Ik ben in contact geweest met iemand die positief getest is en nu voel ik me niet lekker en ben ik begonnen met hoesten sad life
Oke ik heb dus serieus nog 2 rollen wc papier en durf niet eens een pak te kopen en daarmee over straat te gaan bang dat iedereen denkt van goh daar gaat weer zo n tok. Haha pff
First world problems
We zitten dan ook niet echt in een normale situatie op dit moment. Ik snap best dat er in crisistijd geplande en routinematige zorg even uitgesteld moet worden om plaats te maken voor acute levensbedreigende zorg, hoe kut ook.
Maar als kanttekening daarbij wel dat als je echt het idee hebt dat het niet goed is en slechter gaat dan wel dat communiceren en je zorgen uiten @Tunnelvisie.
Zal toch niemand denken over 1 pak. En anders gewoon schijt hebben
Ik had nog maar anderhalve rol wc papier en ik gebruik m’n wc papier ook als keukenpapier. Ik dacht dat het hamsteren wel voorbij zou zijn bij mij ah en Aldi. Nou nee. Het enige wat ik kan zeggen: triest.
In plaats van voedsel hamsteren moeten ze echt eens wat verstand hamsteren.
Wel 4 ecologische rollen kunnen scoren bij de action.
Ik neem toch aan dat niemand een foto van jou op fb zou zetten met ‘KIJK zij koopt ÉÉN pak wcpapier!!!’
En zo wel, boeie haha
Met heel veel mazzel ga je over twee weken de voorzichtige eerste afname zien.
Incubatietijd is tussen 2 en 14 dagen, gemiddeld 7. Mensen hebben (gemiddeld ook weer ) na 6 dagen ziek zijn alsnog medische zorg nodig. Gister zaten de mensen nog massaal in de kroeg, op huisfeesten en in de Ikea.
Daarom is deze periode zo cruciaal. En aangezien een heel deel er nu al duidelijk schijt aan heeft, zal die afname behoorlijk traag gaan.
In China was dit pas na 2 maanden.
Nou update, een andere vriendin heeft aangegeven dat ze dit onverantwoord vindt en ik heb me daarbij aangesloten. Nu reageren anderen weer verontwaardigd en word ik door weer anderen genegeerd. Love it
Een collega van mij is verkouden en hoest wilt ze op het werk komen om andere klusjes te doen. Die is niet goed hoor. Wat denk je nou zelf?!
Ja zo denk ik er ook over hoor. Ik vind het alleen zo moeilijk inschatten hoe lang het hierna nog gaat duren. Als z’n afspraak twee maanden wordt uitgesteld is het te lang denk ik. Maar drie weken lukt wel. Wil de zorg ook niet nog meer overbelasten. Vind het echt moeilijk.
Even voor mijn eigen info en voor diegene die het antwoord weet, hoelang heeft de ellende in china nou geduurd? van lockdown tot opstart?
Weet je wat ik nou niet zo goed begrijp, of misschien is het gewoon zo simpel dat de zieken nu dan allemaal in een goede en serieuze quarantaine zitten. Maar wanneer kan het weer afgebouwd worden? Hoe weten ze nou zeker dat het niet weer opnieuw uitbarst?
Edit: oh @Ovenschaal misschien staat het hierin, zo even lezen!
Volgens mij zodra een groot deel van de bevolking het gehad heeft en dus antistoffen heeft opgebouwd. Als ik die simulaties van het flatten the curve model goed begrijp
Update 20:12
Is niet meer nodig, iedereen heel erg bedankt!
Dringende vraag (heb m ook in DTV hier gezet):
Een vriendin van mij kan nergens meer Nutrilon 1 vinden voor haar baby. Heeft iemand misschien vandaag nog ergens deze zien liggen? Liefst in de wijde regio rondom Berkel en Rodenrijs (Rotterdam/Den Haag).
Via Nutricia bestellen?
Ik zie net op fb een bericht dat de Plus in leidschendam weer voorraad heeft gekregen!
Ze had bij Plus besteld, maar die belden net dat het tóch niet op voorraad is!
Ahhh wat goed dat ze terugkunnen!
Ik heb ook vriendinnen in Zuid-Afrika en die zitten inderdaad nog gezellig met z’n allen op het strand. Idem met alle Aussies en Kiwis! Zo raar
@Oprah Gaat jouw babydaddy nog terugvliegen? Heb een vriend die in de Japanse bergen werkt en daar is zo te zien op social media ook nog niks aan de hand