Omdat de zorg over het algemeen al zwaar wordt onderbetaald voor het werk wat er wordt verricht en nu nog eens extra.
Ik kopieer ook hier even wat ik net in een van de moeder&kind topics plaatste;
Wij redden ons hier wel. Wordt 3 weken thuis doorbikkelen op elkaars lip. Wonen op 80m2 en hebben geen eigen tuin of balkon. Maar we slaan ons er doorheen en proberen tussen het werken door zoveel mogelijk quality time met K te hebben. Als er iemand hier doorheen zit, ik heb de mentale capaciteit om een luisterend oor te bieden, een kaartje of cadeautje op de post te doen of wat dan ook, wat ik op afstand ook kan doen.
Laten we lief zijn voor elkaar.
Ik wil hier kijken en het evt versturen? Ophalen mag ook (woon in krimpen aan de Lek, bij Rotterdam) maar dat zet ik het voor de deur zodat er geen contact is haha
Heftige toespraak.
Wat ik mij nu afvraag.
Ik zie mijn ouders nu niet irl.
Omdat ik veel blootgesteld wordt aan mensen, en ik hun wil beschermen.
Maar als ik het nu zou krijgen en ik ben daarna weer beter.
Kun je het dan nog overdragen, dat het virus op jou zit terwijl je er niet meer ziek van wordt, of ben je dan niet meer besmettelijk
Vraag ik me af
Sorry als dit al eens is gevraagd en hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel
Krijg net een nieuwsbrief binnen van P.olette:
“2 mondkapjes gratis bij je bestelling”
Dit kan toch niet
Ga echt stuk hierom
En waar gaat het journaal over in België? Over een regering vormen want die hebben we niet
Zouden veel mensen nu niet juist gaan denken “Oh ik krijg het dus ws toch wel, en dat is ook wat ze willen, dus ik ga me niet aan die strenge regels houden”. Aangezien heel veel mensen nu ook nog steeds samenkomen…
(Ik denk uiteraard zelf niet zo)
Helemaal met je eens dat de zorg onderbetaald wordt, maar daarom vind ik een extra vergoeding juist niet de oplossing. Wel vind ik de huidige situatie bij uitstek een mooie aanleiding om ervoor te zorgen dat de zorg niet meer zo wordt onderbetaald. Want laten we eerlijk zijn: als dit geen goede aanleiding is, wanneer dan wel? Om hopeloos van te worden.
Ik woon in Den Haag en wil met alle liefde voor je vriendin kijken hier morgen. ophalen/versturen kan allebei!
Ik vond het een heel duidelijke speech met een uitstekende uitleg en boodschap.
Als we nu eindelijk die maatregelen eens serieus gaan nemen, dan kunnen we een veel erger scenario voorkomen. Alles valt of staat met hoe WIJ dit gaan oppakken.
Hopelijk gaat nu ook die gedachten uit de koppies dat we over 3 weken weer huppelend hand in hand door het leven gaan. Het is zo’n extreem belachelijk en onrealistisch scenario dat ik er gewoon pissig van word.
Als we dit nu niet echt gaan doen, dan stort de hele kolere bende in elkaar en de enige die daar verantwoordelijk zijn, zijn wij zelf.
Ik wilde mijn vriend tot sowieso 6 april niet zien omdat hij astma heeft, maar nu word er gezegd dat het maanden gaat duren? Weet echt even niet zo goed wat te doen nu.
Ik heb niet gekeken en kan niet goed vinden waar ik het terug kan kijken, heeft iemand een link (sorry als dit een domme vraag is)
Rtl.4.nu
Natuurlijk is dat geen domme vraag. Ik ga voor je zoeken.
Bericht op de NOS over Engeland:
Premier Johnson: ‘Kwetsbare groepen moeten twaalf weken thuisblijven’
Premier Johnson roept Britten op om cafés, clubs en theaters te mijden. In een persconferentie over het coronavirus zei Johnson dat Britten niet-noodzakelijk contact met anderen uit de weg moeten gaan, net als “onnodige reizen”. "We zijn een volwassen en vrij land. Mensen begrijpen echt wel dat ze deze adviezen moeten opvolgen."
Kwetsbare groepen, zoals ouderen, chronisch zieken en zwangeren vrouwen, moeten vanaf eind deze week twaalf weken thuisblijven. De scholen in het Verenigd Koninkrijk blijven voorlopig gewoon open.
Zou Engeland net zo’n volwassen en vrij land zijn als Nederland? Haha. Hahahaha.
Ja ze hebben ervoor gekozen om mensen te verzorgen. Alleen riskeren ze niet alleen hun eigen gezondheid, maar ook die van hun omgeving. En dat vind ik toch heftig. Er komt zoveel druk op ze. En ze worden zwaar onderbetaald. En nee er hoeft niet een extra vergoeding. Wat ze horen te krijgen is een salaris dat past bij de werkdruk.
Ik merk bij mezelf dat ik je reactie erg vervelend vind. En niet passend in deze tijd.
Dit is de volledige speech uitgeschreven.
We moeten nog even afwachten op de volledige speech in beeld.
En hier te lezen:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/toespraken/2020/03/16/tv-toespraak-van-minister-president-mark-rutte
Nou mensen vatten het ook op als: gecontroleerde besmetting, ok dus ik kan wel afspreken met vrienden.
Mensen interpreteren het niet allemaal zo rechtlijnig dus ik ben benieuwd wat invloed van het praatje gaat zijn.
Ondertussen houden ze boven mij een feestje zo te horen… Fuck he