Coronavirus #2

Ik kan in het oude topic niet meer reageren, maar bedankt @Rozecoupeschaar @nomnom @Aile @Bbbaby! Ik ben ondertussen getest en heb geen corona, dus zit nu (ziek) in een hotel. Wel heel boeiend om te zien hoe ermee wordt omgegaan, maar het was echt enorm saai en kut in de isolatiekamer. Ik ben verder niet zo bang voor het virus, maar wel voor mijn familie omdat ik zo ver weg zit en voor de gevolgen als het hier heel slecht wordt, want ik zit voor langere tijd in een airbnb en hoop niet op straat te belanden als zij in paniek raken.

16 likes

Ga brood/cake/taart/koekjes bakken, tekenen, schilderen, puzzelen, gamen, lezen, klusjes in huis doen, etc.

Koop deze, zal je leven veranderen. Kun je alleen je gamekunsten niet meer op je gladde handen afschuiven

10 likes

Ja klopt hoor, maar vind het vooral belangrijk dat mensen die de maatregelen niet serieus nemen dit zien. Die nog vrolijk met z’n allen naar de kroeg gaan omdat dat veel gezelliger is dan alleen thuis zitten. Of boodschappen doen met allerlei symptomen want “het is toch maar een griepje” en “ik overleef 't toch wel”, terwijl ze niet denken aan alle mensen die ze kunnen besmetten.

1 like

Nee ben ik helemaal met je eens :slight_smile:

1 like

Haha ik heb ook bloemen gekocht! Als ik dan toch 2 weken thuis moet werken, wil ik wel dat het gezellig is thuis

2 likes

Ik had gisteren nog even contact met een vriendin in Noord Italië. Zij en haar familieleden zijn gelukkig niet ziek en ze kent ook niemand die ziek is. Zei dat het wel raar was allemaal, maar ze krijgt gelukkig niet veel mee van de lockdown omdat ze gewoon voltijd moet werken (industrie).

Maar ze bevestigde dus dat er inderdaad geen religieuze bijeenkomsten, bruiloften of begrafenissen plaats mogen vinden en de vader van een collega was onlangs overleden (niet corona), maar de familieleden mochten hem niet bezoeken in het ziekenhuis. Na overlijden worden de lichamen enkele dagen in het lijkenhuis bewaard zodat directe familie afscheid kan nemen en vervolgens worden ze zomaar begraven of gecremeerd, zonder dat er iemand bij aanwezig mag zijn.

ETA:
En toen ik iets zei over de gevolgen voor de economie zei ze lacherig dat de economie toch al kut was, dus daar maakten de meeste zich niet druk om :rofl:

@tuula Hoorde net op de radio dat de vluchten uit Marokko geschrapt worden. Zat je vriend daar niet? Is er een manier waarop ie thuis geraakt?

Ik vind het wat dit betreft ook wel een nadeel dat mensen zoveel en graag over de wereld reizen, ik heb die behoefte zelf helemaal niet maar men neemt wel allemaal ziektes etc mee. Gezien dat tegenwoordig steeds makkelijker is allemaal.

3 likes

Wow dat is echt een hoog percentage qua overledenen, zou het qua infectieaantal toen ook zo zijn geweest dat het er ws meer waren maar er niet getest werd?

Ik hoop dat verre reizen een stukje minder normaal worden en dat mensen meer blij gaan zijn met wat we direct om ons heen hebben. Zou sowieso een heel stuk beter zijn voor de wereld. Dat er misschien ook een betere plaatselijkere economie gaat vormen en het internationale een beetje in twijfel getrokken gaat worden misschien.

Ik kijk de komende tijd door wegval van werk (wat voor mij nog wel spannend wordt…) echt uit naar creatieve thuisprojectjes (heb net een berg stof gehaald op de lapjesmarkt, ws de laatste in tijden), lekker werken in mijn moestuin, muziek maken. Laten we er maar het beste van maken. Zolang je gezond bent, toch genieten van de beginnende lente en in de natuur zijn.

9 likes

Ah ik duim mee dat ie veilig terug geraakt! En anders klinkt die guesthouse ook niet verkeerd haha!

1 like

Huh ik bedoelde dus dat het bij SARS hoog lag, met bijna 10% die overleed. Dit valt qua overledenen idd heel erg mee, vooral als het mss zo is dat in andere landen ook niet iedereen getest wordt.
Ik denk ook dat het evt aan het vele reizen ligt, maarja dat is slechts gissen.

1 like

Ik had vanavond eigenlijk een verjaardag van een familielid, maar man en ik gaan niet (ook al hebben we geen klachten). Werd nogal raar op gereageerd en zelfs gezegd ‘de rest komt wel allemaal’. Ja dus? Dat vind ik juist raar? Want daar zijn ook 60 en 70 plussers bij en zelfs een familielid met een zwak immuunsysteem door behandeling voor kanker komt blijkbaar? Alsof het een ramp is als zo’n Hollandse kringverjaardag een keertje niet door gaat. De toastjes en zakken chips blijven heus wel goed in de voorraadkast. We zien de familie normaal gesproken meerdere keren per jaar.

31 likes

Haha fuck ik heb een thermometer nodig maar die krijg ik natuurlijk nergens nu.

2 likes

Ik snap wat je probeert te zeggen (ben het er zelfs deels mee eens dat er nadelen aan massatoerisme kleven), maar ik vind het een beetje een grappige uitspraak als je zelf een bedrijf hebt wat zijn goederen inkoopt in China en dus ondanks dat je die behoefte niet hebt net zo goed profiteert van globalisering.

7 likes

Bij de blokker hebben ze er online nog een aantal. Wel beperkte keuze.

ja, 959

maar kun je zelf hier zien https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

3 likes

Bij de Etos hier in Rdam nog zeker beschikbaar.

O m g ik ging net boodschappen doen om pasta te kunnen maken voor mijn zoontje. Letterlijk alle schappen met pasta, tomatenpuree, groentes waren leeg :astonished:

Vervolgens gingen mensen voor de lege schappen van pleepapier wachten, want de vrachtwagen was net gestopt en ze waren bezig met uitladen. :expressionless:

1 like

Overigens moet je je beseffen dat het bevestigde besmettingen zijn. Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. < rivm

Het aantal is dus zeker meer in NL.

9 likes