Ik ging net nog een maaltijd afhalen bij de Toko, daar stond om 17:55u de politie binnen. Al weet ik niet of ze de boel kwamen leegvegen of ook nog even snel eten halen
Ik haat mijn werk momenteel wel echt (zorg)
Vandaag alleen al 3 ziekmeldingen, terwijl er duidelijke richtlijnen zijn (alleen ziekmelden bij koorts), maar merk dat collegas angstig worden en liever niet meer komen omdat ze bang zijn om besmet te raken. Cliënten die alleen maar zeuren dat ze wel hun zorg willen krijgen ook al zou de helft van het team ziek worden maar wel naar de bioscoop gaan en met openbaar vervoer reizen. Nu ook de scholen en kinderopvang dicht gaan zie ik als kinderloze het al voor me dat ik straks dubbele diensten moet gaan werken ‘want ik heb geen reden om thuis te blijven’. Alle vrije dagen komende maand zijn onder voorbehoud en directeur heeft gecommuniceerd ‘dat hij van ons verwacht dat we wel een tandje er bij gaan zetten de komende periode’. Hallo dat doen we al maanden met enorme onderbezetting en werkdruk, idioot.
6 dagen
Oh ik had 'm nog openstaan. Bij deze:
Specifiek voor COVID-19
Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19 uitbraak. Ouders of verzorgenden die hieraan werken, kunnen gebruik maken van de kinderopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:
- Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
- Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
- Openbaar vervoer.
- Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
- Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
- Vervoer van afval en vuilnis.
- Kinderopvang.
- Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
- Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
- meldkamerprocessen
- brandweerzorg
- ambulance zorg
- GHOR
- crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
- Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).
Vitale processen
Voor Nederland gelden altijd al bedrijven die processen hebben die zijn aangemerkt als vitaal. Het gaat om circa 100 bedrijven die hier al van op de hoogte zijn.
- Landelijk transport en distributie elektriciteit
- Regionale distributie
- Gasproductie, landelijk transport en distributie
- Regionale distributie
- Olievoorziening
- Internet en datadiensten
- ICT/Telecom
- Internettoegang en dataverkeer
- Spraakdienst en SMS
- Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
- Drinkwatervoorziening
- Drinkwater
- Keren en beheren waterkwantiteit
- Vlucht- en vliegtuigafhandeling
- Scheepvaartafwikkeling
- Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
- Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
- Toonbankbetalingsverkeer
- Massaal giraal betalingsverkeer
- Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken
- Effectenverkeer
- Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
- Inzet politie
- Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
- Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)
- Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers
- Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven
- Inzet defensie
Ik hoop dat dit niet heel lang duurt en niet al te veel schade zal aanrichten en we hier aan het eind van dit jaar hard om kunnen lachenm
Done!
Mijn zus werkt in de kinderopvang, ik ben benieuwd hoeveel kinderen met ouders uit deze groepen opgevangen moeten worden.
Voor de mensen hier die in de zorg werken: is het een optie om “leken” zoals ik in te zetten als er te veel personeel wegvalt? Al is het om schoon te maken of voorraden aan te vullen etc?
Ik heb nog 1 klusje lopen waar we achter de schermen proberen nog iets van werk te hebben maar als dat stilvalt ben ik werkloos, doe liever iets nuttigs met m’n tijd.
Kan nu voor het eerst zeggen dat mijn werk als vakkenvuller cruciaal is.
Jullie zijn allemaal welkom sta ook helemaal alleen. Wat een hel de aankomende dagen (en dat was het al
)
Werk was weer alles behalve leuk vandaag, weer een torenhoge omzet terwijl de winkel al helemaal leeg gehamsterd was. Ben echt kapot. Zal de komende 3 weken wel extra veel moeten werken, hoop dat mensen binnenkort eens meer gaan thuisblijven
Ik begrijp die collega’s ergens wel, en eerlijk gezegd komt dat ook wel door het forum dat ik angsten daarin beter begrijp ondanks dat ik zelf alles makkelijk nog kan relativeren. Kan heel heftig zijn. Maar kut is het wel voor je, ik knijp hem ook wel een beetje met het aantal ziekmeldigen en het moeten kiezen van welke zorg nog nodig is bij mensen. Overigens ben ik ook blij in de zorg te werken (zei ik ook al in de chat) want ik moet er niet aan denken thuis te zitten, alleen, met niks om handen. Mijn verstand gaat de komende weken gewoon op 0.
Jullie zijn ook bij mij welkom! (Drogist die begint met de E). Reken wel op uitgescholden worden omdat we geen paracetamol meer hebben!
Wow echt MEGA rijen voor de coffeeshops haha
Misschien een overbodige tip, en niet voor iedereen toepasbaar helaas, maar ik heb aan mijn nichten en neven gevraagd, en afgesproken dat er iedere dag 1 kleinkind naar opa en oma facetimet. Mijn opa en oma zitten al 2 weken binnen en blijven dat komende 3 weken (minstens) doen. Dus nu hebben we een roostertje en heb je af en toe beldienst haha
Wat goed gedaan van jullie!
Toen ik hoorde dat er een persconferentie was om half zes, heb ik nog snel om vijf uur eten besteld omdat ik niet zeker wist of bezorging door kon gaan of niet Stipt om zes uur bezorgd en bezorger opende gewoon zijn tas en liet mij de zak er uit tillen om contact te vermijden.
Heuj
@thuisbezorgd blijft vooralsnog open. De communicatie vanuit de overheid lijkt te zijn gericht op uit eten gaan. @takeaway is ook in Italië nog volledig operationeel. Voorlopig bezorgen we contact-loos om mee te helpen tegen de verspreiding van het virus. Sterkte allemaal.
— Jitse Groen (@jitsegroen) March 15, 2020
Ah top dank!!
Huh alle vrije dagen onder voorbehoud? Als in gepland verlof of ook gewoon je rustdagen?