wauw hier heb ik echt geen woorden voor. Zo onsympathiek, niet normaal.
Jeeeezus hey. 70% zegt af voor de dansles vanavond vraagt 1 iemand vab ah t gaat dus niet door. Zegt de dansleraar nah we wachten even iedereens reactie af. Wtf zeg gewoon die les af wat heeft het nou voorn zin om het voor een paar menswmen door te laten gaan.
Jezus wiebes. Nee dan moeten de KLM ook niet gaan helpen. Zij hebben er namelijk ook voor gekozen om met vliegtuigen naar andere landen te vliegen nu dat niet meer kan, tja pech dan.
Ja theoretisch gezien is het natuurlijk wel waar dat je, als je zzp’er wordt, je automatisch ook kiest voor meer risico. Maar dit lijkt me inderdaad niet altijd een keuze omdat ze per se geen vast dienstverband willen.
Sowieso is zo’n uitspraak natuurlijk niet heel handig als je sociale isolatie wil bevorderen. Misschien egoïstisch, maar ik zou waarschijnlijk ook open blijven tot het niet meer mocht als ik een zaak had waar sowieso al nooit 100 mensen tegelijk kwamen en dat mijn enige inkomstenbron was, en ik anders failliet zou gaan.
Pfff zit me helemaal dood te ergeren aan sommige kennissen/vrienden. Zijn gewoon doodleuk naar een café geweest gisterenavond en de ander uit eten. En dan gaat het om mensen die in Brabant wonen, que?
https://twitter.com/inekel/status/1239196993752371203?s=21 Lieve burgemeester van Groningen
Nou, de nare berichten waren binnen no time verwijderd uit de app, heb excuses gekregen en ben nu de eigenaren aan het geruststellen. Dat zij er ook niets aan kunnen doen, we gaan er, als we moeten sluiten van de regering, weer er vol tegenaan met z’n allen enz enz.
Wij hebben even overlegd en vinden een tweede topic niet nodig. Dan gaan dingen teveel door elkaar heen lopen en veel mensen geven nu al aan een corona overdosis te krijgen op het forum. Dit topic kan gebruikt worden voor nieuwsberichten en tips/suggesties. Daarnaast wordt een chatkanaal in orde gemaakt door @anon25548216 om met elkaar te kunnen kletsen over het onderwerp zonder dit topic onnodig vol te spammen. Ik zal de link posten als het zover is. Dat biedt hopelijk ook het nodige tijdverdrijf voor iedereen
Ik werk in het onderwijs. Hier is het bestuur nu ook bezig met een crisisoverleg. Mijn directeur appte ons net om te inventariseren welke leerkrachten er klachten hebben, om te kijken of wij überhaupt open kunnen komende week. Niet genoeg leerkrachten = dus sowieso niet open. We horen straks meer…
Zo hé scholen gaan dicht. Om 1700 meer info.
“Het kan goed geregeld worden”
Haha ja dat KAN.
Maar dat denk ik wel bij meer dingen in NL
Ik ben ook heel benieuwd of wij ook kinderen van buiten de BSO nu moeten opvangen en hoe gaat dat dan komen met het personeel en kindaantal (1/10, 1/11, 1/12 kinderen, is leeftijdgebonden)
Hebben wij nooit genoeg personeel voor op onze locatie hiervoor. Ik heb drie vaste personeelsleden. Drie keer raden wie de roosters mag maken.
Het was vrijdag al saai bij mijn “werkplek” maar verwacht na vandaag echt nog amper mensen.
Oke fijn, een chatkanaal is misschien nog wel handiger dan een topic😊 dan gaat deze hopelijk iets minder snel
Dan heeft het hele sluiten toch nog geen zin, ben heel benieuwd. Denk misschien alleen ouders die in de zorg zitten hun kinderen opvangen?
Maar opzich, als alle andere kinderen (97%) niet komt, als ik de 3-5% goed begrijp, dan heb je wellicht wel genoeg personeel? Als er ook onderwijs personeel in gezet kan worden wat niet ziekig is.
Ik loop stage bij een kinderopvang/BSO en tegen ons was gezegd dat als scholen dichtgaan wij ook dicht moeten. Lijkt me ook wel logisch eigenlijk
Het zou fijn zijn als de retailwinkels volgen
Ik heb het er warm van dat de scholen dichtgaan. Je zou zeggen ha fijn verplicht vrij maar er moet waarschijnlijk een hoop geregeld worden om de leerlingen en studenten toch onderwijs te kunnen bieden en dat voelt als extra werkdruk. Los daarvan ook paniek dat dat wat normaal gesproken normaal is voor me (naar werk gaan) ineens niet zo vanzelfsprekend is.