Coronavirus #3

Jaa daarom, wacht dan even met berichtgeving tot er echt iets duidelijk is :joy:. Dit zaait zovele onwetendheid en onrust

1 like

Wat maakt de meivakantie uit? Dan kunnen ze toch gewoon thuis chillen

4 likes

Ik ruik en proef al bijna een week helemaal niks meer. Huisarts geeft aan dat het corona is, maar dat ik gewoon overal naartoe mag omdat ik niet meer hoest of nies. Voelt toch een beetje raar zo, omdat ik niet helemaal klachtenvrij ben. Wat zouden jullie doen? Ik kan niet thuis werken, dus op mijn werk zie ik veel collega’s. Als HA aangeeft dat werken kan, is het natuurlijk prima maar merk bij mezelf dat ik toch liever het zekere voor het onzekere neem en nog wat langer thuis blijf. Heb vorige week wel andere klachten gehad die horen bij corona, maar nu dus alleen nog maar het niet kunnen ruiken.

De assistente gaf aan dat ik de komende 24 uur moet wachten op mn temperatuur oploopt tot 38 graden, dan nog een keer bellen. Binnenblijven komende 24 uur en afwachten wat het doet.

Had net zaterdag de weekboodschappen gehaald en nog voldoende vriezer en kastvoorraad om dan nog wel een weekje extra door te bluffen als het moet, dus dat is okƩ.
Voel me nu niet slechter worden ofzo, zelfde nu.

Lijkt me niet meer dan logisch. Die vakantie is nu echt totaal niet belangrijk.

Ja dat de scholen of 6 april weer opengaan of pas na de meivakantie.

1 like

Wat vinden jullie van dit artikel? Ik merk dat ik het vervelend vind dat mensen waarvan ik weet dat ze zich niet aan de maatregelen houden dit plaatsen.

1 like

Nou als de horeca open gaat, en de 1.5m dinges vervalt, dan is de kans groot dat mensen er massaal op uit trekken in de meivakantie. Veel geboekte vakanties gaan niet door en mensen zijn toch vrij (ook met Bevrijdingsdag dit jaar en Koningsdag…)

Dus ik denk ook dat ze eerder 9 mei doen dan 1 mei.

1 like

We zouden dam wel t eerste land zijn wat zo lang verlengd toch?

Mn werkgever denkt een lockdown van 6 maanden. Maar voor de rest issie gelukkig altijd positief ingesteld hoor :sweat_smile:

30 likes

Ik denk dat 3 mei alles weer gaat lopen. Dan is de meivakantie iig voorbij.

1 like

Ik denk eerlijk gezegd juist dat ze het gaan verlengen tot na de meivakantie. Het lijkt me namelijk ook heftig om voor twee weken weer alles op te moeten zetten voor reguliere lessen, om vervolgens weer twee weken dicht te gaan.

1 like

Ik denk dat ze het steeds met twee weken gaan verlengen maar wel dat dat nog minstens tot juni duurt.

Het zou mij ook niks verbazen als dit tot na de zomervakantie geldt.

10 likes

Bedoelt ze dat juist niet te zeggen? Ik lees het als ze zullen niet maar 2 weken verlengen. Dus we zitten sowieso nog 4 Ć  5 weken thuis want dan is de meivakantie geweest. Ook @Negativ

2 likes

Even een kleine toelichting tav het aantal bedden. Het gaat natuurlijk niet alleen om letterlijk een bed of een kamer, het gaat om bewakingsapparatuur, infuuspompen, beademingsmachines en niet geheel onbelangrijk personeel. Voor deze hele crisis was er al een tekort aan IC personeel in Nederland, dus met deze uitbreiding helemaal. Het komt er dan ook op neer dat een IC verpleegkundige nu verantwoordelijk is voor nog meer patienten. Dan kan je wel hulp krijgen van anderen maar IC is wel een vak apart en bepaalde handelingen zal je echt zelf moeten doen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld parttimers fulltime gaan verplichten te werken.

Een deel van onze beademingsmachines in de ambulance gaan ook tijdelijk naar de ziekenhuizen (daar zijn ze harder nodig nu en in de ambulance heb je alternatieven).

9 likes

ben nu zo ver heen dat ik tijdens het kijken van Gilmore Girls dacht ā€˜wow dat is geen 1.5 meter afstand’

42 likes

Ik denk dat nu ook overal bij haha

3 likes

Laagste aantal nieuwe patienten sinds 5 dagen, dat is wel mooi nieuws.

7 likes

Precies!

2 likes

Ik droomde ook laatst dat er corona was in Stars Hallow

10 likes