Coronavirus #2

Dat heeft Nederland ook aan China gedaan, dus eigenlijk krijgen we het gewoon terug :joy:

5 likes

De dag die je wist dat ging komen,
Is eindelijk hieeeeer

Nu is het wach-ten,
Op de formuleee eeeen

9 likes

Ik vind het lief, ze hadden ons ook gewoon kunnen laten stikken zo van: we bewaren het vóór als we het zelf weer nodig hebben

Offtopic maar: Rob Jetten ziet er echt goed uit vandaag in dat pak :heart_eyes:

7 likes

Zo ver ben ik nog niet, ik ben nu vooral heel egoïstisch aan het hopen dat ik bij de 40% hoor die het niet krijgt :frowning:

Is dat niet gewoon zodat ze niet hoeven te controleren en hun mankracht elders kunnen inzetten?

Die Wilders is echt een kleuter.
Doordrammen over die ziekenhuizen. Kerel je punt is duidelijk, al 3 spreekbeurten geleden :roll_eyes:

2 likes

Wat bedoel je?

Of stimuleert t mensen om juist naar de stad te gaan haha

1 like

Maar Hinkje woont in Frankrijk en daar mag je sowieso niet buiten zonder papiertje etc… Denk niet dat het echt mensen zou stimuleren om de stad in te gaan… (maar goed, genoeg idioten in deze wereld dus you never know)

3 likes

Dit is in Frankrijk, wij mogen sowieso amper buiten.

@hoppa: dat zal inderdaad één van de redenen zijn, maar het blijft heel fijn voor mensen die nu inkomen verliezen of van thuis moeten werken (en anders overdag hun auto niet thuis hebben staan).

1 like

Een vriendin van mij kwam ook al aanzetten dat haar vrienden de hele tijd op het darkweb zitten en daar lezen dat het virus door mensen is gemaakt om opzettelijk de wereldpopulatie te verminderen. Ze deed er lacherig over want ze geloofde het niet zei ze. Behalve het gedeelte dat het wel door mensen is gemaakt (!!!). :weary:

Heb haar verteld dat mensen echt niet nodig zijn voor dit soort uitbraken en dat het uit zichzelf ook vaak genoeg gebeurd. Ook dit paper gestuurd waaruit blijkt dat het (spontaan) uit vleermuizen komt.

Voor de liefhebber: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9
“Our analyses clearly show that SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus.”

4 likes

Dat stadstoezicht op andere plekken ingezet kan worden in plaats van het checken van parkeerplekken. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat mensen in grote groepen bijeen komen of monitoren dat men genoeg afstand houd in een stadscentrum ofzo.

EDIT:
Ah, zie nu dat het in Frankrijk is. Dan kan stadstoezicht (of wie het ook controleert in Frankrijk) mooi ingezet worden om te controleren of men voor de juiste redenen buitenshuis is.

Vandaag bij de dierenarts geweest in BE. Enkel spoedgevallen en afspraken die al stonden. Onze kat moet medisch opgevolgd worden en dat is dan een spoedgeval volgens de dierenarts.

1 like

Oooh I totally missed that memo :crazy_face::yellow_heart:

1 like

Voor degenen hier die corona hebben: mag ik jullie (of 1 van jullie) een pb’tje sturen? Ik heb een vraagje.

1 like

Bel gewoon ff je huisarts. Of heb je dat al gedaan?

:heart:

35 likes

Ja probeer ik maar duurt lang. Maar ik heb ook gewoon weinig geduld😂

Ja, sowieso. Maar ze hadden ook stilzwijgend de controles kunnen verminderen/afschaffen. Dat zouden mensen nog niet meteen merken, denk ik? En gisteren waren ze nog bezig met pv’s uitdelen (eerste dag van de lockdown, je zou verwachten dat ze het dan juist extra druk hebben).

@Fishing Ja, het was ook helemaal niet duidelijk in m’n post, maar ik weet nooit zo goed of ik steeds moet vermelden dat dit in Frankrijk is of dat ik het dan tot vervelens toe herhaal :stuck_out_tongue_winking_eye:.

3 likes