Coronavirus #2

Ik dacht dat Trump zo’n hekel aan China had, maar hij besluit toch ze maar na te doen?

3 likes

534 nieuwe besmettingen

1 like

Ik vind dat er wel steeds veel doden bij komen zeg pff :worried:

2 likes

Deze piek hadden ze verwacht toch, deze do en vrij?

Mijn moeder is even aan het wandelen met een vriendin en nu stuurt ze een foto dat ze allebei braaf op een ander bankje hun boterham eten, haha.

Vind het wel echt rot voor mijn moeder. Vorig jaar is mijn vader overleden en ze is nu natuurlijk steeds alleen thuis… Maar ze zegt dat het goed gaat en gaat af en toe even wandelen of fietsen met een vriendin of de buurvrouw.

36 likes

Ah shit dat had ik kunnen zeggen. Maar inderdaad hoe dan ook vreemd.

1 like

GODVERDOMME.

Ik HAAT mijn werkgever. Iedereen is tijdelijk werkloos maar NIEMAND HEEFT ERAAN GEDACHT OM ME DIT TE VERTELLEN???

(Ben al effe arbeidsongeschikt.)

3 likes

Ik weet niet wat de berekeningen/schattingen zijn. Het is sowieso overal minder druk. Dus genoeg mensen die zich wel aan de richtlijnen houden. Misschien is het percentage mensen dat overal schijt aan heeft, wel meeberekend en liggen we ‘op schema’. Who knows?!

9 likes

Ik zit elke dag nerveus rond 14.00 het nieuws in de gaten te houden en krijg steeds wel een beetje buikpijn van de nieuwe cijfers… Ik lees dat ze volgende week een piek verwachten in het aantal ziekenhuisopnames, maar wanneer zou je dan iets moeten merken van de maatregelen? Want het zou dan toch juist vanaf volgende week wat minder hard moeten gaan allemaal?

2 likes

Fijn dat je moeder er zo goed mee omgaat! Mijn vader is ook vorig jaar overleden en ik vind het zo sneu voor m’n moeder. Ze zit nu al sinds begin vorige week helemaal in d’r uppie. Gelukkig heeft ze kort geleden leren FaceTimen en kunnen we op die manier nog wat contact houden

1 like

Om 15 uur is er weer een persconferentie van Rutte, ik ben wel benieuwd of er nog nieuwe maatregelen bij gaan komen?

1 like

Pfoe ben benieuwd. Wordt elke keer een beetje zenuwachtig van die persconferenties…

3 likes

Ik wilde zeggen wat een onhandige tijd, dan zit iedereen op kantoor, maar een heel deel zal thuiswerken

Edit: oh tis die wekelijkse, ik las het alsof het een extra was.

Pfff 534 nieuwe positief geteste mensen erbij. Moet je nagaan hoeveel ongetest positieve mensen er zijn.

4 likes

Ah, rot is het hè, dat machteloze gevoel dat je nu ook niks voor je moeder kan doen… FaceTime is al iets, maar het blijft ongezellig.
Mijn moeder zegt er wel steeds bij dat ze heel blij is dat dit hele gedoe niet vorig jaar was en dat ze dan wel in een depressie was beland. Maar nu gaat het gelukkig goed.

2 likes

Er gaan op een gemiddelde dag in NL 420 (blaze it) mensen dood, dus ik schrik eerlijk gezegd niet zo van die 30. Neem aan dat er een redelijke overlap is met die 420.

Cijfers zeggen niks als we niet weten hoeveel mensen extra er zijn overleden.

39 likes

Waar zie je dat staan?

Ja ik heb dat dus ook dat laatste wat jij zegt. Het lijkt (in de meeste gevallen in mijn omgeving dan) dat alleen de maatregelen waar je niks aan kan doen worden opgevolgd --> niet naar horecagelegenheden / sportschool. Oke, heel logisch dat moet wel, want je kan niet gaan, maar heb het gevoel dat dus alleen dat nu helpt want weet zeker dat als dat nog open was heel erg veel mensen alsnog zouden gaan omdat ze het zelf blijkbaar niet inzien. Dus daarom denk ik dat er meer maatregelen nodig zijn, want dan pas worden ze écht nageleefd.

Sorry als ik nu echt lijk op een doemdenker hoor, maar ook met al die Boomer voorbeelden hier en de ‘nuchterheid’ van Nederlanders. En dan volgende week commentaar op NL ?

3 likes

Nu . nl