Coronavirus #2

Oh jezus wat een ellende toch in Italië, het lijkt daar maar niet minder te worden

1 like

Volgens mij zei ik een week geleden nog dat ik blij was een vitaal beroep te hebben zodat ik aan het werk kan blijven, maar inmiddels denk ik er toch anders over :sweat_smile: Dit hele virus voelt als een hete adem in mijn nek waardoor je constant paraat (moet) staan. Ik hoop echt dat deze maatregelen voldoende zijn, of aangescherpt worden want dit is toch geen weken/maanden vol te houden.

9 likes

edit: foutje van worldometer, was ipv 15000, ~5000

4 likes

Vreselijk he… En dan te denken dat ons dit misschien/waarschijnlijk te wachten staat… Dat aantal doden blijft maar stijgen

1 like

Ik mis toch ook de andere berichten, naast alleen de sterftecijfers. Vandaag meer mensen hersteld dan overleden in Italië, ook is de gemiddelde leeftijd 80 en hebben mensen gemiddeld 2.7 andere ziekten onder de leden. Maakt het zeker niet minder erg, maar zet het wel net even in een ander perspectief.

17 likes

Oh die is echt fantastisch!!

1 like

Iets positief en coronagerelateerd: brood was met 35% korting omdat ik denk dat het filiaal de hamsteraars overschat had. En de karamelzeezoutsoesjes ook.

19 likes

Dit is ook wel een interessant artikel trouwens, wel echt een longread. Biedt ook niet echt hoop, want overtuigt alleen waarom Nederland in lockdown zou moeten.

1 like

ik was net in de delhaize (Plantin Moretus) en daar hadden ze een gigantische voorraad aan Nalu! :smile:

1 like

Ik snap dat en deel ook deels die mening dat ook focus op de ‘goede’ cijfers mag liggen maar het veranderd niets aan mijn perspectief eigenlijk. In mijn omgeving is het virus zich aan het verspreiden onder een groep die naar dagbesteding gaat. Vele van hun zullen naast dementie, een hoge bloeddruk hebben of lichte hartfalen. Ziektes waarmee zij tot een week toe prima nog een aantal jaar hadden kunnen leven en een griep of longontsteking in lang niet alle gevallen ziekenhuisopname noodzakelijk is/dodelijk. Nu vallen ze 1 voor 1 om en dat is echt onwerkelijk om te zien bijna.

5 likes

Hmm, ja ik zeg het ook veilig vanaf mn bank en hier is het nog niet zo heftig. Het is natuurlijk weer anders praten als het in Nederland straks ook zo gaat als daar.

3 likes

Linkje om straks de toespraak van WA te bekijken: https://nos.nl/livestream/2327772-toespraak-koning-willem-alexander-over-coronacrisis.html

1 like

Willy :heart:

1 like

In het VK sluiten ze nu pas restaurants, pubs etc…

Wat een ingestudeerd verhaal zeg

3 likes

Nou beter dat je zo een belangrijke toespraak voorbereidt.

17 likes

Hij klinkt als die voorlezer van ‘Kakker, ons soort kinderboek’.

10 likes

Haha check daar heb je een punt. Maar het komt zo… Zalvend over?

3 likes

Ja Mark was een betere spreker, dat vind ik zeker!

5 likes