Coronavirus #3

Haha ik wist niet eens dat er een lied was gemaakt, laatstaan met deze super slechte lyric erin zeg jezus :joy:

1 like

Moet je oma ook aansterken? Bij de Jumbo hebben ze gebakjes die iets van bouwsteentjes heten. Die hebben super veel eiwit en het is een soort bijvoeding in een ‘lekker jasje’.
Zo niet dan is het hopelijk een tip voor anderen.

21 likes

Oh wat een goeie tip! Ga eens kijken, dankjewel :slight_smile:

‘ Ik weet niet wat jullie reactie hier op gaat zijn, maar ik verzoek jullie in ieder geval duidelijker te communiceren wat voor plotseling verplicht gedrag jullie van je klanten verwachten dan slechts 't inzetten van 'n chagrijnige beveiliger die schijt heeft aan de volksgezondheid.’

Welke debilio weet nu nog niet dat je niet met zijn 2en naar de supermarkt mag? Ik heb echt zo veel medelijden met alle supermarktmedewerkers die moeten dealen met al die mensen die denken dat ze zo bijzonder zij dat de regels voor hen niet gelden.

19 likes

Veel hoor! Bij onze supermarkt staat buiten een enorm bord met allemaal regels, maar binnen zijn er zat mensen zonder karretje of met zijn tweeën. Heb het idee dat voornamelijk stellen denken dat alleen betekent met je partner en niet een random vriend.

1 like

Zo irritant. Ik hoorde laatst ook mensen zeggen: ‘Ik heb geen auto en ik kan het niet in mijn eentje tillen.’ maar dan kun je toch een karretje pakken en dan kan de ander buiten wachten en het mee naar huis tillen? Mensen lijken wel niet goed snik.

5 likes

Waarschijnlijk omdat niemand zich aan de regels hield in het begin. Je kon zelfs een hond huren zodat je naar buiten mocht

Wat denken jullie wat betreft de maatregelen? Is het verantwoord als het kabinet de maatregelen op 6 april laat aflopen, of zal nederland nog even thuiswerken/blijven etc?

Ik vrees dat we nog wel even thuis moeten blijven, ook na 6 april. Maar we gaan t dinsdag horen!

2 likes

Het relatieve aantal besmettingen daalt, en aantal ziekenhuisopnames is stabiel. Dus het daalt wel degelijk, al zie je dat niet zo snel terug in de sterftecijfers want dat zijn mensen die waarschijnlijk al voor de lockdown ziek zijn geworden.

5 likes

Denk dat we sws nog wel even binnen zitten. Sws voor de beroepen waarbij thuiswerken relatief makkelijk is. De overige beroepen gaan nu toch ook al een beetje door in ploegen etc

Savage

7 likes

Ik weet nu of ik nu onzin ga schrijven, maar;
Van wat ik van chiara ferragni haar insta volgen weet, is dat vandaag dag 21 van lockdown/quarantaine is bij haar.
Ik dacht zelf dat de incubatietijd tot 14 dagen kon zijn. En klachten kunnen volgens mij ook pas na een week zo erg zijn dat je dan pas besluit naar de ic te gaan?
Dus dan zit je nu nog rond die periode?
Maybe zeg ik iets heel doms en klopt t niet hoor maar dit waren m’n hersenspinsels erover

4 likes
2 likes

De meeste die naar de ic moeten hebben na een aantal dagen ineens een verslechtering en moeten dan opgenomen worden.
Als zij al op dag 21 zit met milde klachten dan denk ik dat ze bijna beter is.
Sommige hebben meerdere weken milde klachten

(Dit heb ik van mijn huisarts)

Ik mag hopen dat ze 6 april niet alles weer open gooien. Dat is veel ste vroeg

1 like

Dit was echt m’n jam (disclaimer: ik was 10). Ken het nog helemaal uit m’n hoofd

Zodat iedereen hier nog even naar kan luisteren, you’re welcome
39 likes

Het beste is denk ik om door te gaan hoe het nu gaat. Trek het gewoon allemaal door tot 1 juni. Is misschien kut, maar wel noodzakelijk vind ik.

5 likes

Awww wat is Tim Akkerman daar nog een broekie :heart_eyes:

4 likes

Ik vind het echt fijn dat ik nu op werk de doorbitch kan zijn. Van m’n baas moeten we wel vriendelijk zijn, maar duidelijk. En desnoods iemand de toegang weigeren. Mensen zijn echt stupid, hoeveel mensen er wel niet schreeuwen: DAN GA IK WEL NAAR DE JUMBO. Ja veel succes daarmee, de regels zijn overal hetzelfde.

26 likes