Coronavirus #2

Ik vind dat Rutte deze persconferentie echt rockt :+1:t3:

16 likes

Haha ja hallo, prioriteiten…
Gewoon uitzoomen

2 likes

Zo sneu deze maatregel, begrijpelijk wel maar pff ik schiet helemaal vol :cry:

3 likes

Ik woon in een studentencomplex met 240 bewoners, komen er een paar op het idee om vanavond een feestje te geven in een studio van 22m2??? ‘Ja we zijn toch studenten dus we moeten een beetje leven’ ‘Oh ja volgens mij had ik vorige week corona maar voel nu wel weer oke dus ik kom ook als jullie het niet erg vinden’ ‘ja hoor is prima!!’

???

15 likes

Nee joh zeiden ze dit echt???! Of bedoel je bij wijze van omdat een feestje geven in een studio of all places ook dom is

Dit vroeg ik me idd ook af toen ik al die hoofden bij elkaar zag in beeld op de persco. Ze zullen toch wel een grotere ruimte hebben zodat ze een paar plekken ertussen vrij kunnen laten zou je denken :thinking:

1 like

Godzijdank ik dacht al dat ik de enige was die dit zo kut vond. Mieren hebben ook geen idee dat er een virus is Bertha, een heleboel “dingen” weten het niet.

2 likes

Ik deel je angst. Zou nu toch niet bij mijn oma langsgaan, maar dat het nu echt niet kan voelt toch anders. Ook dat je niet weet voor hoe lang… Kan ik haar nu maanden niet zien?
Maar het is voor een goeie reden en laten we hopen dat juist door deze maatregel de verpleeghuizen vrij blijven van het virus en dat we straks weer heel vaak bij onze oma’s langs kunnen!

Is die foto recent? Of nog van vorige week?

Ik hoorde ook al gehoest net tijdens de persconferentie. Ik dacht gelijk, die mag ook naar huis.

Ja, dat werd gezegd tijdens de persco.

2 likes

Dat is wel gezegd ja

1 like

Zeiden ze echt, echt sommige mensen :weary:

Jeetje ik had wel iets meer vertrouwen in m’n medestudent :sob:

1 like

Ja haha en kwam er toen al snel achter dat ik het fout had :sweat_smile:

Ik ging net naar de supermarkt en verslikte me in mijn kauwgom. Toen durfde ik ook amper te hoesten :joy:

1 like

Door dit soort mensen gaat dit hele gedoe dus nog maanden duren. Ik denk echt dat we pas aan het begin staan… :cry: Heb echt het vermoeden dat die lockdown er alsnog gaat komen zo…

3 likes

Ik stoor me eigenlijk nog meer aan dit soort dingen dan aan ‘de gewone mens’ die zich niet aan het afstand houden houdt. Dit zorgt er alleen maar voor dat andere mensen denken oh we hoeven niet zo veel afstand te houden, daar gebeurt het ook niet.

1 like

Iemand werd vandaag gewoon boos omdat ik met een boog om hem heen liep in de supermarkt. Het was een rochelende, hoestende oude man met een chagrijnig hoofd. Nu bestellen we de de boodschappen online :slight_smile:

1 like

Ik had het al in de chat gezegd maar ik kreeg dus serieus 2 uur geleden een mail van een verpleeghuis met dat ze meer vrijwilligers zochten voor 1 op 1 aandacht voor bewoners en wat ik kon doen:
Boodschappen doen
Gesprek ( telefonisch)
Bezoek
Spelletje
Wandeling (dit is dus een rolstoel duwen)

En ze zochten ook nog gastheren/vrouwen voor de ontmoetingsruimte.

Ik heb het meteen naar mn collega’s uit die wijk doorgestuurd en we waren al aan het bedenken hoe we hier adequaat op konden reageren.
Maar dit is dus het niveau waarop gedacht wordt, en daarom ben ik best wel blij dat het nu van hogerop is opgelegd dat ze gaan sluiten.

2 likes