Coronavirus #3

WTH? Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat het enige voordeel van Corona is dat Trump zich zo schandalig slecht gedraagt als president en deze crisis juist ook zijn stemmers raakt, dat het niet anders kan dat hij zijn eigen herkiezing verpest.

-10 vertrouwen in de mensheid :woman_facepalming:
Ik vind het best erg, want we doen overal zo ons best om een goede balans te vinden in gezonheids- en economische maatregelen, maar als de vs in een economische crisis komt beinvloed dat sowieso de rest vd wereld :frowning:

https://www.ad.nl/buitenland/bewoners-italiaans-stadje-blijken-allemaal-immuun-voor-coronavirus~a403ff67/

Het is natuurlijk veel te vroeg om te zeggen dat ze allemaal immuun zijn, maar wel heel opvallend en interessant dat er ƩƩn dorpje precies bespaard blijft. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen! Zal nog wel even duren helaas.

6 likes

Als het geheim ligt in de hoeveelheid Italiaans eten die je jaarlijks naar binnen schuift dan ben ik veilig :100:

7 likes

Hij werkt niet echt op de ic als verpleegkundige maar moet daar wel vaak heen om specifieke handelingen te doen en hij werkt nauw samen met cardiologen dus hij maakt het wel van heel dichtbij mee. Volgens mij hebben ze geen psychologische hulp oid.

Het is ook lastig om zoveel verdriet te zien. In elk ziekenhuis ( met veel Corona patiƫnten) zijn nu psychologen of peer support beschikbaar om juist hierover te praten. Het is niks officieels. Niks staat op papier. Puur bedoeld om de emoties te bespreken. Dat zou je hem kunnen aanraden. Voor de rest vooral luisteren, denk ik.

1 like

Ik denk dat het hem inderdaad kan helpen om er met iemand over te praten, al is het maar om even een extra luisterend oor te hebben (naast jou). Misschien kan hij er naar informeren? Volgens mij heeft elk ziekenhuis nu wel iets geregeld omdat iedereen door dezelfde situatie gaat.

For what it’s worth; in een filmpje gemaakt door een groep verpleegkundigen in een Nederlands ziekenhuis deed een IC-arts de uitspraak ā€œwij zijn hier zo goed beschermd met isolatiepakken en maatregelen, de kans is groter dat je iets oploopt in de supermarkt dan hier.ā€ Is ook maar een uitspraak van ƩƩn man maar misschien stelt het een beetje gerust? Ik wil het filmpje met liefde voor je opzoeken als dat helpt! Kan hem vast wel terug vinden.

Voor nu een knuffel voor jullie allebei, het is ook niet niks. :heart:

2 likes

Oh wat lief van je, krijg er bijna tranen van in m’n ogen😘 ben wel benieuwd naar het filmpje. En ik zou hem aanraden om te informeren met wie hij kan praten op het werk. @Broodrooster dankjewel

2 likes

Herkenbaar. Ik werk zelf ook op een corona IC en veel van mijn collega’s worstelen met deze gevoelens. Bij ons is er door het ziekenhuis een speciaal ā€˜opvang team’ gemaakt met maatschappelijk werk waar je terecht kan. Ik heb er nog geen gebruik van hoeven maken maar vind het geruststellend dat het er is.

11 likes

Gisteren was ik even een rondje lopen en ik dacht dat het daar afgelegen zou zijn maar het was best druk. Heeeeel veel hardlopers en het viel mij op dat bijna niemand afstand hield en ik dat steeds moest nemen.

Kreeg er een beetje buikpijn van en ben snel naar huis gegaan

3 likes

Mijn vriend en ik zijn een van de velen wiens vakantie door Corona is gecancelled. Het was echter een droomreis voor ons beiden en nu is hij elke dag aan het kijken of hij goedkope tickets kan krijgen voor in september. Ik sta er niet achter om nu al te boeken want ik heb zelf het idee dat in september deze ellende echt nog niet voorbij is.

Nu belde hij me dat hij een mooie deal had gevonden en nu wilde boeken. Maar ik wil dat helemaal niet, want dalijk zijn we weer een klap geld kwijt, dus dat zeg ik hem en nu is hij pissig en ik voel me kut en schuldig dat ik zo een partypooper ben.

Bah :pensive:

1 like

x

Onze vakantie is ook geannuleerd en wij zouden dus in oktober willen gaan. Maar durf het nu echt niet aan. Al start de wereld wel op rond die tijd je weet niet hoe mensen weer moeten wennen aan toerisme ook etc. Zou het idd gewoon rustif afwachten, ik vind je geen partypooper maar juist verstandig!

1 like

Ik zou ook niet nu al boeken. Zelfs als de grenzen tegen die tijd weer open zijn (wat ook nog maar de vraag is), weet je niet welke luchtvaartmaatschappijen het gaan overleven. Ook zijn veel landen sterk afhankelijk van toerisme, nu dat allemaal stil ligt zal het echt nog wel even duren voor die er weer bovenop komen. De vraag is of je je droomvakantie wil hebben in een tijd waarin dat land nog in wederopbouw zit (wat echt niet altijd leuk is). Ik snap je overweging heel goed dus.

4 likes

Oh wij zouden ook 3 weken in september naar USA gaan, gelukkig hadden wij nog niet geboekt en gaan dat nu ook niet meer doen. We wachten tot volgend jaar.

1 like

Dit zou ik ook hebben.
Elke keer als ik iets lees over een baby, 20 jarigen, of 67 jarigen etc, je kent(of bent) wel iemand in elke leeftijdsgroep en het raakt me wel, maar het blijft een bƩƩtje ver weg. Als het ineens iemand zou zijn die ik ken zou ik denk ik echt wel van slag zijn ofzo… Ondanks dat je nu genoeg leest Over dat het kan.

1 like

Wooow is zelfs oktober al geannuleerd? Nog niet door alle maatschappijen toch? Hoor nog wel mensen die nog niks zeker weten over juni.
Oktober… dat lijkt (is) nog zo ver weg. Bizar idee

Nee bedoelde dat oktober dan nu de enige volgende optie is voor ons. Heb het slecht geformuleerd zie ik hahaha. Wij zouden april naar dubai gaan 10 dagen maar dat is dus geannuleerd!

1 like

Ik zou echt nog wachten. Heb precies hetzelfde hier. Denk echt dat tegen die tijd het in Nederland wel weer ā€˜op orde’ is, maar ik denk dat het internationaal reizen een van de laatste dingen gaat zijn die normaal op gang komt.
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik mag mijn vlucht gratis verplaatsen t/m april 2021 en heb tot eind augustus om dit aan te passen. Voor nu wacht ik nog tot augustus om te kijken hoe het er dan allemaal an toe gaat in de wereld.

2 likes

Nee, we hebben van de vorige reis gelukkig alles terug gekregen (vliegtuig, auto, airbnb’s), minus servicekosten wat toch weer tegen de 200 euro in totaal is. Vind ik gewoon superzonde.

Bedankt voor jullie feedback allemaal, ik voel me in ieder geval niet meer zo een zeur nu.

1 like