En wat staat daar dan op, een telefoonnummer ofzo? Ik ben ook wel een type dat een beetje oplet dus overal maar neerplempen waar ik woon vind ik niet chill. Misschien erbij zetten dat ze mogen appen? Maar oudjes appen misschien niet
Ik has gisteren nog een heel gesprek met mijn zus over wat we nou moeten doen en wat we allemaal kunnen ondernemen om iig het personeel veilig te houden, en het voelt best wel hopeloos. Ik ga toch echt met lood in mijn schoenen naar werk, want het voelt echt als spelen met vuur, zeker voor mezelf omdat ik eigenlijk het meest in contact sta met de klanten. Zij had net zoals ik eigenlijk ook gewild dat er gewoon een volledige lockdown was gekomen, want voor bedrijven zoals wij is er echt 0 begeleiding wat we nou precies moeten doen. Als we nou dichtgaan kost dat ons gewoon een heleboel geld, en dat is nogeneens zo erg, maar wel als je concurrentie dan gewoon lekker wel open blijft en je klanten af pikt. Als er een volledige lockdown is hoeven we ons iig daar geen zorgen over te maken. Pffff zo moeilijk dit.
Hmm ja dat is lastig… is je gebouw goed afgesloten? Want dan kan tel nr misschien wel. Maar bij ons zwerven veel daklozen en dat zou ik niet fijn vinden
@Luzarl Ja wel goed afgesloten maar toch vind ik het geen fijn idee. @voortaan dit klinkt wel goed en veilig, dat ga ik doen denk ik.
Ik heb een briefje opgehangen bij ons in de hal. Wel met telefoonnummer, maar gebouw is niet zo groot en goed afgesloten.
Ik vind het superlief van je, maar vraag me wel af of je met een emailadres de mensen bereikt die het het hardst nodig hebben, denk dat veel bejaarden niet digitaal savvy genoeg zijn om te mailen.
Ja want wat als ze niet kunnen mailen… Heb niet het idee dat er hele oude mensen hier wonen, merendeel is jong/middelbaar. Maar het gaat me juist om die kwetsbaren
@Lemongrab ja dat dus
Misschien dan toch maar een telefoonnummer.
Nou ik moet gewoon op kantoor blijven. Kwam eigenlijk m’n computer ophalen maar mag niet thuiswerken
Ik zou zo’n briefje maken met 4/5 strookjes met je nummer er op. Blijft het niet eindeloos hangen en hebben die oudjes gewoon een papiertje dat ze naast de telefoon kunnen leggen.
Die ze dan er af kunnen scheuren bedoel ik pfff ik heb fried brain en kan niks uitleggen.
Desnoods koop je even een prepaid simkaartje voor een paar euro? Hoef je je eigen nr niet te geven.
Edit oja haha maar dan moet je ook wel een extra telefoon hebben natuurlijk. Als je nog een oudje hebt slingeren ergens misschien wel een optie.
Ging bij ons net een mail rond dat alle uitzendkrachten hun laptop e.d. zo snel mogelijk moeten inleveren want die laptops zijn nodig voor vast persooneel om thuis te kunnen werken.
Alle uitzend mensen moeten eruit.
Ja en als ik mijn naam er niet bij zet en verder helemaal geen info weten ‘ze’ ook niet dat ik een chick ben, dat helpt ook wel tegen de pervs denk ik
Even een heleboel
voor de forummers die:
- in de zorg werken en alle zieken en hulpbehoevenden helpen, ondersteunen en veilig houden
- in ziekenhuizen en dokterspraktijken alle mensen beter proberen te maken
- soms onzichtbaar en stilletjes op de achtergrond toch alle belangrijke zaken draaiende houden, waardoor heel Nederland tot nu nog vrij comfortabel thuis kan zitten (transport, it systemen, winkelpersoneel, etc)
- En voor iedereen die met creatieve ideeën anderen helpen in deze rare tijden!
Ik vind dat echt mooi om te lezen hier op het forum, en ik weet dat er ook veel van bovengenoemde mensen meelezen en niet posten, dus ook voor jullie!
Dus nog meer
Ik ook… ben echt ontzettend bezorgd om mijn mentale gezondheid. Weet dat als ik geen reden heb om uit bed/uit huis te komen, dat ik het ook niet doe. En dat ik me daardoor steeds slechter ga voelen. En met het wegvallen van werk/sporten/sociale contacten voelt dat wel echt problematisch voor mij.
Zoals het er nu uit ziet heb ik voorlopig geen werk. Als mensen niet op vakantie kunnen hebben ze ook geen kattenoppas nodig. Voor mij begint het seizoen nu eigenlijk. Maar helemaal prima, dat halen ze vast later allemaal weer in.
Heb ook nog een schoonmaakbaantje maar omdat ze daar nu thuis werken hoef ik niet te komen. Ze blijven me echter wel gewoon betalen, echt super lief, anders had ik nu 0 inkomsten gehad.
Bij mij op werk worden nu de twee koopzondagen in de maand maart afgelast. Ik vind het eigenlijk onverantwoord om in de winkel te staan. Mensen die nu in de winkel komen lappen de regels maar aan hun laars. Weet niet zo goed wat ik er mee moet doen? Nouja heb natuurlijk geen poot om op de staan
Ik zit met een dilemma. Ik loop stage (boventallig) in het ziekenhuis als laatste jaars verpleegkundige. Vanuit het ziekenhuis zijn er nog geen richtlijnen voor stagiaires (wel of niet laten werken) dus ik heb er verder ook nog niks van gehoord. In principe zou ik dus gewoon moeten gaan, maar dat is dan wel weer een extra kans om ook anderen weer te besmetten aangezien ik dus “extra” ben. Ik heb nu geen klachten, maar weet natuurlijk nooit zeker of ik nou wel of niet het virus heb. Ergens ben ik natuurlijk een extra handje nu, wat ook heel fijn is in deze drukke periode, maar anderzijds denk ik ook dat ik beter nu thuis kan blijven zodat ik nog beschikbaar ben om te helpen wanneer er veel collega’s uit gaan vallen, wat nu nog niet het geval is. Hoe denken jullie hierover?
Heb ik ook idd. Maar wij zullen open moeten blijven want drogisterij. 7 dagen per week, 6 avonden per week…
Ik heb hetzelfde… Vind nu in een kapsalon werken ook onverantwoord maar bij ons is de Nederlandse kappersbond er druk mee bezig. Hoop op snel meer duidelijkheid.