Coronavirus #2

Bestellen via Belgische webshop? Bv https://www.farmaline.be/apotheek/producten/nutrilon/

1 like

Een nieuwe dag en nieuwe idioterie in de groepsapp van het werk. Vandaag gaat het over dat boek dat dit zogenaamd voorspeld zou hebben en nog meer conspiracy’s. Ik word hier toch zo moe van. Waarom werk ik hier eigenlijk

4 likes

M’n vriend wilde net wat boodschappen doen en zo’n beetje alles was op?! Stomme kuthamsteraars.

2 likes

Ik ben zo in paniek. Ik voel me nu ook al zo eenzaam. Ik ben in een huis wat ik slecht ken omdat ik voor een kat van vrienden zorg. Ik wil echt nu al tegen de muren op rennen. Het idee dat iedereen thuis moet blijven. Dat ik mijn vrienden en mijn scharrel niet mag zien. Dit hele gedoe is echt niet goed voor mijn zenuwen. Godzijdank kan ik nog werken maar daar gaat het ook heel de tijd over het virus.

1 like

Oh voor mij voelt het echt heel anders. Je wordt er hele tijd aan herinnerd (alleen al door het thuiswerken) en alles wat ik online lees gaat erover. Ik voel het hele tijd en droom er zelfs over en denk na wat er over een half jaar/jaar/jaren we hiervan gaan merken. Maar misschien is het al anders als je meer in een cocon bevindt.

Ik ben dus net wat boodschappen vergeten te halen en normaal zou ik dan denken fuckie moet ik zo weer, maar nu denk ik dan dus; nee niet nog eens naar de supermarkt en weer allemaal mensen onder ogen (vieze luchtjes) komen.
Las hier wel dat straten uitgestorven zijn en mn pa zei dat het op een autoloze zondag lijkt zoals in de jaren 70, maar hier rijdt echt veel verkeer nog. Ben ook benieuwd hoe druk het in de winkelstraten vandaag was. Ga eens op Twitter zoeken :’)

Geen idee of het Niseko is eigenlijk. Sowieso wel in de Hokkaido prefectuur. Ja die jongens zijn gewoon lekker aan het boarden, niks aan de hand haha :sweat_smile: Heb zelfs eventjes gedacht dat jouw babydaddy een vriend van mij was haha want hij zat destijds ook in NZ en nu dus in Japan haha

Mondkapjes worden hier afgeraden omdat mensen niet weten hoe ze ze moeten dragen en vooral ook hoe ze ze moeten afdoen. Als je dat verkeerd doet, richt je meer schade aan dan dat je profijt hebt van zo’n kapje.

2 likes

Haha dat zou ik stiekem wel heeeeel leuk vinden want die vriend van mij zou volgens mij een vetleuke vader zijn haha

Is er al een support group voor mensen die dagelijks moeten communiceren of informeren rond corona? Asking for a friend.

1 like

Ik twijfel of ik mijn fysioafspraak moet afzeggen. Er staat op de website dat ze ‘coronavrij’ zijn en dat de fysiotherapeuten met mondkapjes en handschoenen werken. Maar vraag me af of ze die handschoenen dan na elke patiënt verwisselen, anders werkt het toch niet? wat zouden jullie doen?

ThuisBezorgd :yum:

Hier net een rondje met de hond en super rustig! Ook qua verkeer. Het leek wel zomervakantie maar dan met ‘koud’ weer

Er is een schreeuwend tekort aan mondkapjes in ziekenhuizen, als we mensen hadden aangeraden mondkapjes te dragen hadden ze allemaal alle mondkapjes overal gehamsterd (ze werden nu ook gewoon uit ziekenhuizen gestolen) en hadden wij nu al helemaal niks meer gehad.

9 likes

Fuck. Mijn stront eigenwijze opa en 90 met longkanker is vanochtend zelf ff naar de apotheek gegaan. Ik ben zó boos op hem maar het is zo moeilijk bij hem door te dringen. Heeft heel zijn leven alles zo zelfstandig gedaan. Ik maak me zo veel zorgen om hem. En wij doen er als familie alles aan om op veilige afstand maaltijden te brengen, komen niet binnen etc terwijl ik ze zo graag wil zien. En dan doet hij dit.

Ik kan wel janken.

Oh is dit echt, bij mij masseert die man drukpunten eruit, dat moet toch super naar voelen met handschoenen aan :stuck_out_tongue:
Ik dacht nu wel te gaan, maar ik moet op een tijdstip dat er amper een hond is daar. En het is voor m’n rug en die kan wel wat onderhoud gebruiken nu zeker met een slechte bureaustoel.

@Chicago bezorgen die ook enkel gebakken uitjes :stuck_out_tongue:

Ik lees hier en daar wat over het inleveren van mondkapjes. Kan dat of heeft dat helemaal geen zin? Zou me kunnen voorstellen dat er wat bezwaren zouden kunnen zijn als ik ze onder m’n gootsteen vandaan trek waar ze al een aantal jaar liggen

ja lijkt me ook niet prettig aanvoelen, die plastic handschoenen op je huid!
ik ben geen risicogroep maar sommige van mijn naasten wel, dus neem denk ik geen risico. heb wel pijn maar niet meer dan normaal, dus hou het nog wel even uit denk ik.

1 like

Yesssss

1 like

Als het om anderen gaat denk ik echt, duh doe je toch niet. Maar ik zou morgen met een vriendin en heb enorm zitten twijfelen. Nu toch afgezegd. Aan de ene kant zie ik door mijn werk alsnog mensen, aan de andere kant, daardoor kan ik het dus ook weer aan haar doorgeven, of andersom. Pfff het moet toch allemaal nog even indalen.

Als je een gesloten verpakking hebt zou ik even informeren bij je lokale ziekenhuis of ze er wat aan hebben, we gaan ook starten met gebruikte mondkapjes inzamelen om te kijken of ze opnieuw gesteriliseerd kunnen worden (de beste manier is nog niet gevonden), dan zouden ze denk ik sowieso gebruikt kunnen worden als ze niet zichtbaar vies zijn.

2 likes

Op een of andere manier toen ik dit gisteren las dacht ik ook meteen aan Rutte die in 1973 die toespraak dan gehouden moest hebben. Maar natuurlijk niet :woman_facepalming:
Zag net een foto van de toespraak toen en dacht echt godverdomme floepsie denk ff na

17 likes