Coronavirus #2

Ik vind dat advies nog steeds erg tegenstrijdig. Dat zeiden ze donderdag ook al terwijl ze de horeca open hielden. En nu zeggen ze dat weer terwijl ze de winkels openhouden. Als ze echt geen onnodige sociale contacten willen, zouden ze die denk ik wel dicht doen.

1 like

In de openingspost

Begrijp me niet verkeerd ik probeer niks recht te lullen. Ik vraag me gewoon oprecht af hoe het zit en hoe die maatregelen zich tot elkaar verhouden.

2 likes

heb je geen buurtapp? of happn of nextdoor of hoe dat heet?
al vraag ik me af hoeveel echt oude mensen daar in zitten

Oké jij vindt het niet tegenstrijdig, ik wel. Kledingwinkels, kappers, bibliotheken zijn geen noodzakelijke sociale contacten. Toch blijven ze open. Waarom zouden ze open blijven als Rutte wil dat we er niet meer heengaan?
Ik gebruik het ook helemaal niet als excuus. Ik ga prima drie weken de deur niet meer uit. Ik vraag me gewoon af hoe het zit met dat filmpje en de maatregelen op dit moment.

3 likes

Ik weet niet of je het artikel van de Washington Post al hebt gelezen, maar ik zou je dat echt aanraden. Het geeft best een duidelijk antwoord op je vraag.

1 like

Mooi gebaar!

74 likes

Wauw verassing vanmorgen op het werk. Flink protocol. Tot aan zelf kopjes afwassen aan toe.
We gaan in ploegen werken want we zitten best dicht op elkaar. En gedeelten dus ook thuis werken. Ik heb dan een extra computer nodig (man werkt op hetzelfde kantoor) en krijg een computer mee naar huis.

Als je helemaal niet wilt werken mag je vrij nemen.
Alles is bespreekbaar

Echt top.
Voelt goed dat we ook op het werk het maximale proberen

12 likes

Wat een gedoe dat gehamster dag zoveel. Vriend is leraar en die gaat nu naar het werk met een bakje soep van gisteren. Zelfs het bloem is niet veilig in de winkel.

Gelukkig appte een vriendin dat ze een groot pak crackers heeft liggen en dat ik die mag komen ophalen <3.

En wat ik zelf altijd vrij kak vind, is dat je jezelf constant ziet en dan ga je daar op focussen. Ik leg altijd een papiertje tegen mijn scherm aan zodat je niet ziet hoe beroerd je er uit ziet. Succes met je sollicitatie!

5 likes

De camera wat hoger plaatsen zodat je geen onderkin hebt en dan het beeld waar je jezelf op ziet verstoppen of uitschakelen zodat je er minder bewust van bent.

2 likes

Ik heb wel eens aantekeningen naast me neergelegd zodat als ik iets niet wist van de zenuwen ik even kon spieken (bijv kernwaarde bedrijf oid). Op dat aantekeningen blad zette ik een glas water neer zodat ik ff dat kon pakken en naar beneden kon kijken :joy:

Glas water naast je is sowieso een tip. Succes!

5 likes

Oh mijn god HAAT aan mensen :joy:

1 like

Niet echt tips om representatief over te komen, maar ik wil je wel veel succes wensen!

1 like

Ze zeggen nu op m’n werk (supermarkt) dat omdat wij ook vitale banen hebben we ook pas bij koorts mogen thuisblijven maar hallo, dit is ongeschoold werk en er zitten duizenden tieners thuis dus dat lijkt me toch niet… toch?

Met wat overbelichting zie ik er beter/minder grauw (wallen) uit.

De kracht zit in jezelf

5lYQ

11 likes

Er kwam zo’n lelijk hinnikje uit mn keel

@Santeria Diegene die zegt dat als je wijst, er vier vingers naar jezelf wijzen moet zich echt even laten nakijken, denk dat zijn/haar duim uit de kom is.

10 likes

Dat lijkt me toch niet.
In deze tijden wordt dus wel pijnlijk duidelijk dat we vitale beroepen laten doen door onderbetaalde scholieren. Lastig om hen verplichten om te komen werken. En voor ouders om hun vervolgens te verbieden naar vrienden te gaan.

1 like

Mn directe collega zit thuis met allerlei klachten zoals hoesten, niezen, druk op borst, kortademig. Ze is al ouder en de dokter zei dat als ze koorts kreeg ze moest bellen. Haar dochter heeft ook klachten en een collega daarvan heeft corona.
Wie weet heeft mijn collega iedereen al aangestoken? Morgen moet ik werken… het is retail. Ik ben er sowieso niet blij mee dat retail open blijft. Ga klanten ook echt haten morgen dat ze “ff lekker komen shoppen”…

1 like