Coronavirus #2

Oja ik zie 't! Raar dat NOS er niks over schrijft

Is dat niet gewoon zijn wekelijkse vragenuurtje?

het is hier zo druk op straat en bij de winkels dat ik soms het idee heb dat wij straks in de buurt de enige zijn die het niet hebben, want binnen met pasgeboren baby. En dat ze ons dan straks als een soort walking dead komen halen.

8 likes

Ik zie nu wel dat het volgens mij de wekelijkse persconferentie van de ministerraad is, maar Nu.nl brengt het alsof het een speciale is.

2 likes

Geloof dat dat om 12.00u was

Ik ben bang dat het een lock down gaat worden. Als ik zo om me heen kijk, houden mensen zich zo slecht aan de voorschriften. Mensen hebben er echt schijt aan en doen alsof ze vakantie hebben en gaan dingen verzinnen om de gesloten sportscholen bijvoorbeeld te omzeilen. In het park in mijn buurt worden vrolijk sportlessen gegeven waar mensen bovenop elkaar liggen, elkaar aanraken om houdingen te corrigeren, samen trainen. Dan kun je net zo goed in de sportschool gaan trainen.
Duitsland dreigt nu ook de grens naar Nederland dicht te gooien omdat wij een andere aanpak hebben en ik zie de laatste 2 dagen ineens erg veel Belgen hier op de snelweg.
Wat dat betreft denk ik dat een lock down, en straat verbod wel goed zou zijn om te handhaven dat mensen zich aan de regels houden.

Maar ik vind het dood en dood eng allemaal…

6 likes

Shit ik heb net precies om 15:00u een klant dus kan niet kijken. En natuurlijk hebben we hier (alweer) internet storing dus ik kan ook niet in de salon de radio luisteren. Hashtag nieuwsgierig.

Behalve ‘als God het wil’ hangen die andere uitspraken toch helemaal niet samen met eventueel behandeling weigeren? ik snap de relatie tussen het weigeren van behandeling/medicatie niet zo. Ik bedoel daarmee dat ze met ‘ik ben niet bang’ en ‘als het mijn tijd Is, dan is het mijn tijd’ suggereren dat ze mocht het moment daar zijn ze niet behandeld willen worden. Of eigenlijk dat ze op voorhand hiermee al zeggen geen behandeling te willen.

En nu lees ik het niet meer, dus denk dat het een foutje was van NU.nl?

Ja precies, zou haar nu het liefst zoveel mogelijk willen ondersteunen. Dat wat je moeder zegt kan ik me heel goed voorstellen! Vind het ook een verdrietig idee dat juist nu heel veel mensen afscheid moeten nemen van hun dierbaren

Maar er zijn nu wel heel weinig plaatsen waar mensen nog in hele grote groepen samenkomen, wat normaal gesproken wel zo was: discotheken, restaurants, grote kantoren, scholen, evenementen… daar kunnen die boomers etc niet tegenop. Dus de piek moet echt wel een stuk lager worden dan zonder alle maatregelen die nu genomen zijn… hopelijk is het voldoende.

6 likes

Ik denk ook dat veel van de overledenen uit dezelfde familiesfeer of vriendenkring komen, die elkaar hebben besmet…

eindelijk krijgen we een speech vn de koning, ben benieuwd. vind het wel fijn

5 likes

Ben net weer ff naar de supermarkt geweest en bijna iedereen op straat én in de winkel hield 1.5 meter afstand! Bij de Jumbo hadden ze vóór de ingang/uitgang een wastafel met zeep en papieren rol neergezet met een bord erbij met de vraag je handen te wassen. Heb meerdere mensen er gebruik van zien maken (zelf ook natuurlijk) en zag maar één persoon (gen X’er) die gewoon zo de winkel in liep.

In de winkel was het rustig, alle schappen gevuld, iedereen hield goed afstand behalve soms bij het passeren in de bocht (moest boomers ontwijken), de vloer bij de kassa’s was afgeplakt en daar hielden de meeste zich aan en zoveel waren er niet eens in de winkel.

:+1:

ETA:
Zag wel in het speeltuintje een groep Gen X’ers aan het sporten en zij hielden uiteraard geen 1.5 meter afstand, maar leken ook geen fysiek contact te hebben.

4 likes

Vind ik ook fijn! Had al gehoopt eerder wat te horen van hem. Maar vind het fijn in zulke tijden, dat een koning even iedereen toespreekt ofzo, beetje mensen probeert te verbinden met elkaar

1 like

3 likes

Rutte zegt van wel, als je 1,5 m afstand houdt.

1 like

Van de NOS liveblog.

31 likes

Rutte klinkt echt als een boze meester haha “luister nou eens naar mij :mad:”. Wel goed hoor dat hij het nog eens benadrukt.

8 likes

Door zijn houding en toon verwachtte ik half dat hij zou zeggen ‘nou, krijg toch corona’ toen hij het had over niet onnodig de grens overgaan en dat hij hoopte dat de mensen die dat nog wel doen… (dat nu wel snappen) :sweat_smile:

6 likes