Coronavirus #2

Haha fuck ik heb een thermometer nodig maar die krijg ik natuurlijk nergens nu.

2 likes

Ik snap wat je probeert te zeggen (ben het er zelfs deels mee eens dat er nadelen aan massatoerisme kleven), maar ik vind het een beetje een grappige uitspraak als je zelf een bedrijf hebt wat zijn goederen inkoopt in China en dus ondanks dat je die behoefte niet hebt net zo goed profiteert van globalisering.

7 likes

Bij de blokker hebben ze er online nog een aantal. Wel beperkte keuze.

ja, 959

maar kun je zelf hier zien https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

3 likes

Ik kan hem dit spul aanraden. Gebruikt mijn vriend ook en ik gebruik het stiekem omdat het heel fijn is. Voelt niet plakkerig of heel glad aan.

5 likes

Bij de Etos hier in Rdam nog zeker beschikbaar.

O m g ik ging net boodschappen doen om pasta te kunnen maken voor mijn zoontje. Letterlijk alle schappen met pasta, tomatenpuree, groentes waren leeg :astonished:

Vervolgens gingen mensen voor de lege schappen van pleepapier wachten, want de vrachtwagen was net gestopt en ze waren bezig met uitladen. :expressionless:

1 like

Ik doelde vooral op de massahysterie, ik denk dat dat door social media is - dat corona uberhaupt een groter ding is. Maar de besmettingen lijken mij ook door het reizen te komen ja.

1 like

Overigens moet je je beseffen dat het bevestigde besmettingen zijn. Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. < rivm

Het aantal is dus zeker meer in NL.

9 likes

Hehe, dit doen wat Turkse marktlieden inmiddels ook hier waar ik woon aangezien ze al veel hadden ingekocht voor de markt maar de markten gesloten zijn. Zo komen ze gelukkig nog aan wat inkopen.

1 like

Sars had een kortere incubatie periode en was dodelijker, dus mensen werden eerder afgeschermd

2 likes

Wat me trouwens weer brengt op mijn vragen uit het vorige topic haha:
is het niet nodig voor onderzoek, wetenschap en dergelijke om wél te weten hoeveel besmettingen er zijn? Die cijfers worden door deskundigen toch gebruikt? Ook voor de toekomst… hoe kunnen we dan als land reële cijfers ‘doorgeven’ (ja, hoe zeg je dat eigenlijk haha) aan wereldwijde deskundigen? Of is dit niet nodig? Alle andere landen blijven dit nog steeds wel doen lijkt wel.

Ben hier nog steeds nieuwsgierig naar! Wellicht dat iemand hier verstand van heeft, of RIVM komt zelf met een uitleg

5 likes

Voor de mensen die thuisblijven met lichte klachten, merk je ook in je omgeving dat mensen je echt behandelen alsof je ziek, zwak, misselijk hoort te zijn/bent omdat je thuis blijft?

O m g, niks van aantrekken. Jullie nemen je verantwoordelijkheid en houden rekening met de samenleving. Hier zijn ook twee kinderverjaardagen afgezegd, juist vanwege de alle 60-70+ plussers die dan ook zouden komen. Iedereen heeft er begrip voor.

6 likes

image

63 likes

Wellicht, maar ik denk gewoon dat het nu niet haalbaar is (qua aantal testen/mankracht). Bovendien worden onderzoeken vaak ook op steekproeven berekend toch? Dat het zo door wordt berekend naar een grotere groep?

Maar wel een gek idee dat je zo elke dag naar dat cijfer kijkt, terwijl het niet helemaal correct is.

4 likes

Terrechte opmerking. Alhoewel ik daar maar een klein deel vandaan haal. Alles van het WFC in NL bijvoorbeeld komt ook uit Turkije en of China. Uiteindelijk komt alle kleding voedsel etc. die iedereen koopt grotendeels uit andere landen of continenten dus zal iedereen bewust of onbewust profiteren van de globalisering. Maar ik snap je opmerking wel daar stond ik niet eens echt bij stil.

2 likes

Heb dit artikel gelijk doorgestuurd via Whatsapp :grin:

4 likes

Dat laatste is in ieder geval niet waar, er zijn heel veel landen waar veel te weinig testcapaciteit is en alleen ernstige gevallen worden getest. In China lag het aantal besmettingen ook veel hoger dan het aantal geteste gevallen, waarschijnlijk iets van 5 keer meer las ik ergens, hadden ze achteraf beredeneerd. En ze weten nu inmiddels al hoe groot de besmettingsfactor is, en de incubatietijd etc., dus dat ze op basis daarvan genoeg berekeningen kunnen doen. Echte precieze cijfers zouden misschien wel beter zijn maar zijn gewoon niet haalbaar.

3 likes

Ik geef je groot gelijk. Gisteren heb ik ook een feestje geskipt, over een paar weken kunnen we ook een biertje doen, toch?!

2 likes

Nouja dat is te hopen :stuck_out_tongue:

2 likes