Coronavirus #3

Voor mij werkt het zo ook niet helemaal. Ik kijk niet naar profielfoto’s of forumnamen, dus dan moet ik daar super goed op gaan letten als ik iemand zou willen negeren bijvoorbeeld

1 like

Maar goed ik wist niet dat ik op zoveel teentjes zou trappen. Ik vind het gewoon zielig als iemand de hele tijd zoveel negatieve comments krijg. En ik snap waar ze vandaan komen maar toch vind ik het sneu. Paniek doet gewoon rare dingen met mensen en veel dingen zijn dan gewoon niet meer logisch heb ik ervaren of sla je dan op. Waardoor meerdere vragen in dezelfde vorm gevraagd worden. Maar ik snap dat het onrust zaait.

4 likes

Een interessant artikel over hoe social distancing hielp tegen de Spaanse griep:

3 likes

132! Is dat het meeste tot nu toe?

Ik zou het echt chill vinden als ze ook aantallen zouden noemen van mensen die ook weer het ziekenhuis uit zijn. Ben benieuwd hoeveel mensen op dit moment voor corona liggen omdat er steeds over de capaciteit word gepraat! Wel veel doden zeg, jeetje… :frowning:

6 likes

Haha ik zie een tweet van politie Delft over een feestje gisteravond met de #slimmerchilleniscoronakillen

Ahhh cutesy boomers

9 likes

Volgens mij kun je mensen ook op negeer zetten toch? Dat zou dan voor nu even een oplossing kunnen zijn…

1 like

Dit zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Want nu zien we alleen maar hoeveel er elke keer in het ziekenhuis belanden en het lijkt alsof dalijk iedereen daar ligt

1 like

Ja, kak. Elke keer als het een dagje wat lijkt te verminderen/stagneren krijg ik toch hoop dat de daling is ingezet en dan weer dit soort cijfers :disappointed_relieved:

1 like

Ik merk dat cijfers me soms heel bang maken omdat 3500 opgenomen in het ziekenhuis heel veel klinkt. Maar dan vergelijk ik het met het aantal inwoners van Nederland of mijn stad en dan kan ik het weer een beetje relativeren

3 likes

Hahaa nou hier krijg ik weer een paniekje van want 22% klinkt wel als… een beetje veel. Maar dat is het niet.

Ja, er komen neem ik aan patiënten op een normale afdeling en anderen op de intensive care. Dat idee stelt me ook wel gerust. Ik ben al weken verkouden en nog steeds een beetje bang dat ik het ineens krijg. Maar ja misschien heb ik het allang

Ik kwam deze net tegen op Twitter :joy:

2 likes

Hier krijg ik een paniekje van. Vind het niet erg dat je het post hoor, maar ik vond dat NL het juist heel goed deed en nu twijfel ik daar opeens aan.

Thanks! :heart:

Ik werk er niet meer nee

1 like

Hier lees je ook een beetje meer de andere kant van het verhaal en waarom er meer verzet is.

Als je dit zo lees is dat ook wel begrijpelijk. Maar sowieso een moeilijke keuze wat er nu moet gebeuren. Er is denk ik niet een makkelijke oplossing. En dat noordelijke vs zuidelijke staten is natuurlijk al een ding sinds voor de eurocrisis.

3 likes

Ik erger me er echt zo aan dat er nog steeds allemaal stelletjes samen boodschappen doen en naar de winkel gaan. Ik moest naar de Action voor verhuisdozen en gewoon allemaal stelletjes in de winkel?! Het is niet alsof het nergens aangegeven staat.

3 likes

bij mijn supermarkt worden stelletjes niet gezamenlijk toegelaten, een van de twee mag naar binnen maar de ander niet.

4 likes

We zijn nog steeds goed bezig hoor.
Doden lopen achter op de infecties.

3 likes