Coronavirus #2

Ik heb even een berekening gedaan op basis van de geschatte 6000 besmettingen van 2 dagen terug.

Dodenaantal komt op 0,75 procent
Opname ziekenhuis 5,2 procent

De arbo zet zich daar - even los van deze situatie want weet niet wat ze nu doen - in principe voor in, want als je als werkgever mensen thuis laat werken dan moet die plek ook aan eisen voldoen.
https://www.arbo-online.nl/wetgeving/nieuws/2020/03/thuiswerken-door-corona-hier-moet-u-op-letten-10120492
En als je daarvoor iets moet aanschaffen dan kan het ook zijn dat je werkgever ervoor moet betalen. Maar ja nogmaals dat zal in deze situatie allemaal wel veel lastiger zijn.

Er worden weinig mensen getest toch?

1 like

Ik zit ruim in onze woonkamer maar met keiharde muziek van de buren, hij zit op de slaapkamer met ons enige zonlicht maar zit tussen het bed en de kast geklemd. Dus eigenlijk allebei niet ideaal haha

We hebben een gedeelde gang waar m’n buurman nu de longen uit z’n lijf staat te hoesten dus dat durven we nu ook al niet meer aan, wat een rare situatie joh

Nee, kans om op de ic te komen is kleiner. Dit is ziekenhuis opname

Het is natte vinger werk maar misschien geeft het een beetje positief nieuws als blijkt dat de percentages minder zijn

2 likes

De app Headspace heeft nu ook een aantal meditatie-oefeningen (helemaal niet zweverig) en lessen gratis beschikbaar gesteld! Ze hebben sowieso ook een gratis proefperiode van 2 weken.

Voor mij (burnout) heeft het veel kunnen betekenen en ik raad het iedereen aan een keer uit te proberen.

13 likes

Ik heb een kwartiertje geleden de supermarkt gewaagd en er was helemaal niets aan de hand? Geen lege schappen (behalve één vakje bij de schoonmaakmiddelen, waar denk ik goedkope reinigingsdoekjes in horen want daar hing een max 2 pp bordje bij) en ook rustig qua boodschappers. Zag één man met blauwe handschoentjes aan, maar die ging vervolgens wel op amper een meter langs mij lopen ondanks dat ik al een stap achteruit had gedaan om hem meer ruimte te geven. Over het algemeen waren er 1 à 2 mensen per gangpad, dus prima te doen.

Was trouwens bij de Jumbo en hier geen tape/plastic afscheidingen, alleen een bordje voor de winkel met Corona beleid (afstand houden, pinnen etc) en een paar flyers in de winkel. :woman_shrugging:

Kan me trouwens wel voorstellen dat hier minder gehamsterd wordt omdat er geen parkeerruimte is voor auto’s, alleen paar fietsenrekken en strook op de stoep waar je je fiets kunt zetten.

Hahhaa nou in Amsterdam zijn ook geen parkeerplekken en toch hebben we het gepresteerd alle winkels leeg te hamsteren. Er passen best tien pizzas in een bakfiets

5 likes

Ik ben niet zo van de clichés (en dit ook maar een grapje) maar Belgen maken zich meteen zorgen om hun frieten, in NL staat er rijen bij de coffeeshops en in Amerika gaan ze shoppen voor wapens? :woman_facepalming:t4: :joy: Absurd

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/coronacrisis-in-amerika-burgers-massaal-in-de-rij-voor-wapens~a8423d79/

15 likes

Een vriendin van mij appte net dat bij de AH in oost zelfs het chipsvak weer is bijgevuld :tada:

1 like

Welke ah in oost. Een vriendin zoekt chips in oost help a girl out

6 likes

Ik vind dit zo’n leuk idee dat ik net met vriendinnen heb afgesproken om dit ook te doen haha

1 like

Hier is best veel eten weg. Ook verse groente. Ik kon met moeite een aubergine vinden in supermarkt 2.

De AH bij de Molukkenstraat 308 kan ze heen! Dat is een hele grote winkel, genoeg voorraad was daar afgelopen dagen. Ik heb daar ook chips gehaald vandaag.

2 likes

Ahhh daar woont ze in de buurt, thanks !

1 like

Ik ben blij om te zien dat je er positiever instaat en het misschien al wat beter kan relativeren! Ik hoop dat je angsten steeds wat afnemen <3

1 like

Haha doen dat met die hoepel! Bij mij houdt ook echt bijna niemand zoveel afstand. Is soms ook wel lastig in bijvoorbeeld een kleine winkel. Werd ook net van heel dichtbij door iemand ingehaald op de fiets. Je kunt het toch op z’n minst proberen?

Uit het artikel:

Popma zei eerder dat het medicijn snel en relatief goedkoop te maken is. “Ik kan 17 miljoen mensen voorzien van dit medicijn, en ook de rest van Europa”, zei hij.

Dat is goed nieuws. Hoop dat het werkt!

5 likes

Wat een hoopvol bericht! Ik hoop dat dit aanslaat! Hoe gaat het nu met je vader, knapt hij al wat meer op?

1 like

Neehee :-1::unamused: