M’n ouders zitten momenteel nog op Fuerteventura, in lockdown in hun hotel dus zelfs, maar gaan morgen zodra ze terugkomen op bezoek bij m’n zus, om op m’n neefje te passen.
Maar m’n zus en haar man werken beide thuis… ik snap dat het niet ideaal thuiswerken is met een peuter maar dat is voor heel veel mensen gewoon de realiteit nu en ze hebben het geluk beide thuis te KUNNEN werken, wissel elkaar dan af oid? Ik zie het dus echt niet als noodzakelijk bezoek van m’n ouders, ben ook best pissig erom maar vraag me af of ik overdrijf. Ik heb wel al gezegd tegen m’n moeder dat ik het er niet mee eens ben maar ja
Dat is toch ongeveer wat ze in China hebben gedaan? Wie zei dat nou? Dat je daar een zender op je deur krijgt. @FredPaillet misschien?
Onder de het bericht van Minister Bruins op Linkedin. Volgens mij gaat het dan niet helemaal goed met je. Al zijn complottheorieën wel een interessant coping-mechanisme haha.
Zat dit lekker in het verkeerde topic te posten maar in de VS is men dus als een gek wapens aan het kopen omdat ze bang zijn geloot te worden als er tekorten uitbreken…
Had ik maar een hoog megahert 
Klinkt misschien raar maar ik vind mei/juni op zich nog ‘hoopgevend’… Was al bang dat dit maanden/jaren zou duren… Hopelijk hebben ze snel een (bestaand) medicijn gevonden dat ook tegen Corona werkt.
Iemand had er ook de wikipedia van de Megaloceros giganteus erbij geplaatst met de mededeling dat deze toch al een vrij lange tijd geleden is uitgestorven. :’) Linkedin burn.
En dan ook nog 4 ‘interessant’. 
Nou, dan ben je ook snel klaar met het hamsteren van toiletpapier…
Mijn hoofd kan er nog steeds niet bij dat mensen nog steeds feestjes geven to be honest.
Denk niet dat ze zo naïef zijn dat ze geloven dat iedereen zich eraan houdt. Dat zullen ze vast wel meenemen in de calculaties.
Ik voel me de afgelopen dagen wel beter sinds ik dit topic niet meer volledig bij lees. Misschien een tip als je ook merkt dat je stemming verandert. 
Ja, mijn productiviteit is nog steeds ver te zoeken… Ik ben echt aan het procrastineren. Hopelijk vind ik vandaag mijn mojo. 
M’n rug is inmiddels ook gestorven na 3 dagen thuiswerken.
We (de rij) werden net heel terecht op de vingers getikt, omdat we te dicht op elkaar stonden. Zag toen pas dat ze vakken hadden gemaakt waar je moest staan ivm afstand. Vind het bizar hoe weinig mensen zich daaraan houden. Ik hield echt wel afstand, maar mensen gaan toch dicht bij je staan. Waarom zijn vooral oudere mensen zo enorm eigenwijs 
Ben ik ook benieuwd naar! Ik kan vanaf volgende week weer bloed doneren, dus hoop eigenlijk wel dat ik in de testgroep val.
In een artikel van het AD(https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/landelijke-bloedtest-om-te-zien-of-in-nederland-immuniteit-tegen-corona-ontstaat~ae8f611a/) :
Een deel van de Nederlanders kampt momenteel met griepachtige klachten (hoesten, keelpijn, koorts) en vraagt zich af of het corona heeft. Of mensen die zelf graag willen weten of ze corona onder de leden hebben, zich ook kunnen aanmelden voor een test? ,Nee, dat is nog niet aan de orde’’, zo verklaart Koopmans. Sanquin laat weten dat de bloedtest erop gericht is om te bepalen in hoeverre er in Nederland groepsimmuniteit tegen corona is ontstaan. En dat het niet is om individuele donoren uitsluitsel te geven over of ze wel of geen corona hebben gehad.
Ik ben net voor de eerste keer sinds de lockdown naar buiten gegaan om boodschappen te doen (FR). Echt zo bizar. Netjes m’n papier ingevuld en handen gewassen voor ik naar buiten ging. In de supermarkt hingen overal briefjes dat je 1 meter afstand moest houden van anderen en mensen liepen met mondmaskers en handschoenen (zowel latex als winterhandschoenen) rond of met hun mond in hun sjaal geduwd. Aan de kassa stonden strepen hoe je moest aanschuiven en er is een plexi-plaat bevestigd bij de kassa-medewerkers.
De maatregels worden wel echt opgevolgd, maar het geeft zo’n vreemd gevoel. Iedereen op een afstand en als iemand dichter komt, gaat de ander achteruit. Alsof we allemaal bang zijn van elkaar (en niet van het virus). En ik heb de hele ochtend nog helemaal nergens last gehad, maar net toen ik buiten kwam, begon m’n keel uiteraard te kriebelen
. Ik voelde me echt heel ongemakkelijk, dus heb de hele tijd die kuch/hoest zitten onderdrukken. Best wel stress-vol om nu te gaan winkelen en je overal bewust van te zijn/opletten dat je niets “verkeerds” doet.
(Alles was trouwens echt goed in voorraad, alleen van enkele producten niet alle merken.)
Heftig! Maar zo’n papier krijg je die of moet je dat uitprinten?
Uitprinten. Het staat op de website van de overheid en dat moet je dan invullen (naam en adres, datum, ondertekenen en de reden aankruisen). Als je geen (werkende) printer hebt, mag je het wel gewoon zelf overschrijven.
Edit: En ja, ik vond het best confronterend. Hier binnen kan ik het nog een beetje buiten sluiten door pannenkoeken te bakken of films te kijken, maar buiten is het zo’n andere wereld (ik woon in een stad die anders best druk is).