Coronavirus #3

Ik hoor net via een “vriendin” dat er in mijn (Nederlandse) geboortedorp een quarantaine party wordt gehouden (in een fucking camper) en toen ik zei dat ik dat behoorlijk achterlijk en ignorant vond kreeg ik de reactie dat in België (ik woon al heel lang in België en ben daar nu dus ook gewoon) de maatregelen veel strenger zijn dan in Nederland. Dat klopt toch niet per se? Ik neem aan dat in Nederland even goed geldt dat je probeert zo min mogelijk het fysiek contact met andere mensen op te zoeken.

Nu was ik al behoorlijk klaar met deze vriendschap, maar nu is het wel bevestigd waarom haha.

6 likes

Ja, daar heb je gelijk in! Er zitten twee kanten aan.

Ik denk zelf echter niet dat dat in september al weer kan (dat de grenzen dan al weer vrij open zijn, vluchten weer normaal gaan). Speculatie van mijn kant maar ik zou er niet op gokken.

1 like

Maximaal ipv minimaal.
Weet dat je dat bedoelt hoor.

@Ovenschaal wat zeg jij hierover?

Dit heb je gisteren ook gevraagd. Dat moet blijken en er kan nu nog niks met zekerheid over worden gezegd. Dat zeggen ze vast ook in het artikel, zonder het gelezen te hebben .

55 likes

Hahaha ik moet zeggen. Ik ken hem ook nog helemaal uit mijn hoofd :flushed: maar dat komt ook omdat dat helemaal mijn humor was vroeger, lachen om die vent met dat ‘grote bakken geld’, ik heb dat echt zo vaak zitten bekijken toentertijd :joy:

@MadameMignon Hahaha ohh nee het was echt een ding toen haha verschrikkelijk. Deze poëtische tekst is te zien op 3:35 :joy:

8 likes

Ik begin dit echt mega hinderlijk te vinden, om redenen die al genoemd zijn.

51 likes

Ik snap niet zo goed waarom @anon50122296 elke dag opnieuw word aangevallen. Dit geeft haar rust. Ergert het je lees er dan gewoon overheen. We reageren allemaal anders op bepaalde situaties en zoeken allemaal op andere manieren rust/bevestiging. Snap best dat het vervelend kan zijn voor sommige mensen, maar het is voor haar ook heel vervelend dat ze zich zo voelt, en met haar denk ik vast nog wel ook andere mensen. Het is een rare tijd met veel onzekerheid.

11 likes

Ik lees meestal niet wie de auteur is voordat ik een bericht lees, dus ik heb het bericht dan al gelezen voor ik door heb dat het Donny was. Deze berichten triggeren juist bij mij vaak angsten en paniek. Ook al scroll ik er dan snel voorbij en klik ik niet op het artikel, ik heb het al wel gezien. Dus het is fijn dat dit Donny helpt, maar als er 1 iemand bij geholpen is en er meerdere mensen aangeven het als iets heel vervelends te ervaren, dan vind ik het niet opwegen.

13 likes

Vind dit altijd zon tering irritante non oplossing.

42 likes

Maar ze stelt dezelfde vraag? Lees dan het antwoord dat gisteren en eerder is gegeven ipv elke keer weer bakpapier te taggen en hetzelfde te vragen.
@anon50122296 weet toch zelf ook wel dat het de vraag op hetzelfde neerkomt? Ik vind het irritant om te lezen ja, alsof ze het antwoord van gisteren gewoon heeft gewist maar dat lijkt me niet mogelijk, dat ze vergeten is dat ze gisteren ook zoiets heeft gevraagd.

Als ik haar plaatje zie dan lees ik het bij voorbaat al niet. Jij mag dit ervan vinden maar ik probeer het zo op te lossen.

1 like

Ik zou over 3 weken met een vriendin naar NY. Dachten enkele weken geleden ook, we kunnen wel in juni ofzo. Maar gaan nu nog even niets boeken. Snap wel dat je vriend nu een goede deal vindt, want niemand boekt nu… Wij gaan ook eerst maar eens afwachten hoe het loopt. Vind het nu 1x annuleren al erg genoeg (in perspectief uiteraard, weegt niet op tegen de gehele toestand op de wereld nu) en wil geen 2e keer de stress hiervan.

1 like

Voor mij werkt het zo ook niet helemaal. Ik kijk niet naar profielfoto’s of forumnamen, dus dan moet ik daar super goed op gaan letten als ik iemand zou willen negeren bijvoorbeeld

1 like

Maar goed ik wist niet dat ik op zoveel teentjes zou trappen. Ik vind het gewoon zielig als iemand de hele tijd zoveel negatieve comments krijg. En ik snap waar ze vandaan komen maar toch vind ik het sneu. Paniek doet gewoon rare dingen met mensen en veel dingen zijn dan gewoon niet meer logisch heb ik ervaren of sla je dan op. Waardoor meerdere vragen in dezelfde vorm gevraagd worden. Maar ik snap dat het onrust zaait.

4 likes

Een interessant artikel over hoe social distancing hielp tegen de Spaanse griep:

3 likes

132! Is dat het meeste tot nu toe?

Ik zou het echt chill vinden als ze ook aantallen zouden noemen van mensen die ook weer het ziekenhuis uit zijn. Ben benieuwd hoeveel mensen op dit moment voor corona liggen omdat er steeds over de capaciteit word gepraat! Wel veel doden zeg, jeetje… :frowning:

6 likes

Haha ik zie een tweet van politie Delft over een feestje gisteravond met de #slimmerchilleniscoronakillen

Ahhh cutesy boomers

9 likes

Volgens mij kun je mensen ook op negeer zetten toch? Dat zou dan voor nu even een oplossing kunnen zijn…

1 like