Coronavirus #2

@Insouciance @Effy @Luzarl
Klopt! daar heb ik niet eens aan gedacht, bedankt voor de aanvulling.

1 like

Is dit het moment om weer het Koningslied op tafel te leggen? Ik wil ook op mijn balkon zingen.

20 likes

Vind dit ook wel een mooi moment om te benadrukken dat je beter via het bezorgrestaurant zelf kan bestellen, dan via thuisbezorgd. De ondernemers hebben het zwaar genoeg nu en door direct bij de ondernemer te bezorgen ontbreekt er weer een schakel waar de ondernemer kosten aan moet afdragen.

(bovenstaande geldt natuurlijk niet als via thuisbezorgd de enige manier is)

24 likes

Over het Koningslied gesproken, ik had eigenlijk wel verwacht dat WA een toespraakje zou doen om het hele land een hart onder de riem te steken en saamhorigheid te bemoedigen etc…

17 likes

Vind het zo kut dat de bios nu ook dicht gaat. Ik heb al geen baan, hobby, club en vrienden waar ik heen ga dus nu ben ik echt van de wereld afgesloten

2 likes

Dan zou dat juist een mooi moment zijn om te tonen dat Corona iedereen kan raken. En ook al is hij niet aanraking gekomen met die minister, dan zou hij kunnen tonen dat hij en familie in thuisisolatie zitten.

7 likes

Je mag mij en anderen hier volgens mij altijd wel een berichtje doen als je behoefte hebt aan sociaal contact!

Dit en (bijna)niemand heeft 100+ Kg thuis liggen terwijl sommige mensen daar wel mee trainen

3 likes

Dank je voor de tip! Zal zeker even kijken.

@anon43983847 lief! Is voor mij wel lastig om die stap te zetten, maar ik zal het onthouden. Ben nu ook wel blij met de chat!

2 likes

Jouw vriend en mijn moeder zouden echt bff’s kunnen worden door dit onderwerp.

Is goed, je moet alles in je eigen tempo doen :slight_smile:

1 like

dacht al bij de eerste zin ‘huh maar kort gedingen dan’ maar die gaan dus wel door. Heftige maatregel, maar begrijpelijk.

Echt heftig voor mijn cliënten (slachtoffers). Hoop dat de afgelaste zaken met prioriteit opnieuw gepland worden.

1 like

Zoals ik de ouders ken, zal dat vast ook wel goed komen. Het gaat me ook meer om de veel te snelle berichten naar ouders toe zonder overleg. Maar gelukkig zijn er ook collega’s die het voor me opnemen dus ik heb wel het idee dat mijn visie inmiddels is doorgekomen bij mijn directrice.

@nomnom dankjewel voor je reactie! :two_hearts: het is mijn eerste jaar voor de klas dus wilde eerst graag het overleg afwachten. Ik heb al wat klaar gelegd maar ik wil het wel doordacht doen en het is ook zonde als ze 2x langs moeten komen omdat ik iets ben vergeten.

2 likes

@Lula even een vraagje aan jou en de andere mods. Is het misschien een idee om apart topic of document aan te maken van alle activiteiten, initiatieven, YouTube kanalen en colleges die mensen vanaf een afstand kunnen volgen? Zo is er op een plek van alles aanwezig en vervelen mensen zich minder snel.

8 likes

Ja heftig voor alle betrokkenen.

1 like

Ik zie net ook een danslerares die vanwege sluiting nu danslessen gaat aanbieden in haar garage omdat ze haar rekeningen moet betalen. Dat is toch wel echt erg voor al die mensen die straks niet meer hun lasten kunnen opbrengen.

1 like

Is goed! Als er nog niks is opgestart dan wil ik wel even een begin maken met een google docs. Daar kan iedereen dan wat inzetten. Als dit er al is dan hoor ik het graag.

7 likes

Ik snap wel dat mensen dat misschien missen of over het hoofd zien met 1500 nieuwe berichten in 1 dag haha.

2 likes