Coronavirus #3

Lezen en relativeren wel. Ik zie dit meer als een kwestie: niet handig voor @anon50122296 zelf. Snap dat angsten selectief zijn en ff de logica voorbij gaan, maar daarin meegaan is toch niet handig. Naast alle triggers voor eventuele anderen. Spreekwoordelijk je eigen graf graven en door er op in te blijven gaan met het collectief allemaal een schop erbij halen om te helpen…

2 likes

Ik weet niet of je ook op mij doelde, maar ik deelde gewoon wat ik zie in de praktijk. Ik hoop echt niet dat mensen denken als ik deel dat ik inderdaad wat meer mensen met overgewicht zie die Covid blijken te hebben dat ze immuun zijn omdat ze geen overgewicht hebben oid. Daar zit wel meer nuance in dan dat.

Maar zoals ik al eerder zei en wat jij ook schrijft daar zitten nog geen harde cijfers of wetenschap achter, dat zal achteraf allemaal blijken. Nu moet ik het toch echt doen met de informatie met wat mijn collega’s en wat ik zie iedere dag.

Ik vind hierin best moeilijk om me te verwoorden en ook lastig om dit topic te lezen vaak; het is in de praktijk niet allemaal zo zwart-wit.

2 likes

Heeft je behandelaar helemaal geen tips over hoe je hier mee om kan gaan?

@anon50122296 Wat ontzetten naar voor je dat jij je zo voelt :heart:. Ik hoop dat je mensen in je omgeving hebt die goed naar je omkijken en een beetje op je letten. In de vragen die je stelt lees je de paniek, ook al zijn het gewone vragen. Je kan door de woorden heen lezen dat je op zoek bent naar bevestiging in de hoop jezelf te kalmeren. Dat vind ik zo verdrietig om te zien.

Ook jij bent welkom in dit topic om je vragen te stellen en je ei kwijt te kunnen. Juist nu moeten we op elkaar letten en voor elkaar zorgen.

Kan je wat afleiding vinden in andere dingen, zoals hobby’s? En krijg je professionele hulp bij het angst gedeelte? Ik zou het geen fijne gedachte vinden dat jij hier alleen door moet.

7 likes

Je ei kwijt ja, maar het lijkt me niet de bedoeling hier paniek te zaaien. Maargoed wie ben ik.

22 likes

Ik vind dat “dit is een openbaar forum iedereen mag er zijn” eigenlijk best Bullshit.

Die forum is gewoon van iemand en heeft een aantal mods die bepalen wat wel en wat niet mag en die hebben aangegeven dat ze niet willen dat mensen paniekeren in dit topic. Dan kunnen we allemaal wel Kumabaya doen, maar er zijn hier gewoon regels.

11 likes

Nee, natuurlijk niet. Vind jij dat haar vragen paniek zaaien of denk je dat anderen dat vinden? Ik raak niet in paniek van haar vragen, al is dat natuurlijk heel persoonlijk. Het zijn ‘maar’ vragen en bv. niet ‘sensatie berichten van onbetrouwbare websites’.

Ik vind het niet bepaald bevorderlijk nee dat iemand 39x vraagt naar allerlei hypothetische horrorscenario’s. En dan geen genoegen neemt met de antwoorden en telkens weet opnieuw.

Persoonlijk doet het mij geen kut nee, ik heb het tegenovergestelde van paniek en stress over het algemeen. Je zou het overdreven laconiek kunnen noemen.

47 likes

Op mensen (het geheel) letten en voor elkaar zorgen, doe je niet door alles maar te accepteren en in mee te gaan he. Zoals @Protagonist ook aangeeft help je de vragensteller (naast maybe te kortdurende geruststelling) niet en anderen hebben al aangegeven dat ze t niet fijn vinden. Dus eigenlijk help je er precies niemand mee.

Ik vind het (de type vragen die gesteld worden) dusdanig verontrustend dat het heil MIJN INZIENS niet gevonden zou moeten worden op een forum.

4 likes

Nja je hebt toch ook niet echt iets aan vragen voor bevestiging. Als ze bijv vraagt " Kent iemand verhalen van mensen die zijn genezen" kan ze ook een antwoord krijgen van " Nee iedereen sterft aan een gruwelijke dood".

Is even een gek voorbeeld maar als je bepaalde dingen wilt horen kun je misschien beter naar die dingen googlen.

@anon50122296 misschien een tip ik zag dit laatst bij iemand die ook angsten heeft en die heeft overwonnen. Zij kreeg als therapie de tip om als er iets speelde in de wereld dan alleen het jeugd journaal te kijken. Zij leggen het uit op een rustige manier zonder sensatie

6 likes

Heb nu eigenlijk corona rooster op kantoor. Steeds maar 2 mensen aanwezig. Hierdoor ben ik 23 april pas op kantoor. Voelt toch raar ofzo, vond het afgelopen dagen heerlijk op kantoor met maar 4 mensen.

Wtf het is zo druk op mijn werk je zou echt niet denken dat mensen in quarantaine zitten nu :sweat_smile:

Waar werk je? :slight_smile:

Ik zie op instagram bij de Nederlanders die ik volg veel dingen van dat ze bvb gezellig afspreken voor apero in de tuin maar gewoon 1,5m afstand houden. Maar dat is toch niet de bedoeling? Zelf al is het maar met 3? Blijf in u kot!

Het mag, of het verstandig is is een andere vraag maar het mag wel gewoon

In een winkel!

Nou het is zover. De tijd die je wist dat zou komen is hier… een corona lied. Dinsdag maar met z’n allen om 20.00 uur 's avonds op het balkon of in de tuin het in volle borst meezingen?

18 likes

Heb hem nog niet eens gehoord maar weet nu al dat dit vast net zo’n pareltje gaat zijn als het Koningslied. :orange_heart::orange_heart::orange_heart::orange_heart::orange_heart:

10 likes

De B van binnen stamppot eten?

18 likes

Ik dacht dat Corona en in isolatie zitten al genoeg straf was.
Er is een grens aan hoeveel leed je een mens kunt blootstellen.

51 likes