Coronavirus #2

Mijn oma (87) is met een vriendin naar de bakker gegaan voor een kopje koffie. Vond ze vreemd dat ze geen koffie kregen. Ik blijf binnen voor de risicogroep maar oma gaat heerlijk onbezorgd koffie drinken buiten de deur! Ongelofelijk

34 likes

Oké, op mijn werk zit iedereen alllen: 1 persoon per kantoor. 3x raden wat ze net met zijn allen zijn gaan doen… Gezellig samen lunchen en wandelen, zucht.

3 likes

Sommige ouderen zijn gewoon echt eigenwijs. Afgelopen zondag was er een medewerker vd Lidl die een oudere vrouw aangaf dat ze iets beter niet kon doen, voor haar eigen bestwil. Ging die vrouw helemaal los op hem. Dat ze dat zelf wel kon bepalen, en dat ze vitaminen slikte en iedere maand een spuit kreeg en echt wel gezond was.
Je hebt er gekken bij…

2 likes

Huh hoe zit dit bij die hoek van het lint? Zit echt al lang naar de foto te kijken maar kom er niet uit haha.

3 likes

Ja volgens mij is het een (doorzichtig)scherm wat aan het plafond of ergens bovenaan hangt, of niet?

4 likes

Hahaha ja, het is een plexiglas plaat met lint erom.

1 like

Denk dat er ook ouderen zijn die sociaal contact belangrijker vinden en het risico wel willen nemen.

2 likes

Ik was net in het park en het zat vol met mensen (ouders) met laptops die dus buiten zaten te werken en de kinderen in de speeltuin maar wel vreemd naar mij kijken als ik met een klein meisje langsloop met een blindengeleidestok

Nou ze komen anders wel met onweerlegbare argumenten🤣

3 likes

Wat ik wel leuk vind is dat mijn schoonouders nu bij gebrek aan beter vega snitzels hebben gekocht en dat nu helemaal de bomb vinden na 70 jaar vleeseten en nee absoluut geen vleesvervangers vlees moet vlees zijn

Lichtpuntjes

62 likes

Logisch… Benieuwd wanneer er iets over het songfestival gezegd gaat worden.

14 likes

pfff ik word helemaal gestoord van het lawaai van de kinderen van de buren, volgens mij hoeven ze voor school niets te doen ofzo??? ze zijn al de hele dag buiten en gisteren ook al. :face_with_symbols_over_mouth:

ik dacht dat kinderen gewoon een schoolprogramma hadden thuis??? blijkbaar niet dus.

1 like

Ja ik denk dat dat er ook aan moet geloven. Zo jammer maar het is niet anders.

Heel heldere uitleg.

Veel scholen hebben even voorbereidingstijd nodig, dus bijvoorbeeld vanaf woensdag pas het lesprogramma klaar.

4 likes

En de olympische spelen zullen lijkt mij ook niet doorgaan.

Ja verwacht dat ook. F1 Zandvoort ook nog uiteraard… Eigenlijk alle grote internationale evenementen!

1 like

Twitter-bericht vanuit België:

3 likes

Dat er nog steeds besmettingen kunnen plaatsvinden, omdat we niet iedereen zichzelf laten opsluiten in hun huis, is toch ook de verwachting en onderdeel van de strategie die is gekozen?

Dus wat jij nu zegt is gewoon onzin. De maatregelen werken nog steeds prima als iedereen zich aan het beleid houdt. Dus ja, lebber lekker je date af (als jullie allebei geen klachten hebben) en ga door de IKEA struinen (als je je goed voelt en 1,5m afstand bewaart). Daar is niks egoïstisch aan.

Hou gewoon op met zelf regeltjes bedenken in dit topic. Dankjewel.

19 likes

Ik hoor hier op school dat de opvang tot vrijdag hetzelfde blijft als nu.