Omg ik heb het gevoel alsof ik het heb. Ik voelde me al een paar dagen bij vlagen rillerig, en dacht er niet veel van, maar vandaag werd ik ineens helemaal eng tijdens het werken, en ik voel me gewoon heel slap. Verder heb ik ook de hele tijd een hoofdpijn die komt en gaat, en lijkt het ook alsof mijn borst raar voelt de hele tijd. Een soort van rare druk erop ofzo. Nu weet ik niet of ik gewoon paranoïde en hyperchonder ben, want ik heb geen koorts, keelpijn en ik hoest ook niet, maar toch voel ik dat ik niet in orde ben.
Mijn vriend heeft vanaf maandag al twee nachten nachtmerries gehad door claustrofobie. Vannacht stond hij weer als een idioot naast het bed te schreeuwen omdat hij bang is opgesloten te worden. Heeft denk ik ook allemaal wel met het nieuws en het binnenblijven te maken.
Ah dat is vervelend om te lezen! Sowieso een teken om goed op jezelf te passen en het rustig aan te doen, zelfs als je het niet hebt. Jij hebt geloof ik veel verantwoordelijkheden door je werk toch?
Samenvatting
Wow die rare druk op m’n borst had ik de afgelopen dagen ook! Maar dacht niet per ze aan Corona. Echt een heel vreemd gevoel, want ik heb nooit eerder iets vergelijkbaars gehad. Maar verder geen keelpijn, hoest, koorts. Dus ben steeds bang dat het nog komt, maar vandaag voel ik me helemaal prima dus geen flauw idee wat het nu was. Het was ook niet pijnlijk maar meer een soort ongemak. Heb ook een de hele tijd diep in en uit zitten ademen om te checken of het iets met m’n luchtwegen was maar kon mijn adem prima inhouden dus dat was mooi.
Ik weet het vrij zeker. M’n vriend heeft een patiënt gehad die ziek was na carnaval en m’n vriend zelf is nu ook ziek. Ik loop een paar dagen achter. Hij knapt een beetje op geloof ik en ik word beroerder.
Maar ergens denk ik ook: heb ik niet gewoon hooikoorts want daar krijg ik ook altijd astmatische klachten bij. Moeilijk gebeurde dit allemaal.
Oh ik zie dat ik op jou reageerde maar dat moest niet!
Je hebt gelijk hoor, dat is het ook niet per se (voor geruststelling).
Ik bedacht me net dat er wat mensen zitten die nogal angstig zijn. Maar in principe zijn dit ook gewoon cijfers en doen we geen aannames dus dat moet inderdaad wel kunnen.
Ik zit ook te denken,als er in een low income country als Afrika een uitbraak komt is dat echt een ramp van veel grotere omvang dan het hier is
en @Otzi
Mijn collega is gisteren naar huis gestuurd met luchtwegklachten, temp van 38,0, druk op de borst, last van de longen en zeer benauwd gevoel. We werken in de zorg dus ze is getest, maar blijkt geen corona te hebben. Ik denk dat er ook gewoon een heftige verkoudheid / griep heerst.
lekker op tijd
Voor de Belgen onder ons: op www.impactdays.be kan je per gemeente/stad een lijst van initiatieven vinden om mensen te helpen. Bijvoorbeeld boodschappen gaan halen, naar de apotheek, met de hond gaan wandelen, een kaartje schijven, etc.
Voor de mensen die thuis werken of gewoon graag iets willen doen, is dit misschien een tip!
Ik zag laatst ook tekeningen over het Corona virus die in China waren en hun broertjes en zusjes kwijtraakten. En dat ze die terug willen vinden en daarom gaat het virus nu de hele wereld over om te zoeken, en helaas worden mensen daar ziek van.
Maar ze willen naar de oceaan, want papa en mama hadden nu gezegd dat daar hun broertjes en zusjes zijn. En hoe kom je bij de oceaan? Veel je handen wassen want dan kom je daar via het riool! En niet bij andere mensen komen, want dan springt het eigenwijze broertje wèèr over naar een ander mens en zijn ze elkaar weer kwijt :(…
Maar ik kan het dus nergens meer vinden!
@Astor @Pepernoot Dat maakt het dan in België nu iets “makkelijker”: het mag gewoon niet. Als je niet altijd onder eenzelfde dak woont, dan mag je nu niet bij elkaar komen. Behalve om buiten samen te wandelen op 1,5m afstand van elkaar. Moeilijke beslissing maar het wordt tenminste voor jou gemaakt in plaats van dat je er zelf moet over liggen piekeren.
Hahahah deze ga ik sws delen op insta
Mensen haten me toch al met m’n Corona verhalen maar ik heb een teckel dus deze moet erbij
ja klopt! Dat maakt het nu ook wat overshooting. Er heerst momenteel sowieso griep en RS virus deze tijd van het jaar. Dus waarschijnlijk hebben veel mensen daar gewoon last van. Maar iemand met griep kan ook corona erbovenop krijgen. Dus best om het zekere ook voor het onzekere te nemen als we niet iedereen kunnen testen.
Gevonden!
WHO WHO WHO WHO
Ja daar zat ik net ook aan te denken. Want volgens de richtlijn van het RIVM kan het nu gewoon volgens mij, terwijl het wel risico’s met zich mee brengt. Maar op de website staat dat het kan zolang je geen klachten hebt, want zonder klachten hoest en nies je niet of nauwelijks en ben je dus minder besmettelijk.
Heb dan eigenlijk idd liever een lockdown zodat ik zelf niet deze keuze hoef te maken.
Mag je in België wel nog samen wandelen dan? Ik dacht dat je alleen met een bepaald doel naar buiten mocht?
Naja rivm roept wel op om 1.5m afstand te houden. Weet niet hoe platonisch je vriend en jij zijn hihi
Ik dacht hier van de week nog aan: wat zou ik dan doen…? Denk toch bij de een intrekken.