Dat weet ik niet, vandaar mijn vraag!
Ja, die gebruik ik! Maar blijf alsof een benauwd gevoel hebben. Nu weet ik dat ik echt enorm allergisch ben voor grassen, dus mogelijk zijn die medicijnen gewoon nuet toereikend. Ik denk ook nog steeds dat het hooikoorts is, maar @Cozycute zette me wel aan het denken!
Ik heb net de test gehad en vond hem erg⊠Onprettig Je hebt nog nooit je hersens kunnen voelen zitten maar nu heb ik het ervaren
Haha precies wat mijn vriend ook zei nadat hij vandaag getest werd. Ik had van te voren ook gezegd dat ze alleen via keel doen omdat ik anders een dag lang zân angst voor die test moest aanhoren. Hij was echt not amused toen hij thuiskwam.
haha ja ik wist het wel en had er expres niet te veel over na gedacht. Ik wist wel dat ze die stokjes ver poeren. Maar dit was echt ver ver
Doet het ook zeer? En moet je er niet juist van niezen?
Zoveel vragenâŠ
Zeer doet het niet per se, het is vooral heel vervelend en indringend of zo. Ik had naderhand wel keelpijn maar tijdens doet het allebei geen zeer.
Niezen moet je er niet van want het kriebelt niet, daar is de handeling dan net de grof voor. Hoesten en kokhalzen moest ik wel
Oké, dank! Lijkt me idd niet heel aangenaam. Hopelijk is het geen corona!
Edit: wij zijn nu met 2 vrienden uiteten en zitten ook echt 1,5 m uit elkaar. Er zitten natuurlijk maar 30 mensen max, maar verder is alles hetzelfde als normaal
Vind dit een erg goed stuk:
De man werkt op de IC dus ik denk dat hij wel op de hoogte is van de zorg die kan instorten.
Jij laat nu ook heel veel buiten jouw betoog. Zijn betoog gaat over veel meer dan dat mensen er niet mee om kunnen gaan dat dood bij het leven hoort. Jij kiest net zo goed selectief waar je op reageert in zijn betoog.
Ik weet dat jij een hele duidelijke mening over deze gehele zaak hebt maar er mag ook ruimte zijn voor tegengeluid.
Nou, laten we wel wezen, jij hebt hier absoluut wel een mening over Jij hebt de mening dat het huidige beleid het juiste beleid is en dat men zich daar koste wat het kost aan moet houden. Dat uit je regelmatig in diverse topics, wat ook helemaal prima is. Alleen mag er ook ruimte zijn voor tegengeluid en andere meningen.
Ik ben echt geneigd om dit hele forum te deleten als nog één iemand gaat lopen piepen over recht op tegengeluid als iemand ergens een weerwoord op heeft. Zeg dan dat je geen reactie wilt.
Het gaat mij er om dat alles wat ook maar enigsinds nuancerend het beleid in twijfel trekt afgeschoten wordt. Ik vind dat dan geen discussie meer.
Maar @Eddie hoe ik het lees geeft hij meermaals aan dat hij volledig voor de maatregelen was en nog steeds is. Alleen dat daar ook implicaties aan zitten waar we over na moeten denken. Hij keert zich ook duidelijk tegen mensen die tegen de 1,5m zijn. Ik vind het best een genuanceerd stuk eigenlijk.
Als ik één ding heb meegekregen uit al die jaren dat @Eddie meepost, is het wel dat zij als geen ander bereid is haar mening of opvatting bij te stellen. Mits iemand goede argumenten heeft. Maar ik vind het flauw om als je geen zin hebt in een discussie en alleen even iets komt droppen, te zeggen dat er geen ruimte voor tegengeluid is. Licht je mening of standpunt dan toe.
Ik kan niet zo goed ordelen over zijn algemene standpunt, maar ik vind het wel fijn dat hij kritiek heeft op de term ânieuwe normaalâ en het juist âtijdelijk abnormaalâ noemt. Het is maar een uitspraak hĂš, maar ik vind het zoân deprimerende bijklank geven dat het nieuwe normaal impliceert dat deze prut voor altijd is, terwijl we weten dat het heus wel heftig is en langdurige impact heeft, maar ook niet eeuwig zo gaat zijn.
Wel, ik heb soms het idee dat er niets zou kunnen zijn wat @Eddie van gedachten zou kunnen doen veranderen wat dit onderwerp betreft. En dat ze in ieder kritisch stuk enkel blijft focussen op âhet beleidâ en hoe dat niet voor niets het beleid is. Alsof ik en anderen constant roepen dat het hele beleid overboord moet en corona een hoax is. Alsof ik niet kritisch mag zijn en dat onmogelijk een toegestane gedachte is.
Terwijl ik zelf zoekende ben en het interessant vindt om de discussie aan te gaan. Alleen voelt het voor mij persoonlijk alsof er geen ruimte is voor die discussie. Alsof de uitkomst van iedere discussie al bepaald is, want het beleid is het juiste, en daarmee basta.
Maar dit is hoe ik het ervaar en misschien zit ik helemaal verkeerd? Maar dit is het gevoel dat ik krijg na meerdere reacties op ieder kritisch of nuancerend stuk of gedachte die ik hier deel.
Een hypothetische eh gebeurtenis
Stel. Je besluit op vakantie te gaan naar Spanje. En de overheid heeft al heel duidelijk gemaakt: dit is op eigen risico we voeren geén repatriëringsvluchten uit.
Je bent daar 3 weken geweest en dan ineens gaat Spanje op slot en kan je er voor, laten we zeggen 4 weken, niet uit.
Moet je werkgever je die 4 weken âgewoonâ uitbetalen?
- Ja - je kan er niks aan doen dat het land op slot gaat
- Nee - het is op eigen risico dat je ging
0 stemmers
Nav dat het management bij mijn man zân werk dus neigt naar nee. Niet dat wij op vakantie gaan dit jaar, maar vind de kwestie wel interessantâŠ
Aanvullend vraag ik me namelijk af⊠je krijgt je geld nu volgens mij niet terug als je er voor kiest niet te gaan (straks in augustus bijv, als de grenzen open zijn etc).
Dus wordt je voor de keuze gesteld: of bovenstaande risico lopen en je vakantie van 3000⏠genieten. Of bovenstaande risico niet lopen en je 3000⏠kwijt. Right ?
Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen best lastig dilemma is!