Ik ben vrijdagavond en zaterdagavond uiteten geweest en vrijdagavond een half uurtje in een kroeg. En ik kan je vertellen dat ik niet de enige was. Dus zolang het nog een advies is kun je mensen ook niet echt iets kwalijk nemen, want je doet nu nog niets verkeerd. Uiteraard ben ik gewoon fit en heb geen klachten.
Ik snap je gevoel heel goed, wat een rot situatie. Ik ben zelf ook “een gevaarlijke factor” voor onze familie omdat ik het makkelijk mee naar huis kan nemen. Dat doen we natuurlijk niet bewust maar dat zorgt wel voor een schuldgevoel
Nee maar die mensen om jou heen in het restaurant of café kunnen wel klachten hebben en tevens schijt aan de adviezen toch? Dus je neemt sowieso (onnodig) risico.
bron?
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik zou proberen te vertellen wat er nu noodzakelijk is: Dat er mensen ziek zijn geworden, dat dat elk jaar wel gebeurt, maar nu iets erger is. Dat we elkaar kunnen aansteken en daarom om ervoor te zorgen dat we zelf niet ziek worden en anderen niet ziek worden een tijdje minder naar buiten gaan. Dat we binnenshuis heel veel leuke dingen kunnen doen. En daarna wat basismaatregelen met ze doornemen. Samen tot 20 tellen tijdens het handen wassen. Hoesten in je elleboog. Etc.
Zou vooral ook proberen het positief te houden. Niet ingaan op toenemende aantallen ziekten, sterfte, andere ongrijpelijke zaken. Je wilt voorkomen dat kids dingen opvangen waarvan ze met hun eigen kennis moeten gaan bedenken wat die inhouden. Juist dan ontstaat er angst, dat wil je vermijden.
Kan je eigen kind niet mee naar het werk? Dan lopen jullie misschien samen wel iets op, maar blijft je moeder wel geïsoleerd?
Een oproep aan alle bloeddonoren, als je opgeroepen wordt, ga dan ook! Als je ziek bent natuurlijk niet, maar deze week hebben zoveel mensen afgezegd dat de voorraden kritiek laag zijn, en de vraag naar bloedproducten is absoluut niet afgenomen!
Geldt dit ook voor plasma? Want mijn afspraak staat pas in mei maar ik kan evt wel eerder (deed dit niet omdat m’n weken te vol waren maarja alles zegt af haha).
Ik krijg de ene na de andere ziekmelding binnen van mijn team, maar ik verwacht ook niet veel kinderen meer
Ben nu nog op wintersport maar na vandaag gaat alles op slot in dit gebied.
Zou nog een paar daagjes naar een grote stad in Duitslandz Ga dat afzeggen. Er is niks open/niks te doen. En ik ga mn vakantie uren andere keer opnemen om te gaan werken in het ziemenhuis. Er zijn veel zieken (qua personeel) en we zijn nodig. Desnoods op een andere afdeling van waar ik nu werk.
Ik denk het wel, ik was er gister bij een speciale zaterdagopening om maar zoveel mogelijk bloed binnen te halen, toen waren er natuurlijk geen plasmadonoren (want het was een ongeplande extra opening), dus daar hebben we het niet zo over gehad. Als het in je schema past komende weken zou ik even bellen of ze het op prijs stellen te vervroegen, maar ik kan me niet voorstellen dat plasma niet ook hard nodig is!
Wat betreft het onthouden van sociale contacten: ik merk dat ik toch moeite heb met het thuisblijven van mijn sportlessen (max. 10 personen) of het doen van boodschappen (al het overige sociale doe ik niet meer) wetende dat ik morgen gewoon geacht word te werken met mijn leerlingen, studenten en collega’s.
Jep. Wij hebben die keuze ook gemaakt, maar de werkgever van de man was het er niet echt mee eens. Mijn man werkt thuis nu , maar onze zoon heeft snotneus en hoest erg. Mijn pa zit al in (vrijwillige) quarantaine thuis, dus daar kan hij Sws niet heen en hij mag nu ook niet naar kdv.
Wij kiezen er voor dat ik ga werken op volle kracht, omdat ik nu “maatschappelijk gezien” effe iets meer kan bijdragen. Hij werkt thuis, maar met dwarrelende dreumes zal daar geen 8-9u productief werk van terecht komen. So be it.
Overigens las ik op Facebook dat ouders van pubers er best een zware kluif aan hadden haha.
Je moet je puber vertellen dat ie wel met de bus en trein naar school moet (MBO bijvoorbeeld) en in de overvolle kantine moet/mag gaan zitten. Maar dat diezelfde puber niet met diezelfde bus, en diezelfde vrienden een drankje mag doen in een misschien wel minder vol café.
Beetje zoals jij zegt idd @Twijfelaar.
Ik werk op een OKC en er zijn gisteren grote maatregelen getroffen. Ik ben benieuwd hoe de rest van de week eruit komt te zien… De afgelopen dagen waren vooral vermoeiend door de onrust en onduidelijkheid op de werkvloer.
Maar is het niet zo dat er sowieso nog niet veel bekend is omdat dit een nieuw virus is? Dat is mijn overweging om het zekere voor het onzekere te nemen (zonder het zaaien van paniek).
Het is toch ook een misverstand dat het helemaal niet zou kunnen? Dat staat zelfs in jouw bericht van het RIVM. Alleen dat het niet vaak voor lijkt te komen.
Heel veel sterkte
Ik woon aan de rand van de Belgische grens en ze hebben hier nu besloten om alle betaalde parkeerterreinen dicht te gooien en ook een Sluis doet al haar winkels dicht vanaf nu om de toestroom van Belgische mensen tegen te gaan.
Ik vraag me wel af bij mensen die aangeven geen symptomen te hebben, niesen jullie dan nooit?
Ik ben heel benieuwd of de scholen nu dichtgaan of niet.
Met alle liefde kom ik morgen werken, maar ik wacht het af.
Merk wel aan mijzelf dat ik bij ieder pijntje mij af blijf vragen of dit het nou is.
Ben een soort van verkouden, maar niet snotterig. Hoest wel, maar niet veel, ik voel wel een soort druk op mijn borst. Maar verder niet ziek en geen koorts.
Aan de andere kant, als je mijn kleuters de afgelopen weken gezien hebt, dan kom ik er nog best goed vanaf zegmaar.