Coronavirus #2

Ja god was ik het toch even met Gertje eens. Niet een discussie voor nu. Heel jammer, dit is precies waarom mensen de pvdd niet serieus nemen.

Klaver doet het wel goed hoor.

2 likes

Dat weet ik niet. Ik had wel van mijn dierenartspraktijk bericht gehad dat ze hun openingstijden verkort hebben, en dat voor spoed nog altijd de spoedarts bereikbaar is. Maar we zitten nu ook nog niet in lockdown.

1 like

Ik ben een beetje aangedaan door deze speech

1 like

Ja ik vind Wilders ook echt te irritant zeg… echt net een kleuter terwijl de rest gewoon rustig en duidelijk blijft.

2 likes

Niet vervelend bedoeld hoor maar zit jij rond 14.00 uur constant je browser te refreshen? :stuck_out_tongue: Aangezien jij (bijna?) altijd degene bent die de dagelijkse update deelt haha

1 like

Toen ik vandaag tegen een ouder zei dat buitenspelen volgens mij niet helemaal het idee was zei ze: kinderen horen nou eenmaal buiten te spelen.

Ja. Klopt. Eens.
Maar als je 4 kinderen hebt en ze alleen naar de speeltuin laat gaan met hun vriendjes en vriendinnetjes - wie zegt dat ze dan 1.5/2m afstand houden. Ik betwijfel het. Ik zie ze voetballen en stoeien? Dat in combinatie met de “we denken dat het op materiaal ook blijft hangen/verspreid,” vermoedens… Waarom nou toch.

Kinderen horen buiten te spelen - ja maar ouders horen op hun werk. Horeca hoort open te zijn. Alles is anders dus dit ook “effe”… zo moeilijk toch niet? Ik merk dat ik “bang” ben dat NL straks drastische maatregelen gaat nemen, omdat men zich er nu niet goed aan houdt. Dat zou zonde zijn :disappointed:

1 like

" In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar."

Er was toch ook iemand van 59?

That was me

1 like

Urgh ik moest even wat boodschappen halen. Staat er een of anderde truus, super dicht op me vol in het rond te hoesten, zonder een arm voor dr snuitwerk te houden. Oh en als kers op de taart haalde ze een heerlijk krokante STOFFEN zakdoek uit dr jaszak en daar veegde ze even mee over haar gezicht en terwijl ze ondertussen maar neusophaalpruttels bleef produceren. Echt gat-ver-damme

3 likes

ah oké

Nee volgens mij was dat een fout of werd dat gedacht, maar is dat toen aangepast. Ik herinner me dat gelezen te hebben.

2 likes

Klopt, dit heb ik ook gelezen!

1 like

Nee dat werd de dag erna gecorrigeerd: bleek een foutje.

Stel dat iemand effe een tikfouten maakt in die aantallen. Kan heel NL van in paniek raken. Getalletje teveel bijv :cold_face:. Feel the pressure :upside_down_face:

5 likes

Ik liep net in de supermarkt, en er stond bij de aardappels een man te hoesten in zijn hand? Arm?

Maar als het virus 3 uur in de lucht kan overleven, blijft het dan zweven ofzo

Want ik moest daarna bij de aardappels zijn en straks zweeft zo’n druppel daar en zit dat op mij :roll_eyes:

Maar dit is ook goor als we geen Corona crisis hebben.

Over dat eenzaam zijn na 3 dagen. Ik zit nu dus thuis, mag niet naar buiten want ik heb symptomen. Ikmag dus ook niet naar mijn werk op het kinderdagverblijf. Met dat laatste kan ik nog wel mee leven, maar dat niet naar buiten mogen vind ik dus best heftig. Ik kan/mag niet eens even naar de supermarkt aan de overkant lopen om snel een boodschap te halen die ik vergeten was door te geven. Daarbij mag degene die mijn boodschappen doet alleen voor de deur zetten, want risicogroep. Ik zal niet zeggen dat ik me eenzaam voel, maar echt fijn voelt dit ook niet.
En lekker thuis dingen doen, lukt ook niet helemaal, want snel moe. Tot zover het leed dat thuis isolatie heet

1 like

In België wel iemand van 59. Misschien vandaar de verwarring.

Mijn stad heeft beslist om deze maand het betaald parkeren af te schaffen. Je kan nu overal gratis parkeren. Ik vind dit soort acties van steden en bedrijven echt heel hoopgevend in deze tijden.

11 likes

Haha totaal off topic maar dat doet me eraan denken dat een vriendin een keer een stuk zeep at omdat ze dacht dat het kaas was.

14 likes

China heeft mondkapjes gedoneerd :heart:

Dit geeft hoop, zo ontzettend lief.

Rusland daarintegen is nepnieuws aan het verspreiden … om het westen angst aan te jagen. Waarom in Gods naam :confounded:

2 likes

Hoe gaat het met @Otzi? :fearful:

5 likes