Scheelt toch per huishouden wat ze krijgen? Ik neem aan dat armere mensen sowieso minder hoge levenskosten hebben. Of je nu in NYC woont of rural Idaho scheelt ook nogal. Ik vind niet dat je het kan afdoen als window dressing. 4.000 dollar kan voor veel mensen juist een hele hoop geld zijn en ze weer 4 maanden vooruit helpen.
Voor andere mensen is het net de huur, dat klopt ja. Maar hopelijk hebben die dit geld ook niet nodig.
Het is wel windowdressing want daklozen krijgen dit niet, dat zijn er 600k (geschat) in de US.
In steden als New York en San Francisco leef je met een verzamelinkomen van minder dan 100k dollar/jaar onder de armoedegrens door de hoge huren.
Bijvoorbeeld: je bent serveerster in New York en bent nu ontslagen door het dichtgaan van de restaurants. Je kosten van leven zijn 1300 dollar zonder huur, dus hiermee zing je het net 2 maanden uit.
Volgens mij kan je in geen enkele stad in de US 4 maanden vooruit met 4000 dollar.
Een huisartsenbezoekje kost al tussen de 150-200 dollar zonder verzekering.
Ik heb nu dus echt heel veel tijd ‘over’ en zit gewoon de hele dag thuis (te werken). En ben dus alles aan het overdenken … Dat ik mijn werk nu onbelangrijk vind. Dat ik eigenlijk iets met taal wil doen. Dat ik nu graag mee zou denken over onderwijs op afstand. Dat ik een blog wil beginnen.
Ik vind het bloedirritant want ik werk pas net bij deze werkgever en tot Corona vond ik het “wel prima”, vooral de kansen die ik krijg om bijvoorbeeld opleidingen of cursussen te volgen & het feit dat ik ervaring op doe. Het is niet mijn droombaan en droombranche maar het was echt ‘fine’. Maar nu begin ik bijna te hopen dat ze mijn contract over een paar maanden niet kunnen verlengen
Word gek van mijn eigen gedachten.
Collega’s die toch weer naar kantoor gaan, ondanks dat we allen zouden thuiswerken en dit ook prima kan. Want “ik ben het thuiswerken wel zat”. Ja, ik niet dan. Ik verdenk ze er ook van dat ze het doen om zich zo goed mogelijk voor te doen bij de werkgever, omdat alles nu onzeker is qua onze banen. En daar krijg ik dan weer een opgefokt gevoel van.
Maar dat is denk ik omdat er geen éénduidig antwoord is. Niet alle wetenschappers hebben dezelfde visie over wat wijsheid is en dat merk je ook heel erg in de media of als je ‘onze’ strategie gaat vergelijken met andere landen. Als er andere wetenschappers bij het RIVM hadden gewerkt dan hadden we nu misschien wel een lockdown gehad. De reden dat de scholen bij ons uit eindelijk zijn gesloten is volgens mij ook niet per se omdat het RIVM dat echt beter vond maar door druk uit de maatschappij en die druk is begonnen met wetenschappers (die niet bij het RIVM werken) die hun visie in de media gingen uiten.
Iedereen zoekt naarstig naar duidelijkheid maar die is er gewoon niet denk ik tot is bewezen welke strategie achteraf het beste blijkt.
oh ja sorry dat over duidelijkheid was ook waar ik op doelde!
Nee geen sorry, ik interpreteerde je bericht verkeerd!
Misschien kun je nadenken over hoe je bij je huidige werkgever opleidingen of cursussen kunt doen die jou meer een kant uitsturen waar je heen wilt? Met een beetje creatief denken kun je de relevantie van een hoop skills wel verantwoorden aan je baas, ook al lijkt het op het eerste gezicht misschien niet zo.
En @Tunnelvisie
In dit overzicht staan alle symptomen die voorkomen bij besmetting met het coronavirus, ook bekend als het COVID-19-virus.
Lichte klachten:
- Neusverkoudheid
- Keelpijn
- (Droge) hoest
- Slijm ophoesten
- Moeheid
- Spier- en gewrichtspijn
- Hoofdpijn
- Lichaamstemperatuur tot 38 graden
En in mindere mate:
- Diarree
- Misselijkheid en braken
Bij deze klachten is het niet noodzakelijk om een arts te raadplegen. Blijf thuis en zorg dat je geen andere mensen kunt besmetten.
Zware klachten:
- Koorts boven de 38 graden
- Kortademigheid
- Longontsteking
Bij deze klachten is het noodzakelijk om een arts te raadplegen. Bel de huisarts of de huisartsenpost.
Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek via Skype, maar ik vraag me wel een beetje af waarom het door moet gaan. Stel ik word aangenomen, en dan? Voorlopig kan er niks gebeuren. Ik kan moeilijk via Skype ingewerkt worden en de instantie zelf is nu gesloten.
Ja, die zou ik ook mogen volgen
Maar ik vind veel van mijn dagelijkse werkzaamheden gewoon saai, heel veel administratief (had ik niet verwacht) en de dingen die ik leuk vind, zoals artikelen schrijven of campagnes bedenken, kan ik niet vanwege de nichebranche waar ik eigenlijk de ballen verstand van- en gevoel voor heb.
Pff. We zullen zien hoe het gaat … there is life after Corona. Haha.
Uit het artikel:
De situatie hier is ,uitzonderlijk’’, meldt Peter van der Voort, hoofd van de intensive care van het UMCG. Medici hebben de verwachte piek inmiddels bijgesteld van eind maart naar begin april.
Alleen in Friesland, Groningen en Drenthe geldt op dit moment nog een regiem van containment . Besmette gevallen worden individueel en actief opgespoord en directe contacten apart gehouden. In de rest van Nederland is dit al losgelaten. Hier is de zogenoemde mitigatie-fase aangebroken.
Noorderling hier en dat is niet waar. Mijn zwager woont in Friesland en heeft vermoedelijk Corona, maar moet gewoon thuisblijven en zijn vrouw en kids mochten nog gewoon de deur uit. Idem voor een kennis in Groningen.
Dit was precies de link die al in mijn eigen post stond haha
Met je ouders meerijden, maar ze in de auto laten zitten of een wandelingetje laten maken terwijl jij boodschappen voor ze doet. Mijn moeder werd gek van het stilzitten en wilde graag naar de supermarkt lopen. Hebben we samen gedaan, maar zij is wel buiten gebleven. Heb liever niet dat ze een drukke supermarkt binnengaan, want niet iedereen houdt genoeg afstand.
Oh sorry, zag het linkje niet. Ik moet ook tussen het werken door af en toe in dit topic meelezen
Goede actie:
Wel bijzonder hoe de ‘achterlopende’ landen dezelfde houding hebben als wij 2 weken geleden.
Net een videocon gehad met een collega uit Hongarije en India.
In allebei de landen nog iedereen op kantoor, ach het is niet zo heftig hier.
Vooral voor India hou ik m’n hart vast.
Waar wil je precies advies over dan? Bij milde klachten thuis uitzieken is het devies en geen contact opnemen met je huisarts tot de klachten verergeren en je koorts boven de 38c hebt en benauwdheid.
Ik denk dat je met zo’n geisoleerd symptoom gewoon ok bent. Veel mensen hebben nu meer hoofdpijn dan normaal, iedereen is gespannen. Ik val niet in de vitale beroepsgroepen maar slik nu ook dagelijks Excedrin en m’n schouders/nek zitten volledig vast.
Persoonlijk zou ik pas alarm slaan als ik verhoging boven de 38 graden heb en 1 van de luchtwegenklachten krijg.