Coronavirus #2

Ik zit elke dag nerveus rond 14.00 het nieuws in de gaten te houden en krijg steeds wel een beetje buikpijn van de nieuwe cijfers… Ik lees dat ze volgende week een piek verwachten in het aantal ziekenhuisopnames, maar wanneer zou je dan iets moeten merken van de maatregelen? Want het zou dan toch juist vanaf volgende week wat minder hard moeten gaan allemaal?

2 likes

Fijn dat je moeder er zo goed mee omgaat! Mijn vader is ook vorig jaar overleden en ik vind het zo sneu voor m’n moeder. Ze zit nu al sinds begin vorige week helemaal in d’r uppie. Gelukkig heeft ze kort geleden leren FaceTimen en kunnen we op die manier nog wat contact houden

1 like

Om 15 uur is er weer een persconferentie van Rutte, ik ben wel benieuwd of er nog nieuwe maatregelen bij gaan komen?

1 like

Pfoe ben benieuwd. Wordt elke keer een beetje zenuwachtig van die persconferenties…

3 likes

Ik wilde zeggen wat een onhandige tijd, dan zit iedereen op kantoor, maar een heel deel zal thuiswerken

Edit: oh tis die wekelijkse, ik las het alsof het een extra was.

Pfff 534 nieuwe positief geteste mensen erbij. Moet je nagaan hoeveel ongetest positieve mensen er zijn.

4 likes

Ah, rot is het hè, dat machteloze gevoel dat je nu ook niks voor je moeder kan doen… FaceTime is al iets, maar het blijft ongezellig.
Mijn moeder zegt er wel steeds bij dat ze heel blij is dat dit hele gedoe niet vorig jaar was en dat ze dan wel in een depressie was beland. Maar nu gaat het gelukkig goed.

2 likes

Er gaan op een gemiddelde dag in NL 420 (blaze it) mensen dood, dus ik schrik eerlijk gezegd niet zo van die 30. Neem aan dat er een redelijke overlap is met die 420.

Cijfers zeggen niks als we niet weten hoeveel mensen extra er zijn overleden.

39 likes

Waar zie je dat staan?

Ja ik heb dat dus ook dat laatste wat jij zegt. Het lijkt (in de meeste gevallen in mijn omgeving dan) dat alleen de maatregelen waar je niks aan kan doen worden opgevolgd --> niet naar horecagelegenheden / sportschool. Oke, heel logisch dat moet wel, want je kan niet gaan, maar heb het gevoel dat dus alleen dat nu helpt want weet zeker dat als dat nog open was heel erg veel mensen alsnog zouden gaan omdat ze het zelf blijkbaar niet inzien. Dus daarom denk ik dat er meer maatregelen nodig zijn, want dan pas worden ze écht nageleefd.

Sorry als ik nu echt lijk op een doemdenker hoor, maar ook met al die Boomer voorbeelden hier en de ‘nuchterheid’ van Nederlanders. En dan volgende week commentaar op NL ?

3 likes

Nu . nl

Oja ik zie 't! Raar dat NOS er niks over schrijft

Is dat niet gewoon zijn wekelijkse vragenuurtje?

Ik zie nu wel dat het volgens mij de wekelijkse persconferentie van de ministerraad is, maar Nu.nl brengt het alsof het een speciale is.

2 likes

Geloof dat dat om 12.00u was

Ik ben bang dat het een lock down gaat worden. Als ik zo om me heen kijk, houden mensen zich zo slecht aan de voorschriften. Mensen hebben er echt schijt aan en doen alsof ze vakantie hebben en gaan dingen verzinnen om de gesloten sportscholen bijvoorbeeld te omzeilen. In het park in mijn buurt worden vrolijk sportlessen gegeven waar mensen bovenop elkaar liggen, elkaar aanraken om houdingen te corrigeren, samen trainen. Dan kun je net zo goed in de sportschool gaan trainen.
Duitsland dreigt nu ook de grens naar Nederland dicht te gooien omdat wij een andere aanpak hebben en ik zie de laatste 2 dagen ineens erg veel Belgen hier op de snelweg.
Wat dat betreft denk ik dat een lock down, en straat verbod wel goed zou zijn om te handhaven dat mensen zich aan de regels houden.

Maar ik vind het dood en dood eng allemaal…

6 likes

Shit ik heb net precies om 15:00u een klant dus kan niet kijken. En natuurlijk hebben we hier (alweer) internet storing dus ik kan ook niet in de salon de radio luisteren. Hashtag nieuwsgierig.

Behalve ‘als God het wil’ hangen die andere uitspraken toch helemaal niet samen met eventueel behandeling weigeren? ik snap de relatie tussen het weigeren van behandeling/medicatie niet zo. Ik bedoel daarmee dat ze met ‘ik ben niet bang’ en ‘als het mijn tijd Is, dan is het mijn tijd’ suggereren dat ze mocht het moment daar zijn ze niet behandeld willen worden. Of eigenlijk dat ze op voorhand hiermee al zeggen geen behandeling te willen.

En nu lees ik het niet meer, dus denk dat het een foutje was van NU.nl?

Ja precies, zou haar nu het liefst zoveel mogelijk willen ondersteunen. Dat wat je moeder zegt kan ik me heel goed voorstellen! Vind het ook een verdrietig idee dat juist nu heel veel mensen afscheid moeten nemen van hun dierbaren