Ben ik ook benieuwd naar! Ik kan vanaf volgende week weer bloed doneren, dus hoop eigenlijk wel dat ik in de testgroep val.
In een artikel van het AD(https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/landelijke-bloedtest-om-te-zien-of-in-nederland-immuniteit-tegen-corona-ontstaat~ae8f611a/) :
Een deel van de Nederlanders kampt momenteel met griepachtige klachten (hoesten, keelpijn, koorts) en vraagt zich af of het corona heeft. Of mensen die zelf graag willen weten of ze corona onder de leden hebben, zich ook kunnen aanmelden voor een test? ,Nee, dat is nog niet aan de orde’’, zo verklaart Koopmans. Sanquin laat weten dat de bloedtest erop gericht is om te bepalen in hoeverre er in Nederland groepsimmuniteit tegen corona is ontstaan. En dat het niet is om individuele donoren uitsluitsel te geven over of ze wel of geen corona hebben gehad.
. Ik voelde me echt heel ongemakkelijk, dus heb de hele tijd die kuch/hoest zitten onderdrukken. Best wel stress-vol om nu te gaan winkelen en je overal bewust van te zijn/opletten dat je niets “verkeerds” doet.