sowieso al nooit wil dan is het dus ook geen opoffering van jouw kant en niet dat je er nou zoveel moeite voor moet doen. Heel empathisch dus.

4 likes

Ik ben met knuffelen echt heel erg. Mijn close, alleenwonende, vriendin knuffel/kus ik wel weer als ik haar zie. Maar mijn andere goede vriendin met gezin knuffel ik niet.

Mijn eigen familie zie ik relatief weinig en knuffel ik wel. Mijn schoonfamilie zie ik vaak en knuffel ik niet.

De logica is ver te zoeken bij mij.

Ja en daarom zeg ik toch ook dat Ă­k het niet snap? Maar het zit blijkbaar bij anderen nogal diep, dat is me nu duidelijk.

Haha ja omdat je zelfs nadat @Dombo je een heldere reactie geeft enkel reageert met “nee ik snap het echt niet” lol, getuigt gewoon van weinig inlevingsvermogen maar misschien was dat ook niet de bedoeling

6 likes

Nouja ik kan me heus wel bedenken dat andere mensen dat wel kunnen hebben, maar echt niet hoe dat dan zou voelen omdat ik die behoefte absoluut niet heb. Ik reageerde ook vooral op die berichten over foto’s van een babyshower; behoefte aan contact met iemand snap ik, maar je hoeft dan echt niet de 30 gasten op zo’n feest uitgebreid te knuffelen lijkt me.

2 likes

Nee die babyshowers en verjaardagen etc ben ik met je eens hoor.

Niet perse alleen op jou gericht hoor, maar ik vind dit dus echt een heel irritant zinnetje in reacties over knuffelen. Niet iedereen woont samen of heeft een serieuze relatie. Er zijn megaveel eenpersoonshuishoudens in Nederland en die mensen zouden, als ze zich 100% aan de regels houden, vanaf maart dus niemand meer aan hebben mogen raken.

Zie op Facebook ook heel veel mensen zeggen ‘ja ik raak alleen mensen binnen mijn huishouden aan, ik snap niet dat mensen zich daar niet aan kunnen houden’. Ja heel fijn voor jou dat je die mogelijkheid hebt, maar niet iedereen heeft thuis een man en kinderen zitten.

Overigens wel met je eens over de babyshowers en feestjes etc. hoor!

24 likes

Oh ik vind dat wel moeilijk met mijn ouders eigenlijk. Vooral omdat ze een moeilijke tijd doormaken. Maar wij knuffelen elkaar ook als begroeting/afscheid normaal gesproken.

1 like

Dat snap ik, maar ik heb nu toevallig een relatie, maar de andere rest van mn leven toen ik dat niet had en bij mn ouders woonde (nog steeds trouwens) kan ik echt met 100% zekerheid zeggen dat ik die behoefte ook echt niet had, dan deed ik gewoon niet aan knuffelen oid.
Maar dat is denk ik ook gewoon maar net hoe je opgevoed bent etc, want zoals @Flamoes zegt is zij dat wel gewend met haar ouders. Wij zeggen gewoon joeee als we binnenkomen thuis haha.

2 likes

Ik vind het altijd fijn om te lezen dat hier ook veel zitten die niemand thuis hebben zitten en daardoor het knuffelen missen. In mijn omgeving ken ik zowat niemand die ook alleen woont/leeft en daardoor voel ik me vaak extra alleen. Ik knuffel wel met mijn ouders die ik zo’n 1 à 2 keer per maand zie, verder ook niets.

5 likes