Coronavirus #2

Wij mogen niet eens meer spullen halen van kantoor. M’n baas is helemaal over de zeik. Het is een klein bedrijf en als een paar van onze klanten nu hun klussen stop zetten gaan wij er ook aan onderdoor. Daarnaast is m’n baas ook nog eens risicogroep.

2 likes

Ik moet ook verplicht thuis werken en heb voor vandaag nog wel genoeg te doen, maar doordat een aantal projecten vertraging oploopt vrees ik dat ik halverwege deze week al weinig meer om handen heb. Voel me daar wel lullig over tegenover m’n werk maar ik ga ook geen vakantiedagen ofzo opnemen omdat ik niet veel te doen heb. Denk dat het maar klusjes zoeken wordt zoals m’n mailbox sorteren etc.

2 likes

Nou ja als je beide geen klachten hebt, dan is het op zich prima toch? Niet te dicht op elkaar zitten, lekker naar buiten gaan om te wandelen. Verder is facetimen, skypen of gewoon bellen ook wel handig om te doen. Maar ik had gisteren ook gewoon nog een vriendin op bezoek. Geen grote mensenmassa’s opzoeken etc. is natuurlijk heel belangrijk en noodzakelijk. En beperken tot een minimum is wel misschien handig, maar het is niet totaal verboden ofzo.

(mijn vader werkt op kantoor nog met een collega, die komt ook gewoon naar huis waar de rest is. Wel vergelijkbaar denk ik. Woon zelf btw alleen)

Dat lijkt me inderdaad ook wel weer wat overtrokken. 4 maanden is superlang!!! Valt toch ook helemaal niet te handhaven?

Dat lijkt me echt sneu. Ik kan me wel voorstellen dat verzorgingshuizen voor de zekerheid misschien iets langer de regels handhaven, maar 4 maanden is wel heel lang. Zeker omdat je niet weet of het na twee maanden zo goed als verdwenen is

Goed idee, ik heb gelijk je voorbeeld overgenomen. Ben de dag begonnen met een rondje wandelen, was heel fijn. En nu aan de slag voor werk :muscle:

1 like

Ik ben ook heel verbaasd over het gebrek aan actie in de UK. Ik heb daar vorig jaar stagegelopen en mijn collega’s daar werken allemaal gewoon nog op locatie (in een ziekenhuis nota bene)? Terwijl ze prima een paar weken thuis zouden kunnen werken, maar er is gewoon nog niet toe opgeroepen. Echt bizar.

2 likes

Doodgaan aan de eenzaamheid of doodgaan aan een virus. :face_with_raised_eyebrow:

Ik snap de goede bedoelingen, maar dit mag niet volgens de regels.

• er is een naam in beeld.

Ik denk dta de regering gewoon te bang is voor hun economie? Of ze zijn er echt van overtuigd dat ze een ideale, theoretische situatie kunnen bereiken (herd immunity creëren door alle jonge/gezonde mensen ziek te laten zijn en immuniteit op te laten bouwen, die daar niet heel ziek van worden, en zo kwetsbare groepen te beschermen) maar ik kan me écht niet voorstellen dat je dat risico durft te nemen want het is zo tricky?

@Effy hangt er denk ik vanaf hoe hard het nodig is? Ik had ook een vraag over m’n pil/mogelijke switch, maar dat kan prima een maand of 2 wachten, dus ik kies er nu voor om dat uit te stellen. Maar als je je echt ziek gaat voelen ook wel een ander verhaal.

1 like

Je kan even kijken of je huisarts iets op de website zegt? Of toch even bellen en kijken hoeveel wachtende je voor je hebt (als dat gezegd wordt op het bandje?)?

1 like

Dat is volgens mij wel de strategie die de UK hanteert. Churchill werd al als voorbeeld genoemd, die heeft blijkbaar ook zoiets gedaan toen er in zijn regeerperiode een uitbraak was. Ik vind het ook bijzonder.

Waar dit virus mij wel weer bewust van heeft gemaakt, is dat Amerika echt geen goed voorbeeld is qua land. Zoveel mensen die geen zorgverzekering hebben, die door moeten werken omdat er geen vangnetten zijn en daardoor dus weer andere mensen gaan besmetten. Ik hou bijna mijn hart vast over hoe het zich daar gaat ontwikkelen en wat voor gevolgen dat gaat hebben voor de economie en alles. (al is Europa natuurlijk ook een en al gedoe, begrijp me goed. Alleen hier heb je, tot nu toe, wel vangnetten. En sowieso een goede zorgstaat)

1 like

Ik kon net bijna janken van ellende. Kantoordagen zijn echt nodig om me sane te houden, en nu zit ik dagen alleen (huisgenoot ook weg) aan mijn keukentafel op een keukenstoel op een klein laptopje te werken. Mijn schouders en nek kunnen dit niet hebben zo lang. Heb amper een oog dicht gedaan en gedroomd over het virus weer. Gewoon de spanning ook hoe lang alle maatregelen nog zullen gaan lopen en hoe dit gaat aflopen. Alsof we in een soort apocalyps film zitten. Nu vind ik aan die films al vrij weinig, maar in het echt is er ook niks aan.

17 likes

Ik dacht juist dat je in de poll van twee dagen geleden (oid) aangaf dat je positief getest was op corona. Of was dat een foutje?

Werk is echt saai thuis dus ik wilde ook al sporten tussendoor haha (zit ook in mijn sportkleding). Denk ook goed want dit is geen werkhouding voor mijn rug

Hmmm ik overweeg nu een zandbak te kopen zodat de kiddo toch in de tuin kan ravotten, maar we niet naar de speeltuin hoeven want dat wordt kennelijk afgeraden.

Zo’n zandbak, zou daar iets in blijven hangen :face_with_monocle:?! Nee toch?

2 likes

Ik wil deze ook proberen maar ik ben nog niet begonnen met werken.
Ik heb ook extreme rugpijn sinds vrijdag, echt niet te doen.
Normaal zou ik naar een massagesalon gaan, maar dat is nu denk ik ook niet meer aan te raden :’).

Een vriendin van mij werkt bij Coolblue en zij doen de winkels dicht en sturen iedereen naar de magazijnen. Die CEO had zo’n heel overdreven filmpje gemaakt met WIJ HOUDEN NEDERLAND WERKEND terwijl ik vooral denk aan hoe onverstandig het is

On the bright side: ik moet echt lachen om al die filmpjes wat Spanjaarden doen vanaf hun balkon. Deze is ook te leuk haha :joy: Vind het bijna jammer dat ik daar niet woon haha

11 likes

Ik ben blij dat m’n ouders geen typische boomers zijn en hun sociale afspraken hebben afgezegd.

Daarentegen wordt in m’n vriendengroep besproken dat ze twee verjaardagen de komende twee weekenden gewoon door willen laten gaan, want ‘zo lang we nog naar de supermarkt kunnen, kunnen we ook bieren’.

Ik kom in elk geval niet, thanks guys.

4 likes