Coronavirus #2

Bij ons in de stad (in het noorden) is de markt er gewoon. Ik was blij verrast want moest naar de poelier voor gevogelte voor mijn katten :innocent: Ook nog best veel mensen op de markt en op terrasjes, maar niemand die ziek oogde/klonk.

Onderweg naar het centrum was ik wel langs een eettentje gefietst en daar had iemand een enorme hoestbui op het terras… waar ook nog allemaal andere mensen aan het eten waren. Goed idee, jongen! :+1:

ETA:
Ook nog even snel de supermarkt ingedoken voor wat cola en brood. Heb maar één leeg schap gezien en dat was rijst en pasta, hoewel er onderin nog een paar pakjes pasta lagen. Ook helemaal geen gehamster in de winkel, kon direct door naar de zelfscan.

Had van tevoren wel even contactloos betalen aangezet, dat heb ik nooit omdat ik bang ben mijn pas kwijt te raken of geskimd te worden.

Komt er iedere dag een update om 14 u? Want die is nog niet geweest geloof ik?

2 likes

Ik gok dus eigenlijk dat het aan de school is om te besluiten wat er dan gebeurt.

Heel waar, maar dit is natuurlijk maar de ene kant van het verhaal. Als we de economie helemaal platgooien en ons systeem instort, zijn we ook enorm ver van huis. Het is een enorm ethisch dilemma. Wat niet betekent dat ik vind dat we allemaal lekker naar de kroeg moeten blijven gaan. Maar scholen dichtdoen is daarin een hele lastige keuze.

1 like

Ik kan in het oude topic niet meer reageren, maar bedankt @Rozecoupeschaar @nomnom @Aile @Bbbaby! Ik ben ondertussen getest en heb geen corona, dus zit nu (ziek) in een hotel. Wel heel boeiend om te zien hoe ermee wordt omgegaan, maar het was echt enorm saai en kut in de isolatiekamer. Ik ben verder niet zo bang voor het virus, maar wel voor mijn familie omdat ik zo ver weg zit en voor de gevolgen als het hier heel slecht wordt, want ik zit voor langere tijd in een airbnb en hoop niet op straat te belanden als zij in paniek raken.

16 likes

Ga brood/cake/taart/koekjes bakken, tekenen, schilderen, puzzelen, gamen, lezen, klusjes in huis doen, etc.

Koop deze, zal je leven veranderen. Kun je alleen je gamekunsten niet meer op je gladde handen afschuiven

10 likes

Ja klopt hoor, maar vind het vooral belangrijk dat mensen die de maatregelen niet serieus nemen dit zien. Die nog vrolijk met z’n allen naar de kroeg gaan omdat dat veel gezelliger is dan alleen thuis zitten. Of boodschappen doen met allerlei symptomen want “het is toch maar een griepje” en “ik overleef 't toch wel”, terwijl ze niet denken aan alle mensen die ze kunnen besmetten.

1 like

Ik ben het andere topic nog aan het bijlezen maar @kali ik denk dat het verschil tussen nu en SARS social media is. We krijgen nu veel makkelijker door hoe het in andere landen is, een constante stroom aan informatie.

Sinds woensdag kon ik niet op de pagina van online bestellen bij AH komen. Dat is nu eindelijk gelukt. Eerst volgende mogelijkheid? Die is er niet. Alles zit vol tot in ieder geval de 28e. En meer opties zijn er nog niet. @Mhysa je had dus nog geluk…

Met mijn autisme super kut, want ik durf normaal al bijna niet de winkel in ivm prikkels.

2 likes

Nee ben ik helemaal met je eens :slight_smile:

1 like

Haha ik heb ook bloemen gekocht! Als ik dan toch 2 weken thuis moet werken, wil ik wel dat het gezellig is thuis

2 likes

Ik had gisteren nog even contact met een vriendin in Noord Italië. Zij en haar familieleden zijn gelukkig niet ziek en ze kent ook niemand die ziek is. Zei dat het wel raar was allemaal, maar ze krijgt gelukkig niet veel mee van de lockdown omdat ze gewoon voltijd moet werken (industrie).

