Ik denk dat als alles weer open gaat dat het dan overal zo pleuris druk is.
De eerste vriendin die ‘dat gedoe rond dat kutcorona’ appt omdat haar feestje van aankomende zaterdag niet doorgaat. Uh
Ik hoop dat dit voor velen een soort van bewustwording zal zijn. Dat ons onbezorgd gewoon leventje echt niet zo vanzelfsprekend is, eigenlijk.
Ik zeg niet dat we in een oorlog zijn beland ofzo en wil het ook absoluut niet daarmee vergelijken, maar… ja… dit is wel echt iets waarvan mijn ouders bijv. zeggen dat ze dit nog nóóit hebben meegemaakt (ze zijn allebei rond de 55). Dat een groot gedeelte van het dagelijks leven ineens zo stil kan staan.
Sorry hoor, maar dat soort lui mogen echt een dikke boete of gevangenisstraf krijgen van mij. Ik snap dat het je inkomst is, maar bedenk dan een alternatief zoals online lessen en ga niet bewust groepen mensen op een andere locatie uitnodigen omdat je gedwongen bent je sportschool te sluiten voor de gezondheid van de gehele populatie.
Ik begrijp best wel dat iemand met zulke ideeen komt om haar huur of boodschappen te kunnen blijven betalen zolang er geen algehele lockdown is. Heel veel winkels en bedrijven zijn nog gewoon open, dus ik snap wel dat ze nu nog probeert met een klein groepje wat inkomsten te genereren.
Daar krijg je sowieso de eerste week agressief volk van. Overigens zijn de winkels niet bij openingstijd meteen bevoorrading, pas later
Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis bij de psycholoog. Zullen deze afspraken gewoon doorgaan? Ik neig naar zelf de afspraak te verzetten
En wie dan, als ze geen partners/familieleden hebben? Veel ouderen leven sowieso al best geïsoleerd in NL (helemaal t.o.v. Italië) en die hebben dan niemand die boodschappen voor ze kan doen?
Overigens zijn de winkels niet bij openingstijd meteen bevoorrading, pas later
Ja, maar daar moet je dan de bevoorrading op aanpassen. Kan me niet voorstellen dat de huidige bevoorradingstijden aangehouden worden als we in een lockdown zoals Italië gaan en er slechts zoveel personen tegelijkertijd in de supermarkt mogen etc. Dan heb je ook veel meer controle over het aantal producten dat je wanneer in de schappen kunt/wilt hebben.
Ik werk als ondersteuner bij leerproblematiek en ga normaal gesproken naar scholen toe of kinderen komen naar ons kantoor. Wij mogen eigenlijk ook op kantoor geen mensen meer ontvangen en moeten alles via beeldbellen doen. Mogen alleen nog op kantoor apart werken, niet samen lunchen, niet face to face overleggen etc
Dansen valt nu niet bepaald onder “vitale beroepen”.
Vanmorgen om 09.00 appte ik dat ik me afmeldde voor het teamuitje. Er kwamen vervolgens 0 reacties.
Om 17.01 zegt iemand “het gaat toch niet door, want alles gaat dicht. Zullen we het verplaatsen?”. Ja goed idee man
Het is niet zo dat nu alleen de vitale beroepen doorgaan. Alleen bij vitale beroepen kan je je kinderen laten opvangen op scholen. Maar zolang je niet ziek bent of kan thuiswerken, kan je nog gewoon naar je niet-vitale baan
Mogelijk omzetten naar een telefonische afspraak/afspraak via beeldbellen?
Winkels zijn morgen ook ‘gewoon’ open, dat zijn ook geen vitale beroepen
Volgens mij wordt in V wel heel veel wat niet levensbedreigend is verplaatst. Zou even bellen morgen
Ja, maar kan me ook voorstellen als je een oudere of immuun-gecompromitteerde bent dat je dan ook bang bent dat er misbruik van wordt gemaakt en criminelen je als doelwit zullen zien…
EDIT:
Wel goed van je vriend!
Ik hoop dat ze gewoon leveren morgen