Coronavirus #3

Als u last heeft van de volgende gezondheidsklachten moet u thuisblijven.

• Neusverkoudheid
  • Loopneus
  • Niezen
  • Keelpijn
  • Hoesten
  • Verhoging tot 38 graden of koorts

Als 1 of meer van de huisgenoten van een werknemer koorts heeft of benauwdheidsklachten, dan mag de werknemer ook niet naar werken komen.

de regel van RIVM is dat als 1 iemand koorts heeft dat het hele gezin thuis zit.

edit: spuit 11.

Ik vraag me af of er morgen een totale lockdown komt. Het RIVM denkt nu dat er over twee weken dubbel zoveel mensen op de ic moeten, dan er bedden zijn. Dan zou nu toch het moment zijn voor de lockdown?

4 likes

Ik denk dat er helemaal geen lockdown gaat komen in NL

39 likes

Ik snap niet zo goed waarom overal staat ook bij een loopneus thuisblijven. Als je googled staat overal dat dat zelden een symptoon is van corona. Zelf heb ik dus gewoon gemiddeld 365 dagen per jaar een loopneus dus vind dit momenteel erg lastig.

15 likes

Maar hij heeft geen koorts… Maar als ik dat rijtje erboven zie dan hoeft dat dus ook niet persé? Sorry voor m’n gezeur…

Als hij geen koorts heeft en jij geen klachten mag jij gewoon gaan werken.

2 likes

De meeste mensen die op de IC belanden zijn volgens mij al langer ziek, thuis of in het ziekenhuisbed. Dus die zouden dan nu al besmet zijn.

1 like

Ik begrijp deze redenatie niet. Het RIVM verwacht over twee weken 2500 coronapatiënten die op de ic moeten, terwijl er 1100 bedden zijn. Zij zullen bij die berekening wel rekening hebben gehouden met incubatietijd, zieken die verergeren etc.

Ik vind dat juist zo’n leuk idee! Zo hebben kinderen toch iets te doen buiten, juist zonder dat ze met veel anderen in aanraking komen. Er vanuit gaande dat je niet met 25 kids die tocht gaat lopen.

6 likes

Vind het eigenlijk echt niet kunnen dat een kind straks nog 80 jaar op aarde loopt met een vervormde kaak of een 40er een kankerbehandeling moet staken omdat er 3 weken lang beademing nodig is voor iemand op de ic. Daarbij bedenkend dat voor iedere dag beademing iemand een maand moet revalideren en de gemiddelde leeftijd op de ic keihoog is en het aantal overgebleven levensjaren dan ook nog eens (deels) geleefd wordt in revalidatie.

Snap dat er triage komt als de ic’s vol liggen, maar zou het niet veel logischer zijn als ze nu al een groter deel ic reserveren voor niet-Corona patiënten die niet in direct levensgevaar zijn maar waarvan operaties wel enorm belangrijk zijn gelet op verder leefcomfort of langere termijn overlevingskansen?

Sorry als dit onaardig klinkt.

59 likes

Omdat ze dan bewust mensen nu laten sterven. Dat kan niet. Ben het niet per se oneens met je maar zulke besluiten zijn niet aan de orde in ChristenUnie Nederland.

Maar sterven voor de economie klinkt wel erg VVD.

Misschien moet ik Rutte ff mailen.

20 likes

Ja over die boeg kun je het zeker proberen

1 like

Ik hoorde laatst de redenatie dat eind mei de piek zou zijn, vanwege t lange ziektebed dat veel mensen op de IC hebben. Ze blijven er lang liggen of hebben al langer in het ziekenhuis gelegen. Al verandert het natuurlijk snel allemaal, dus misschien is dit alweer achterhaald. Dat zou kunnen.

Hahaha herkenning

1 like

Rutte be like :joy:

46 likes

Dit ging er ook met name over dat de de roulatie minder snel gaat dan verwacht; eerst dachten ze dat de gemiddelde tijd op de ic 10 dagen was, inmiddels gaan ze uit van gemiddeld 23 dagen. Dat betekent dus gewoon dat mensen langer blijven liggen op de ic en er minder snel bedden vrij komen en het dus drukker wordt

1 like

Eerlijk, wij hebben zelf een winkel, en ondanks dat het wel fijn is dat we nog wat geld kunnen verdienen, zou ik het echt enorm onverantwoordelijk vinden als ze niet op z’n minst de niet-essentiele winkels dicht gooien, want ik ben ervan overtuigd dat daar enorm veel besmettingen plaatsvinden.

9 likes

Ik vind dit ook irritant. Ik ben al de hele dag aan het niezen, maar ik heb verder nul klachten. Ik wil graag boodschappen doen maar ik doe het niet.

1 like