Ik zag deze meme voorbij komen en moest er best wel om lachen nu ik in dit topic lees dat veel mensen zich totaal niet aan de richtlijnen houden. En juist in hun hand hoesten/de boel onder hoesten. Geen afstand houden, maar haast in je nek staan te hijgen en zo. 

Italie heeft in totaal 60.48 miljoen inwoners, China 1386 miljoen inwoners.
Echt heel erg heftig hoe slecht ze het daar onder controle hebben.
kan iemand mij vertellen (pb) wat ze hierover zeiden? persco stond aan maar niet kunnen volgen
Misschien begrijp ik je bericht verkeerd, maar die meme gaat toch om het idee dat een extreme introvert “weinig ondervindt” van de quarantaine?
Staat al op Nu 
Ik vind het leuk om te merken hoe iedereen toch het beste probeert te maken van deze situatie:
Een thuis isolatie optreden van Og3ne terwijl ze alle drie in hun eigen huis zitten:
Grafiek uit 2012 maar wij hebben er in NL iig niet meer bij gekregen
Ze hebben niet bizar weinig IC bedden (vanwege het sluissysteem kan je coronapatienten niet zomaar in ieder bed leggen).
Ik denk dat vooral onderschat wordt hoe extreem adequaat er door China gehandeld is, en westerse landen constant dachten dat het hier niet zou komen.
De lockdown in Italië is nog niet zo heel veel weken, toch? Je hoorde laatst nog alleen maar verhalen van ouderen die lekker met kinderen in het park waren, iedereen massaal naar het strand etc. Dan is de tijd dat het omlaag zou kunnen gaan nog niet bereikt.
Het heeft ook te maken met het hoge percentage ouderen in Italië toch?
Italie heeft heel lang afgewacht en heeft dus nu een veel te hoge piek in 1 keer en dus te weinig zorg om het aan te kunnen.
Nederland is gelukkig een week eerder met maatregelen, maar dan moeten mensen zich er echt even aan houden.
Mn beste vriendin is ziek 
Tot nu toe gelukkig geen hele heftige klachten, maar toch kut
Vrij irritant dat zij zelf dus hun haar en makeup zo mooi kunnen doen haha
Ja zo kun je 'm ook opvatten. Maar als je buiten bent dien je je eigenlijk ook soort van in quarantaine te plaatsen middels de maatregelen die nu gelden. Dus voldoende afstand houden, hoesten/niezen op een bepaalde manier. Terwijl veel mensen dit eigenlijk normaal ook gewoon ‘common decency’ vinden. (Dat vind ik zelf namelijk wel als ik buiten ben/me onder mensen bevind. Maar ben eigenlijk ook introvert.)
Hahaha
Zo had ik het nog niet eens bekeken. Ik heb nu echt geen zin om een fullface make-up op te smeren.
oh dat kan ook goed, durf ik niet te zeggen!
Wat heftig zeg. Hoe kan het nou nog steeds zo enorm blijven toenemen, terwijl ze toch al wel een tijdje in lockdown zijn? Of duurt het nog even voor je de effecten daarvan gaat merken?
Verder vond ik dat Rutte het weer top gedaan heeft in de persco. Ben echt blij met hem als premier in deze crisis!
Pff een vriend van mij is vorige week wezen skien in Oostenrijk en we hadden het net over Corona, hij: ooh ik zit gewoon op kantoor hoor en laat al mn mensen ook gewoon hier komen.
Ik: is dat wel verstandig?
hij: sorry, mag ik daar mijn eigen weloverwogen besluit over nemen?
Oh oké, dacht dat het echt hoger was in Italië! Maar shit dan ben ik ook wel bang voor wat ons nog te wachten staat…