Oja klopt haha. Daar zit het hem in. 1,5 m afstand is sowieso heel lastig in mijn appartement haha.
Ja ikhoor om me heen alleen maar horrorverhalen over dat samen thuiswerken dus dat lijkt me ook niet ideaal…
Je mag in België nog wel naar buiten gaan voor een fysieke activiteit (wandelen of lopen o.i.d.), met je eigen gezin/mensen met wie je samenwoont of met max. 1 ander persoon (bv. vriend).
Dat wist ik niet! Dat maakt het wel iets beter uit te houden
Ja, inderdaad, volgens mij wordt het zelfs aangeraden. In Frankrijk mag je ook nog buiten sporten/wandelen, maar wel in je eentje en in de buurt van je huis. Geen idee hoe het in Spanje en Italië zit.
Mijn vader neemt het dus wel serieus. Hij zei vanavond als je moeder hier is dan gaan we allemaal in een aparte kamer slapen zodat we elkaar niet aan kunnen steken
Net 1,5 uur gebeld met mijn oom. Hij is behoorlijk hoogbegaafd, werk in het ziekenhuis en heeft veel contact met artsen. Man weet altijd alles
Hij heeft me heel erg gerust kunnen stellen kwa Corona, hij heeft er veel verstand van en heeft eigenlijk al mijn vragen kunnen beantwoorden.
Hij zegt dat hij zich niet zo druk maakt om het hele verhaal en dat we het als land wel aankunnen. ( hij praat ook veel met artsen)
Het blijft een moeilijke situatie natuurlijk maar het is niet zo uitzichtloos als ik dacht.
Ben even heel blij
Blij dat je angst wat is afgenomen nu!
Dacht dat mijn ouders wel iets verstandiger waren maar ze laten nog lekker visite langskomen dit weekend “want we houden dan toch 1.5 meter afstand”
Ik ben best benieuwd wat de mensen die met anderen wonen zouden doen als één persoon besmet zou raken? Hier is het niet eens mogelijk om afstand van elkaar te houden omdat we niet genoeg kamers/oppervlakte hebben. Ik zou hooguit kunnen uitwijken naar het afvalhok.
Zouden jullie het wel proberen?
Nou ik heb denk ik een keelontsteking gehad + koorts en ik woon met 6 gezinsleden dus ik heb echt bijna twee weken lang op mijn kamer moeten blijven. Mijn ouders waren nogal bang dat ik corona had (maar ik denk dat ik dat niet had). Ik mocht alleen uit mijn kamer als ik naar de wc ging of ging douchen en eten werd voor mijn deur gezet telkens. Dusja, ik heb het geprobeerd.
Nope… wat dat betreft zitten we allebei ook in isolatie, dus als we samen ziek zijn is er als het ware “maar 1” ziek. Het verspreiding stopt dan bij ons zegmaar want wij komen nergens meer
Pff hier ook onbegrip met betrekking tot m’n ouders en hoe ze omgaan met de situatie dus ik heb er een flink bericht aan gewijd. Zooo benieuwd wat ik terug krijg, ik ben helemaal zenuwachtig, hoop dat ze inzien dat ik het goed bedoel.
Nee met kinderen lijkt me het al helemaal lastig! Echt een geruststelling dat zij er vooralsnog weinig van lijken te merken
Volgens mijn oom zijn er veel meer mensen die het hebben dan gemeld. Zo’n 5x meer.
Dat betekend ook dat het geen 17% is met ernstige klachten, maar eerder een paar procent.
De kans dat het virus je daadwerkelijk ziek maakt is dus erg klein
In heel veel gevallen ruimt het lichaam het dus gewoon op.
Hier ben ik dus misschien besmet maar mijn partner niet. Wij wonen in een appartement. Hij gebruikt de 2 kamers en de badkamer en ik gebruik vooral een hoekje in de woonkamer. Hij brengt me mijn eten en drinken en ik raak niks aan & de wc proberen we zo schoon mogelijk te houden, zelfde geld voor de douche die ik dan dus soms gebruik (dit klinkt vet goor maar ik heb gewoon geen puf om elke dag te douchen haha) ik leef al 9 dagen op de bank en ben er nu wel klaar mee. De dag dat ik beter ben en mijn bed in mag ga ik zo zo zo gelukkig zijn
Moet wel een beetje lachen met hoe we hier allemaal zitten te struggelen met onze (groot)ouders. Niet dat ik de hele situatie per se zo grappig vind, ik ben juist enorm bezorgd, maar de solidariteit helpt wel een beetje om het draaglijker te maken.
Ik heb daarnet mijn ouders ook nog eens gebeld en zij waren ook bezig van: “Vandaag naar de Lidl, de Appie en de Aldi geweest en zaterdag gaan we ook nog eens en dit en dat” dus ik heb me een beetje boos gemaakt want ze zijn bejaard dus ik wil dat ze zoveel mogelijk binnen blijven en zoveel mogelijk in 1 winkel alles kopen van voorraad ipv 10 winkels af te gaan voor onnodige dingen. Bovendien hebben ze een auto die ze kunnen volladen en 2 koelkasten en 3 vriezers!!! En terwijl ik mijn rant deed begon mijn vader al wat geïrriteerd te kijken en mompelen (echt als zo’n puber die de les wordt gespeld).
Ik was net aan het zoeken naar informatie over Corona en kwam dit ‘oude’ artikel tegen van RTLnieuws. Zo’n gek idee dat ‘we’ dit tot een paar weken geleden echt nog dachten (artikel is van 29 januari en bijgewerkt op 12 februari)
Boy, were we wrong…
“één Europa”
Eerst onze fietsen en nu dit
Waterstofbom op Moffrika