Coronatopic #5

Maar als we het dan hebben over dat opiniestuk, daarin deel ik dus dingen die mij verkeerd leken aan de maatregelen. Dat we voorbij zijn gegaan aan een aantal zaken die er óók toe doen. Want daar had die man het voornamelijk over.

Jij zegt:

De maatregelen zijn er omdat de zorg (en daarmee ook de rest van de wereld) niet zou instorten. En daarover rept hij met geen woord.

Over dat punt wilde ik niet in discussie. Niet WAAROM de maatregelen er zijn. Want dat weten we inmiddels allemaal wel. Ik doelde met dat artikel op de inhoud van die maatregelen.

Je kunt je reis toch ook gewoon tegen een kleiner bedrag annuleren? Ik had een pakketreis geboekt van €1500 pp. zonder annuleringsverzekering. Moest ongeveer €240 betalen uiteindelijk om te annuleren. Liever zo dan een voucher waar ik niks mee kan, of inderdaad ergens stranden in een land voor onbepaalde tijd.

Kan me overigens voorstellen dat dit lastiger is als je je reis los geboekt hebt.

1 like

Nou…het is kantje boord geweest. Over de financiele gevolgen te zwijgen. Veel sectoren zijn gecompenseerd, de zorg nog lang niet.

1 like

Ah oke, dat had ik niet zo begrepen uit je bericht.
Ik heb dan weer geen gedetailleerd over belgie :slight_smile:

Waar lees je dit? Denk namelijk dat dit er nooit door gaat komen.

Wow WAT. Anderhalve meter verplicht tot iedereen afstand al die tijd?!

Wat belachelijk vooral omdat er geeneens is bewezen dat die 1,5 meter afstand echt werkt

Behalve in de pilotsteden, oa Tilburg

Wow. Dan krijg je dus een strafblad als je de komende maanden dichterbij dan 1,5 meter bij iemand komt en je gepakt wordt. Kunnen een hoop mensen hun baan wel vergeten.

Ik mag toch niet hopen dat zo’n wet er doorheen gaat komen. Dood eng.

Dit voelt als een begin van iets waar ik echt helemaal niet heen wil.

7 likes

Wow dat vind ik behoorlijk heftig die laatste regel. Dat zou dus betekenen dat als de politie hier binnen komt en ze mijn vriend treffen wij een boete krijgen omdat we niet officieel samen wonen?!

Huh! Heb je misschien een linkje, kan er niets over vinden. Of kijk ik er echt overheen?

In theorie denk ik wel. Ze hebben natuurlijk zonder verdenking op een ‘corona feestje’ weinig recht om binnen te vallen maar als dit soort dingen eenmaal in de wet toegestaan zijn, zijn het allemaal verdomd kleine stapjes naar ergere dingen.

Ja idd! Nou dit gaat mij wel echt te ver qua regels.

Mag ik de bron? En @Luzarl Heb je een bron waarin staat dat 013 in de pilot valt?

Haha, dit wordt wel bijzonder single leven zo, elkaar maar brieven sturen like in the old days? En als je na anderhalf jaar - of wanneer komt dat vaccin :cry: - penvrienden elkaar nog steeds interessant vindt dan meteen samenwonen :rofl:

6 likes

Dan kunnen de vliegmaatschappijen die met staatssteun gered zijn ook wel opdoeken

1 like

Sex in een achterkamer of in de bezemkast waar ze het niet verwachten.

3 likes
3 likes

Ja maar die zijn natuurlijk weer uitgezonderd. Zul je zien.

Klinkt echt waterdicht en volkomen veilig idd :laughing:

1 like