Coronavirus #2

Als ze 1,5m afstand houden en zich gezond voelen, mag dat gewoon. Dit is precies wat ik bedoel met dat wij hier mensen veroordelen, terwijl ze niets doen wat afgeraden wordt.

1 like

Ja als iedereen dat nou deed dan is dat goed maar dat jij 1,5 afstand houdt wil nog niet zeggen dat andere dat ook doen

Vooralsnog is hier de ijswinkel de bakker gewoon vol ! Mensen gaan zo snel in je space

5 likes

@loveydovey Ik tag je even want dit topic gaat zo snel. Misschien handig voor je ouders!

1 like

Shittieee. Op werk van mijn vriend zijn nu meerdere mensen positief getest op het virus. Mijn baas daarentegen is zoooo laks ‘’ Nouja, als hij het dan wellicht heeft heb jij het ook al lang dus blijf dan maar werken’’

1 like

Bij mijn huisartsenpraktijk/apotheek hebben ze vanochtend alles op deze manier hermetisch afgesloten. Zo bizar gewoon. :grimacing:

15 likes

Net de stad in geweest om koffie te halen. We zijn nu voor de komende weken verzorgt en heb mijn favoriete koffietentje nog even ondersteund. Die moeten vanaf morgen minstens 2 weken dicht.

Was 1 tafeltje binnen en 1 tafeltje buiten bezet.

Ook viel het in de supermarkt reuze mee, maar het toiletpapier is wel echt op… Ook zijn er plastik ramen geplaatst voor de kassa’s.

Ikeas zijn hier vanaf vandaag ook dicht.

Het lastigste aan het binnen zitten, al is het pas dag 2, is het dealen met de chaos in m’n kop. Normaal ga ik op slechte dagen een stuk wandelen of fietsen, of even neuzen in de bibliotheek of een theetje drinken bij een vriendin. En dat kan nu allemaal niet. Het is pas dag 2!!! en ik merk het nu al. Ik vind het zo moeilijk… M’n dochter snapt er ook maar weinig van waarom we het huis en de tuin niet uit komen en mist haar vriendjes waardoor ze vandaag al 4 explosieve woede uitbarstingen heeft en de peuter heeft waterpokken en is daardoor stront chagrijnig. Het liefst zou ik gewoon slapen tot 6 april of welke dag dan ook dat alles weer normaal is.

9 likes

Maar dat ouderen buiten komen vind ik ook niet erg. Eigen risico, al hoop ik wel dat ze niet verplicht voelen omdat ze denken niemand te hebben en dan dus wel moeten. Maar meteen zo tekeergaan tegen iemand die het goed bedoelt is dan weer andere uiterste.
Ik denk in dit geval niet dat die mevrouw het deed ivm sociale contacten. Ze was gewoon echt onaardig.

(Niet onaardig bedoelt naar jou trouwens he!)

1 like

We werken sinds 2 dagen thuis en mijn baas vindt dat het nu al slecht gaat. Hij kondigde zelfs aan dat mensen hun baan zouden verliezen. Echt topmotivatie dit.

1 like

Exact. Ik werk voor de tweede.
Behoorlijk frustrerend want er komen vooral nog veel puber groepjes binnen. Iedereen is verontwaardigd waarom niet alle kassa’s en paskamers open zijn.
Bijna 90 procent van t team is ziek, en nu is t zaak dat de overige mensen niet ziek worden.
Hoop echt dat ze de tent sluiten maar t ziet er nu naar uit dat we voorlopig, misschien, alleen onze openingstijden worden aangepast.

2 likes

@HvO zou het bijna doen :rofl:

Maar wel de beslissing genomen mijn werkdag af te maken, mogen sowieso vrij, en dan vanaf donderdag ziek te melden. Hij zoekt het maar uit.

1 like

wij hebben wit tape en niemand kijkt er naar om/ ze stappen eroverheen bij de kassa’s :roll_eyes:

Huh maar dat kan gewoon. Je kan gewoon een stuk wandelen of fietsen?

1 like

Nee want ik hoest en heb koorts en keelpijn, dus ik ga niet naar buiten.

2 likes

Pft, ik mag er eigenlijk niet te veel bij stil staan hoe heftig en absurd de situatie is. Ik vraag me af hoe we er over 1 jaar voor staan. En ik voel me schuldig dat ik echt op alle vlakken in een luxe-positie zit, maar daar heeft natuurlijk niemand iets aan. Dus ik probeer er binnen maar het beste van te maken en niet constant het nieuws en de updates te volgen, want dan maak ik mezelf gek.

Ik heb vandaag dus al pannenkoeken gebakken, m’n diepvries “ont-ijst”, beddengoed gewassen, een cursus afgedrukt en in een boek gelezen. Ik ga zo nog wat studeren, vanavond koken en daarna, na het nieuws te hebben gezien, een film of serie kijken die helemaal niets met corona te maken heeft. 't Zal essentieel zijn om een goed ritme te blijven houden.

8 likes

thanks! ik ga het naar ze doorsturen :slight_smile:

Godver mijn vriend en ik willen al WEKEN een keertje naar de kust om uit te waaien (mede op aanraden van onze psychologen), te wandelen in de duinen, en eindelijk is het een beetje mooi weer… Heeft iedereen blijkbaar hetzelfde idee en mogen we nie meer :expressionless:

image

Alle oudjes blijven gewoon congregeren op de bankjes.

M’n moeder woont in Oostende en zei het gisteren al. Zo veel mensen blijven binnen om o.a. de oudjes te beschermen en dan gaan ze massaal als sardines naast elkaar op die banken gaan zitten :roll_eyes:.

8 likes

Oh wat goed zeg!

Ja pff ben ook geweest, had het niet zo erg verwacht. Al is het waar ik boodschappen doe altijd wel druk. Had ook echt medelijden met het personeel.
Het was overal gewoon nog net zo druk als normaal, zo niet drukker. En niemand hield afstand. Zag een paar mondkapjes en heel veel lege schappen, maar verder was het net zoals normaal.

1 like