Maar ze bevestigde dus dat er inderdaad geen religieuze bijeenkomsten, bruiloften of begrafenissen plaats mogen vinden en de vader van een collega was onlangs overleden (niet corona), maar de familieleden mochten hem niet bezoeken in het ziekenhuis. Na overlijden worden de lichamen enkele dagen in het lijkenhuis bewaard zodat directe familie afscheid kan nemen en vervolgens worden ze zomaar begraven of gecremeerd, zonder dat er iemand bij aanwezig mag zijn.

ETA:
En toen ik iets zei over de gevolgen voor de economie zei ze lacherig dat de economie toch al kut was, dus daar maakten de meeste zich niet druk om :rofl:

@tuula Hoorde net op de radio dat de vluchten uit Marokko geschrapt worden. Zat je vriend daar niet? Is er een manier waarop ie thuis geraakt?

Ja klopt! Had het idd nog in het vorige topic gepost. Was te verwachten na sluiting voor Frankrijk en Spanje.

Er is contact met TUI maar het is nog niet duidelijk. Maar Frankrijk heeft al aangekondigd zijn burgers terug te halen dus hoop/ga er vanuit dat België dat ook doet.

Gelukkig zit hij wel in een goed guesthouse, ik ben daar ook al 2 keer geweest en in de tussentijd bevriend geworden met de eigenaresse. Ik heb liever dat hij daar vast zit dan dat hij ergens strandt op een vliegveld.

Lief dat je het vraagt :relaxed:

2 likes

Ik vind het wat dit betreft ook wel een nadeel dat mensen zoveel en graag over de wereld reizen, ik heb die behoefte zelf helemaal niet maar men neemt wel allemaal ziektes etc mee. Gezien dat tegenwoordig steeds makkelijker is allemaal.

3 likes

Wow dat is echt een hoog percentage qua overledenen, zou het qua infectieaantal toen ook zo zijn geweest dat het er ws meer waren maar er niet getest werd?

Ik hoop dat verre reizen een stukje minder normaal worden en dat mensen meer blij gaan zijn met wat we direct om ons heen hebben. Zou sowieso een heel stuk beter zijn voor de wereld. Dat er misschien ook een betere plaatselijkere economie gaat vormen en het internationale een beetje in twijfel getrokken gaat worden misschien.

Ik kijk de komende tijd door wegval van werk (wat voor mij nog wel spannend wordt…) echt uit naar creatieve thuisprojectjes (heb net een berg stof gehaald op de lapjesmarkt, ws de laatste in tijden), lekker werken in mijn moestuin, muziek maken. Laten we er maar het beste van maken. Zolang je gezond bent, toch genieten van de beginnende lente en in de natuur zijn.

9 likes

Ah ik duim mee dat ie veilig terug geraakt! En anders klinkt die guesthouse ook niet verkeerd haha!

1 like

Huh ik bedoelde dus dat het bij SARS hoog lag, met bijna 10% die overleed. Dit valt qua overledenen idd heel erg mee, vooral als het mss zo is dat in andere landen ook niet iedereen getest wordt.
Ik denk ook dat het evt aan het vele reizen ligt, maarja dat is slechts gissen.

1 like

Ik had vanavond eigenlijk een verjaardag van een familielid, maar man en ik gaan niet (ook al hebben we geen klachten). Werd nogal raar op gereageerd en zelfs gezegd ‘de rest komt wel allemaal’. Ja dus? Dat vind ik juist raar? Want daar zijn ook 60 en 70 plussers bij en zelfs een familielid met een zwak immuunsysteem door behandeling voor kanker komt blijkbaar? Alsof het een ramp is als zo’n Hollandse kringverjaardag een keertje niet door gaat. De toastjes en zakken chips blijven heus wel goed in de voorraadkast. We zien de familie normaal gesproken meerdere keren per jaar.

31 likes