Coronavirus #3

ik ben heel blij dat toen ik wakker werd, dit topic een keer niet bovenaan stond met 200 ongelezen berichten! hebben jullie ook het idee dat dit soort van het nieuwe normaal is, dat je gewend aan het raken bent? wel een grijze, deprimerende versie van normaal, maar toch

ben niet eens meer super sad ofzo, meer ¯_(ツ)_/¯

65 likes

Ja ik heb precies hetzelfde.

2 likes

Dat was/is bij mijn oom ook zo… heel heftig idee vind ik dat… Las laatst ook dat artikel over “stille overlijdens” ofzo, op langere termijn doordat NU niet acute zorg uitstellen wel degelijk gevolgen kan hebben voor over bijv een jaar.

Zo hebben oud middelbare schoolvrienden van ons een baby met schisis, die zou een bepaalde kaak operatie nodig hebben die wel in het frame van dit half jaar moet vallen ivm hoe de baby kaak groeit. En dat wordt nu dus uitgesteld… Dat kan dus gevolgen hebben voor z’n spraak de rest van z’n leven: best heftig :anguished:

2 likes

Ik ben ook blij dat het topic niet meer de hele tijd bovenaan staat, maar ik ben er nog steeds verdrietig van. Ik zie mijn vriend momenteel niet, mijn hele familie is risicogroep, en ik wil gewoon dat het voorbij is:(.

4 likes

Ja, de invloed die dit heeft op reguliere zorg is echt afschuwelijk. :open_mouth: De impact van weken/maanden on hold zetten. Geldt ook voor orthodontie, tandheelkunde, geestelijke zorg, etc. Ik had laatst een telefonische afspraak met een arts en op basis van beeld en mijn bevindingen heeft ze gediagnosticeerd. Maar echt onderzoeken (dus in lab) zit er niet in.

4 likes

Ik ben nu een beetje bang dat ik misschien corona zou kunnen hebben. Ik ben in het weekend in een tuincentrum geweest en heb nog ergens een pakketje weggebracht. Uiteraard wel 1,5 afstand gehouden maar goed.

De essentie van de maatregelen begrijpt hij wel, maar hoe het nu wordt uitgevoerd is nogal krom, volgens Kemeling. “Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er honderdduizenden Duitsers naar Zeeland komen, dat begrijp ik wel. Maar wat als ik uit Breda zou komen? Daar is de druk op de zorg nog groter, dus dan heeft terugsturen een averechts effect. En Zeeland heeft het volgens mij helemaal niet zoveel moeilijker dan andere provincies. De infrastructuur is daar wel wat minder.”

Ooh maar joh, volgens deze meneer heeft Zeeland het helemaal niet zoveel moeilijk. Hij is wel adviseur natuurlijk dus hij zal het wel weten natuurlijk! Bovendien komt hij er gewoon om thuis te werken en niet om “zoals al die Duitsers” op vakantie te gaan. Ja, dan kun je natuurlijk niemand besmetten. Groot gelijk dat hij overweegt een kort geding aan te spannen, hoe DURFT Zeeland!! :upside_down_face: :+1:

Man man man, dit is echt hetzelfde gepriviligeerde niveau als Sam met de AH mandjes en de onbeschofte beveiligers.

17 likes

Huh wow, maar dat is toch gewoon “acute” zorg? Anders heeft dat kindje de test van zn leven wellicht last van de gevolgen… wat heftig zeg :frowning:

6 likes

I feel you. Mijn 20wkn echo is voor de tweede keer nu verzet omdat ik nog steeds verkouden ben.
Ik voelde me ook even heel zielig.

@Suikerklontje ja dat zou je van die tumor operatie ook zeggen. Maar ze zullen daar vast goede afwegingen in maken. Daar moeten we op vertrouwen denk ik… Misschien ook met oog op besmettingsgevaar van het kindje? Of kans dat iemand na operatie op de IC belandt en daar nu geen plek is oid? Of artsen al ingezet op de IC? Ik weet niet hoe dat exact gaat…

Ik kan het even niet meer terugvinden of misschien had ik het gewoon verzonnen. Maar klopte het dat aanstaande dinsdag zou worden besloten of de scholen weer opengaan op 6 april?

1 like

Dat klopte volgens mij wel ja! Ik kan het me ook herinneren in ieder geval.

1 like

Ja volgens mij gaan ze het ook over thuiswerken enzo dat advies hebben (dacht ik iig)

1 like

Ik ook hoor zal me niks verbazen als ze bijvoorbeeld nog minstens 2 weken dichtblijven. De reden waarom ik dit vraag is zodat ik een beetje kan anticiperen op wat komen gaat qua planning. Al dat nu wel verdomd lastig nu ik mij ook echt goed ziek begin te voelen :confused: In ieder geval fijn dat ik dat dus niet verzonnen heb. :’)

Ja ze alle maatregelen liepen tot 6/4, en dinsdag gaan ze besluiten of ze die gaan verlengen. Dus volgens mij scholen/horeca/sport/1.5m/thuiswerk advies/etc

2 likes

Omdat het ook uitnodigt om naar buiten te gaan, wat nog mag maar valt wel bij sommige mensen verkeerd.

1 like

Ik vind het dus echt vreemd dat het over een week al 6 april is en iedereen nog in het ongewis is over wat er gaat gebeuren. Snap het wel ivm ontwikkelingen maar toch.

Er komt morgen een persconferentie over 6 april of heb ik dat niet goed begrepen?

4 likes

Jeetje wel jammer dat deze crisis ook van dat irritante '‘Ja maar hij mag het wel…’ gedrag naar boven haalt. Of dat mensen hun eigen regels verzinnen. Wandelen mag met afstand. En ik hoop dat mensen dat niet verkloot hebben want ik ben na drie dagen binnen zitten wel een beetje klaar met mijn wandelingetje op 70 vierkante meter.

3 likes

Als het goed is wel ja. Ze moeten natuurlijk even afwachten hoe de maatregelen hebben uitgepakt en dat kunnen ze nu pas zien.

zo heeft heftige discussies met de afdelingscall, je merkt echt dat het aan de communicatie ligt en dan mensen gewoon geen weekend hebben gehad door alles wat speelt.

En helaas gehoord dat van een collega beide ouders corona hebben, ze zijn op leeftijd. Zo onwijs heftig.

Oké, mijn vriend mag nu niet aan werk ivm klachten maar geen koorts. Ik mag dan toch wel gewoon aan het werk? Heb al contact gehad en m’n leidinggevende gaat overleggen wat te doen . Ik kan niet thuis werken. Maar het liefst blijf ik ook thuis maar misschien is dat wel raar. Ik wil niet zoveel mensen zien… wie weet wat hun allemaal in hun vrije tijd doen. Pff wat kut steeds dit.