Coronavirus #2

Brb, ff de lokale sushi tent supporten via thuisbezorgd want salaris is binnen :money_with_wings::money_with_wings:

11 likes

Hoe heet die app waarmee je met meerdere mensen (die dus elders spelen op hun eigen mobiel) spellen kan doen?

Gekkies be like:

image

Houseparty!

1 like

Volgens mij niet! Je kan je fb opgeven om makkelijk fb vrienden toe te voegen die de app ook hebben. Je maakt een account met je mail!

1 like

‘Nederlandse experts vrezen tekorten van labmateriaal coronatests’ https://www.nu.nl/coronavirus/6039127/nederlandse-experts-vrezen-tekorten-van-labmateriaal-coronatests.html (via @NUnl)

Ook wel fijn weer

1 like

@Izzie ik denk niet dat dat hier besproken hoeft te worden, toch?

Hij kan inderdaad wel leuk zeggen dat we elkaar ‘moeten aanspreken’ maar ten eerste denk ik dat je mensen daar alleen maar dwarser mee maakt en ten tweede ken ik mensen die voor minder in elkaar zijn gebeukt.

4 likes

je hebt ook Plato!

1 like

Oef, ik kijk dit skypegesprek nu. Holy shit, lijkt toch wel snel heftig te gaan worden.

2 likes

@Izzie, wellicht heb je dit bericht gemist.

4 likes

Alle Vlaamse universiteiten gaan nu tot eind het semester sowieso digitaal les geven. Zo gek!

En ik vind het kut dat overal wordt gezegd, ‘koop lokaal, steun de lokale ondernemers’. Ja met welk geld??? Ik heb letterlijk 0 inkomsten behalve m’n ouders die m’n appartementskosten + eten betalen.

8 likes

Ik was vandaag een visje afhalen bij de lokale visboer die nog open was. We stonden in de rij netjes 1,5 m uit elkaar. Loopt een man langs die echt super cynisch zegt: ‘nou supergoed dat jullie allemaal buiten staan, zó gaan we het wel redden he als Nederland’.

Toen dacht ik eerst echt: hallo, kijk even naar jezelf!!! :angry: want ik blijf verder de hele dag binnen en zie geen andere personen dan m’n partner etc en daarna dacht ik: ‘hee wat goed, mensen worden nu geshamed dat ze buiten zijn!’

1 like

Dat we nu het punt hebben bereikt dat (sommige) ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Natuurlijk heb ik alle berichten gelezen en wist ik dat dit eraan ging komen en ik natuurlijk om een reden thuis zit. Maar toch, als ik hoor dat bij vriendinnen in noordelijker gelegen ziekenhuizen het juist (nog) heel rustig is en ik me tegen verwachting juist goed voel met deze social distancing, is het verleidelijk je oogkleppen op te doen en het ietwat te bagatelliseren.

1 like

@Lula o dat wist ik inderdaad niet, kijk ook pas een paar dagen mee!!! Sorry :heart:

Waar zien jullie dat skype gesprek?

Ik kreeg het van een vriendin (die dus in het ziekenhuis werkt) doorgestuurd op de app, kan hem helaas niet delen, sorry. Maar komt er op neer dat de arts die aan het woord is in het filmpje de acute zorg voor ‘normale’ patienten niet meer aankan, en vanaf Uden zelfs tot Twente moet bellen voor bepaalde operaties. Dus dit is eigenlijk een oproep aan zijn collega’s, biedt capaciteit aan, ipv dat hij het halve land moet bellen.

1 like

niet grappig!! :joy::joy::joy:

vanavond klappen voor de boomers!!

1 like

Haha ‘anderhalvemeter-politie’, nieuwe biechtpolitie

3 likes

With this in mind, we’re offering a gift to our community. Starting right now through 11:59 PM PDT Monday, March 23, we’re releasing both Tomb Raider: Game of the Year Edition (2013) and Lara Croft and the Temple of Osiris for free on Steam. Please see below for redemption details.

3 likes