Coronavirus #2

Ben ik ook benieuwd naar! Ik kan vanaf volgende week weer bloed doneren, dus hoop eigenlijk wel dat ik in de testgroep val.

In een artikel van het AD(https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/landelijke-bloedtest-om-te-zien-of-in-nederland-immuniteit-tegen-corona-ontstaat~ae8f611a/) :
Een deel van de Nederlanders kampt momenteel met griepachtige klachten (hoesten, keelpijn, koorts) en vraagt zich af of het corona heeft. Of mensen die zelf graag willen weten of ze corona onder de leden hebben, zich ook kunnen aanmelden voor een test? ,Nee, dat is nog niet aan de orde’’, zo verklaart Koopmans. Sanquin laat weten dat de bloedtest erop gericht is om te bepalen in hoeverre er in Nederland groepsimmuniteit tegen corona is ontstaan. En dat het niet is om individuele donoren uitsluitsel te geven over of ze wel of geen corona hebben gehad.

1 like

Ik ben net voor de eerste keer sinds de lockdown naar buiten gegaan om boodschappen te doen (FR). Echt zo bizar. Netjes m’n papier ingevuld en handen gewassen voor ik naar buiten ging. In de supermarkt hingen overal briefjes dat je 1 meter afstand moest houden van anderen en mensen liepen met mondmaskers en handschoenen (zowel latex als winterhandschoenen) rond of met hun mond in hun sjaal geduwd. Aan de kassa stonden strepen hoe je moest aanschuiven en er is een plexi-plaat bevestigd bij de kassa-medewerkers.

De maatregels worden wel echt opgevolgd, maar het geeft zo’n vreemd gevoel. Iedereen op een afstand en als iemand dichter komt, gaat de ander achteruit. Alsof we allemaal bang zijn van elkaar (en niet van het virus). En ik heb de hele ochtend nog helemaal nergens last gehad, maar net toen ik buiten kwam, begon m’n keel uiteraard te kriebelen :joy: . Ik voelde me echt heel ongemakkelijk, dus heb de hele tijd die kuch/hoest zitten onderdrukken. Best wel stress-vol om nu te gaan winkelen en je overal bewust van te zijn/opletten dat je niets “verkeerds” doet.

(Alles was trouwens echt goed in voorraad, alleen van enkele producten niet alle merken.)

14 likes

Heftig! Maar zo’n papier krijg je die of moet je dat uitprinten?

Uitprinten. Het staat op de website van de overheid en dat moet je dan invullen (naam en adres, datum, ondertekenen en de reden aankruisen). Als je geen (werkende) printer hebt, mag je het wel gewoon zelf overschrijven.

Edit: En ja, ik vond het best confronterend. Hier binnen kan ik het nog een beetje buiten sluiten door pannenkoeken te bakken of films te kijken, maar buiten is het zo’n andere wereld (ik woon in een stad die anders best druk is).

2 likes

Altijd al genoeg emmers mayonaise willen kopen om er een bad in te nemen.

4 likes

Ik heb dit topic lekker genegeerd omdat ik gek werd van alle coronashiz maar inmiddels zit ik zelf ziek op de bank :joy:
Heb echt hardcore keelpijn, kan inmiddels amper meer praten. Verder een beetje hoesten en en beetje lamlendig.
Hoop stiekem dat ik straks onderdeel ben van de groepsimmuniteit :sunglasses:

6 likes

Misschien kan een youtuber een vlog maken voor de plebs die de groothandel nog nooit in het echt gezien hebben met een clickbaity titel. :upside_down_face:

Corona in de Makro
Ik deed de houd-1,5-meter-afstand challenge in een groothandel
Wij kochten 12000 rollen toiletpapier en 400 frikandellenbroodjes en begonnen ons eigen afhaalrestaurant.

.

9 likes

Ze hebben daar toch ook van die 5 liter wodkaflessen? Asking for a friend.

24 likes

Wait heeft ie dit echt gezegd :joy:

Ik sta aan de “frontlinie” en verbaas me er echt over hoeveel mensen zich niet aan de regels houden. Word er bijna verdrietig van. Kleine greep uit de afgelopen week:

• mensen die in groepen naar een ongeval staan kijken dicht op elkaar
  • mensen die andere mensen bezoeken terwijl die laatste in thuis quarantaine zitten
  • mensen die zeggen niet te hoesten en geen koorts te hebben maar vervolgens in je gezicht hoesten en wel koorts hebben
  • mensen met klachten die bij risicogroepen op bezoek blijven komen
  • mensen die van dichtbij Corona verdachte patiënt en ambulance personeel in beschermde kleding gaan filmen
  • risicogroepen die zich niets aantrekken van de adviezen
  • mensen die zelf klachten hebben en toch naar een ziekenhuis willen gaan om hun familie lid met Corona verdenking te bezoeken

Gelukkig zijn er ook mensen die wel afstand houden! Voor de anderen: hou je aub aan de adviezen! Thxx

25 likes

was het ~een gedicht~

5 likes

Geloot? Als in gecontroleerd vermoord worden?

Ooh loet!
Ik dacht een soort Hunger Games

14 likes

nee, looting als in beroofd. Dat je uit de Costco komt met 50 rollen wcpapier en er dan iemand klaar staat om het van af te pakken…

5 likes

Hahahha tering… ja heel waarschijnlijk scenario.
Gelukkig kun je je pleerol met wapens verdedigen.

Tip voor Amerika: als iemand je bedreigt omdat jij wel toiletpapier hebt en zij niet, geef ze een paar rollen

3 likes

Hier stond net een mannetje of 10/12 op elkaar gepropt bij de slager.

Ik wil echt iedereen slaan momenteel.

3 likes

Thanks. Ik heb voor het eerst vandaag even hardop gelachen.
Die Amerikanen toch, een grote comedyserie

1 like

Oh man ik kreeg zoveel cringe van de echte versie van dit filmpje, wat een verschrikking

7 likes

Hier in de gemeente mochten de straatschoonmakers etc. Ook een uur tussendoor boodschappen doen. Vond ik toch wel netjes!

3 likes

Dat is inderdaad nog een idee. Al ben ik ook wat bang dat ik misschien al ziek ben en ze zelf besmet (al is dat hoogstwaarschijnlijk gewoon paranoia)…