Coronavirus #2

Ik vind het wel lastig, aan de ene kant goed dat de premier er niet licht/luchtig over doet (zodat mensen de maatregelen serieus zullen nemen), maar aan de andere kant niet goed voor vertrouwen van mensen (verloop van de crisis, economie)

pfff komt wel binnen zeg. Ben zo bang voor al onze opa’s en oma’s in verzorgingstehuizen enzo. Hoop zo dat het daar niet doordringt…

3 likes

Ik denk niet dat ik zo dit jaar ga afstuderen :cry:

Ik vind dat ze zorgmedewerkers als dit allemaal voorbij is wel eens even een flinke extra vergoeding mogen geven.

Wordt al zo onderbetaald en moeten ook nog 10 x zo hard doorwerken. Met gevaar voor zichzelf en eventueel gezin.

Daar hoor je weer niets over.

45 likes

Ik word echt heel erg gestresst van wat ze telkens zeggen ‘de komende maanden of langer’ en ‘verregaande maatregelen de komende maanden’. Deze huidige situatie kan toch geen maanden duren?

Dat vind ik serieus enger dan dat ik zelf corona krijg.

37 likes

Heb niet kunnen kijken want vertrek zo pas van het werk. Maar als ik jullie laatste berichten lees… Ben allang opgelucht dat hij heeft laten horen dat het echt menens is.
ik houd mijn tranen momenteel echt in voor mijn nog grotere reële angst voor mijn vader.
Thuis echt even uithuilen, het zit me nu zo dwars

3 likes

Godsamme wat vind ik het toch bizar dit mee te maken

9 likes

Mocht iemand anders zich het ook afvragen: dat portret erachter is Thorbecke, kwam ik net achter

9 likes

Inderdaad. Vind het ook nog erg onwerkelijk allemaal.
Hoopte zoiets nooit mee te hoeven maken maar helaas

Duidelijke toespraak en interessant dat hij de scenario’s ook beschreef, aangezien het VK voor 2 heeft gekozen en China/Italië voor 3 (en wij voor 1).

Vond wel dat hij af en toe een beetje als WA klonk :thinking: Zal wel zelfde coach(ing) zijn :innocent:

5 likes

:heart:

2 likes

Dit is gewoon zo onwerkelijk en bizar. Al onze levens staan gewoon voor onbepaalde tijd stil. Dit wordt echt zwaar jongens, voor iedereen :disappointed_relieved: (sorry maar ik vind dit chat echt kut)

13 likes

Ja idd ook dat ze het steeds hebben over dat de storm nog gaat komen etc., dat vind ik eng. Wat zou ons te wachten staan?

Hoe moet ik dit zien, land op slot voor een jaar? Geen in en export qua voeding?

Nee dat gaan ze dus juist niet doen

3 likes

Oke, ik kijk het nu terug. Las dit op een liveblog.

Ik vind het lastig om hier in het heetst van de strijd mijn mening over uit te spreken want mijn respect voor alle mensen in de zorg is erg groot. Normaal al, nu net zo. Toch wil ik met je delen dat ik het niet helemaal met je eens ben, gevoelsmatig dan. Of word je als zorgverlener niet opgeleid met het idee dat je weleens voor zeer hete vuren zou kunnen komen te staan? Afijn, het komt er dus op neer dat het voor mij voelt alsof zorgverleners nu precies doen waarvoor ze het vak hebben gekozen. Hoezo zou daar een extra financiële vergoeding tegenover moeten staan? Ik ben benieuwd naar jouw gedachtegang.

3 likes

:heart:

1 like

Deze hond zal het zijn, denk ik?https://geleidehond.nl/artikel/minister-president-rutte-ontmoet-zijn-pup

5 likes

Shit ik wilde meepraten maar zie dat alles in de chat is gebeurd :frowning:

1 like