Coronavirus #2

je hebt ook Plato!

1 like

Oef, ik kijk dit skypegesprek nu. Holy shit, lijkt toch wel snel heftig te gaan worden.

2 likes

Alle Vlaamse universiteiten gaan nu tot eind het semester sowieso digitaal les geven. Zo gek!

En ik vind het kut dat overal wordt gezegd, ‘koop lokaal, steun de lokale ondernemers’. Ja met welk geld??? Ik heb letterlijk 0 inkomsten behalve m’n ouders die m’n appartementskosten + eten betalen.

8 likes

Dat we nu het punt hebben bereikt dat (sommige) ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Natuurlijk heb ik alle berichten gelezen en wist ik dat dit eraan ging komen en ik natuurlijk om een reden thuis zit. Maar toch, als ik hoor dat bij vriendinnen in noordelijker gelegen ziekenhuizen het juist (nog) heel rustig is en ik me tegen verwachting juist goed voel met deze social distancing, is het verleidelijk je oogkleppen op te doen en het ietwat te bagatelliseren.

1 like

@Lula o dat wist ik inderdaad niet, kijk ook pas een paar dagen mee!!! Sorry :heart:

Waar zien jullie dat skype gesprek?

Ik kreeg het van een vriendin (die dus in het ziekenhuis werkt) doorgestuurd op de app, kan hem helaas niet delen, sorry. Maar komt er op neer dat de arts die aan het woord is in het filmpje de acute zorg voor ‘normale’ patienten niet meer aankan, en vanaf Uden zelfs tot Twente moet bellen voor bepaalde operaties. Dus dit is eigenlijk een oproep aan zijn collega’s, biedt capaciteit aan, ipv dat hij het halve land moet bellen.

1 like

niet grappig!! :joy::joy::joy:

vanavond klappen voor de boomers!!

1 like

Haha ‘anderhalvemeter-politie’, nieuwe biechtpolitie

3 likes

With this in mind, we’re offering a gift to our community. Starting right now through 11:59 PM PDT Monday, March 23, we’re releasing both Tomb Raider: Game of the Year Edition (2013) and Lara Croft and the Temple of Osiris for free on Steam. Please see below for redemption details.

3 likes

Oh jezus wat een ellende toch in Italië, het lijkt daar maar niet minder te worden

1 like

Volgens mij zei ik een week geleden nog dat ik blij was een vitaal beroep te hebben zodat ik aan het werk kan blijven, maar inmiddels denk ik er toch anders over :sweat_smile: Dit hele virus voelt als een hete adem in mijn nek waardoor je constant paraat (moet) staan. Ik hoop echt dat deze maatregelen voldoende zijn, of aangescherpt worden want dit is toch geen weken/maanden vol te houden.

9 likes

edit: foutje van worldometer, was ipv 15000, ~5000

4 likes

Vreselijk he… En dan te denken dat ons dit misschien/waarschijnlijk te wachten staat… Dat aantal doden blijft maar stijgen

1 like

Ik mis toch ook de andere berichten, naast alleen de sterftecijfers. Vandaag meer mensen hersteld dan overleden in Italië, ook is de gemiddelde leeftijd 80 en hebben mensen gemiddeld 2.7 andere ziekten onder de leden. Maakt het zeker niet minder erg, maar zet het wel net even in een ander perspectief.

17 likes

Oh die is echt fantastisch!!

1 like

Iets positief en coronagerelateerd: brood was met 35% korting omdat ik denk dat het filiaal de hamsteraars overschat had. En de karamelzeezoutsoesjes ook.

19 likes

Dit is ook wel een interessant artikel trouwens, wel echt een longread. Biedt ook niet echt hoop, want overtuigt alleen waarom Nederland in lockdown zou moeten.

1 like

ik was net in de delhaize (Plantin Moretus) en daar hadden ze een gigantische voorraad aan Nalu! :smile:

1 like