Coronavirus #3

Nog tips?
Ik heb Jó nesbo en cilia en rolf borjlind gelezen met veel plezier.

Nog nooit was iets zo erg op mij van toepassing

60 likes

@mercurysummer ik vind het ook zo raar dat er in die artikelen het ook brengen van ‘jullie willen toch ook mondkapjes van ons/steun voor de bloembollenboeren, dus waarom geen eurobonds of een miljardenfonds zonder beperkingen voor ons?‘

Never waste a good crisis inderdaad

2 likes

heb je Oxen had gelezen? Schrijver is Jens Henrik Jensen en staat gratis in de kobo plus.
ik ben nu in deel4 bezig en vind ze goed.

3 likes

Dankjewel, ook @Yzile
Ik ging net Googlen en ik heb helemaal geen Jó nesbo gelezen haha, wel lars kepler allemaal.
Ik heb oxen toegevoegd. Grace welk boek van camilla vind jij goed? Ik heb nog nooit iets van haar gelezen en er staan er 22 in kobo plus :heart_eyes:

Ik ben 2 weken erg ziek geweest met hoge koorts etc. (mijn moeder is positief getest dus ik moest ervan uitgaan dat ik het virus ook had)
Mijn werk deed wat vervelend (klein kantoor: we zitten met de handen in het haar)
maar wat een geweldige buren, vrienden en familie heb ik!
Buren brachten soep en ik heb boodschappen, fruitmanden etc. gekregen. Ik ben er helemaal warm van!
Zo geweldig om te zien hoe behulpzaam en lief iedereen is.
Oh ja, op FF heb ik af en toe meegelezen, prima afleiding! :blush::heart_eyes:

115 likes

Neeee ik heb sinds vandaag ineens beginnende keelpijn en slijm in m’n keel/neus. Het wordt ook steeds erger en ben dus echt bang voor weken van koorts en benauwdheid etc :cold_sweat: kan iemand me een beetje geruststellen die dit ook heeft gehad en waarbij alles meeviel? Of iemand die kan beschrijven wat me nog te wachten staat? :sweat_smile:

Ik moet morgen voor het eerst na m’n verlof naar kantoor. En eerst had ik zoiets van: “oh prima, ik ga gewoon met de bus. Geen probleem.” En nu lees ik dat de eerste baby aan het virus is overleden en denk ik: “wááááárom moet ik naar kantoor?!”
Pfff…

Ja, waarom moet je naar kantoor??

1 like

Kan je vanuit huis werken?
Ik heb gezegd dat het OV alleen nog rijdt voor de vitale functies en ik daarom dat niet wil misbruiken, dat is goed gekeurd. (later kwam mn baas erachter dat ons werk ook onder de vitale functies valt, maar toen was het dus al oke)

1 like

Mijn vriend is elektricien en soms helpt die bij vrienden.
Nu hadden ouders van zn beste vriend echt al 3 jaar een probleem dat mn vriend moest oplossen, maar ze namen nooit contact met hem op.
Is die vader gister zelf aan de slag gegaan, helemaal mis gegaan en nu moet mn vriend daar naartoe om het op te lossen (ja er zou ook evt iemand anders kunnen gaan, maar dat krijg ik er bij mn vriend echt niet in hoor).
Het heeft ook wel echt spoed maar ik vind het zo niet kunnen dat die iets waarvan die weet dat die een elektricien nodig heeft, en wat duidelijk geen spoed had, zelf gaat proberen en mn vriend nu op mag komen draven.
Beide ouders zijn ook nog eens 60+ en werken in vitale functies waarbij ze veel contact met anderen hebben.

Ik had vrijdag hetzelfde, heb nu alleen nog maar een loopneus hoeft dus niks te betekenen.
Ik weet alleen niet of ik me nu ziek moet melden. Voelt zo stom voor alleen een loopneus.

Ja dat moet je. Belangrijkste regel: iedereen met (milde) klachten blijft thuis. Een loopneus valt daar zeker onder.

11 likes

@Yzile omdat er iemand aanwezig moet zijn op kantoor…

@Kusjessoldaat ja dat ga ik de andere dagen doen, maar ik vind één dag naar kantoor eigenlijk al teveel

Ja ik ben het met je eens dat dat teveel is, en onnodig. Je moet dus naar kantoor zodat iemand het kantoor kan bewaken of de telefoon op kan nemen ofzo?
En waarom kan dat niet iedere dag dezelfde persoon zijn (die niet met het ov hoeft)

1 like

Lijkt me dan leuk als van die paniek zaaiers die nog net niet in een in zon plastic pak met gasmasker panisch lopen te doen. Het dan gewoon al hebben gehad. En dat zij diegene zijn die t hebben verspreid terwijl ze andere boos aan kijken .

2 likes

Yes ik weet het. Ben het enorm aan het uitstellen omdat het zo knullig voelt. Maargoed, ik ben me er van bewust dat de volksgezondheid belangrijker is dan mijn loopneus.

ja net als vroeger met de bekertjes… en dat dan iedereen een soa had.
dat gaat echt voelen als een soort ontknoping ofzo
van alle landen tegelijk en dan de score bekend maken

1 like

Ik wist dat ik eigenlijk heel succesvol was door totaal geen routine te hebben.

Dankje Darwin.

6 likes

Doen, doen, doen! Ik ben verpleegkundige en heel hard nodig op de cohortafdeling en heb me ook met keelpijn moeten ziekmelden. Het lijkt zo overdreven om je voor zoiets onbenulligs ziek te moeten melden, maar wel doen hoor! Aankomende week word ik getest en dan weet ik dus ook of mijn (zeer milde verkoudheids)klachten veroorzaakt werden door het corona-virus.

2 likes