Coronavirus #2

Mensen doen er nog steeds lacherig over in de supermarkt. Had een post op Facebook geplaatst over elkaar helpen en dat we afstand van elkaar moeten houden.

Krijg je allemaal van die kut-reacties
Ja, kunnen de kassieres niet meer eindeloos met elkaar beppen.
Dan moeten jullie minder mensen de winkel in laten.
Misschien moeten jullie gewoon de vakken gaan vullen en volhouden.

Hou gewoon je bek.

14 likes

Same.
Ik wacht eigenlijk vooral tot glamour day nu verplaatst of afgezegd word, of is dat al zo?
Want dan staat vrijwel ons gehele team in de winkel, komt neer op 20/25 man ofzo.
Ik weiger dan gewoon in de winkel te staan als dat feestje door gaat.

1 like

Nee niet raar. Juist raar dat hij moet komen!

Nope toch niet meer. Gaat nu telefonisch plaats vinden. Ben benieuwd…

@Tunnelvisie @wonderland super lief! Ben net geweest, met mijn noise canceling op, was best ok. Het toiletpapier was op en ik zit nu aan mijn éénnalaatste rol, moet ik alsnog deze week een keer naar de supermarkt. Echt irritant.
En ik was aan het afrekenen/inpakken bij zelfscan en toen ging een gozer al zijn spullen al op dat apparaat zetten en toen dacht ik opbokken jij, zo dichtbij en mij laten haasten.
En heb dus altijd een snotneus maar durfde nu in die winkel echt niet een zakdoek te voorschijn te halen. Hoe bewust je je dan van jezelf bent :’)

4 likes

Als in het goed begrijp zijn de maatregelen van Nederland nu dus alleen gericht op verspreiding. Indammen is niet langer mogelijk en een groot deel van de bevolking zal het uiteindelijk krijgen. Dat betekent dus dat nu nog niet het punt is voor een totale lockdown, enkel iets langzamere verspreiding. Betekent dat niet ook dat het nu juist onverstandig is om allemaal meer maatregelen te treffen dan wordt gevraagd en allemaal zelfstandig in thuisisolatie te gaan? De overheid heeft daar nadrukkelijk nog niet voor gekozen. Als iedereen dat nu toch gaat doen komt die piek waar die meneer het over heeft simpelweg na de quarantaine. Vanuit deze redenatie vraag ik het me af of het wel verstandig is om met z’n alle in thuisisolatie te gaan ipv wel minimale sociale contacten blijven onderhouden. Heeft iemand met meer kennis hier een idee over? Werkt flattenthecurve wel als quarantaine of thuisisolatie te vroeg wordt ingezet?

7 likes

Ik heb hulp nodig! Een vriendin van mij werkt bij een snackbar en die zijn heel circus aan het opbouwen op Rotterdam Alexander en Zuidplein, een soort van constructie met afhalen en afzetlinten en allerlei belachelijkheden. Nou wil zij daar niet aan mee doen, maar volgens haar baas mag afhalen nog. Ik vind op internet alleen maar vage berichten zoals deze, is hier al duidelijkheid over?

Keelpijn is een klacht en reden om thuis te blijven volgens het RIVM. Hij moet zich ziekmelden en absoluut niet gaan.

2 likes

Ja dat denk ik ook wel. Maar dan is wat we hier doen, iedereen zeggen sociale contacten helemaal te mijden en boos worden op bedrijven die (niet zieke) mensen nog laten komen, toch counterproductief?

1 like

Waar vind ik deze?

1 like

Ik vind dat advies nog steeds erg tegenstrijdig. Dat zeiden ze donderdag ook al terwijl ze de horeca open hielden. En nu zeggen ze dat weer terwijl ze de winkels openhouden. Als ze echt geen onnodige sociale contacten willen, zouden ze die denk ik wel dicht doen.

1 like

In de openingspost

Begrijp me niet verkeerd ik probeer niks recht te lullen. Ik vraag me gewoon oprecht af hoe het zit en hoe die maatregelen zich tot elkaar verhouden.

2 likes

heb je geen buurtapp? of happn of nextdoor of hoe dat heet?
al vraag ik me af hoeveel echt oude mensen daar in zitten

Oké jij vindt het niet tegenstrijdig, ik wel. Kledingwinkels, kappers, bibliotheken zijn geen noodzakelijke sociale contacten. Toch blijven ze open. Waarom zouden ze open blijven als Rutte wil dat we er niet meer heengaan?
Ik gebruik het ook helemaal niet als excuus. Ik ga prima drie weken de deur niet meer uit. Ik vraag me gewoon af hoe het zit met dat filmpje en de maatregelen op dit moment.

3 likes

Ik weet niet of je het artikel van de Washington Post al hebt gelezen, maar ik zou je dat echt aanraden. Het geeft best een duidelijk antwoord op je vraag.

1 like

Mooi gebaar!

74 likes

Wauw verassing vanmorgen op het werk. Flink protocol. Tot aan zelf kopjes afwassen aan toe.
We gaan in ploegen werken want we zitten best dicht op elkaar. En gedeelten dus ook thuis werken. Ik heb dan een extra computer nodig (man werkt op hetzelfde kantoor) en krijg een computer mee naar huis.

Als je helemaal niet wilt werken mag je vrij nemen.
Alles is bespreekbaar

Echt top.
Voelt goed dat we ook op het werk het maximale proberen

12 likes

Wat een gedoe dat gehamster dag zoveel. Vriend is leraar en die gaat nu naar het werk met een bakje soep van gisteren. Zelfs het bloem is niet veilig in de winkel.

Gelukkig appte een vriendin dat ze een groot pak crackers heeft liggen en dat ik die mag komen ophalen <3.

En wat ik zelf altijd vrij kak vind, is dat je jezelf constant ziet en dan ga je daar op focussen. Ik leg altijd een papiertje tegen mijn scherm aan zodat je niet ziet hoe beroerd je er uit ziet. Succes met je sollicitatie!

5 likes