Op mijn werk hebben we nu aparte roosters tot 1 juni. Ben benieuwd wat het kabinet gaat besluiten.
Hahaha ja met die duizend banen die hij heeft
Hier pas 11 mei⌠pff dat voelt echt nog lang. Maar we gaan het zien!
Als de ic-piek pas eind mei verwacht wordt ga ik ervan uit dat het sowieso tot dan duurt en dan daarna ook nog, ook als je kijkt hoe lang het nu bijv al duurt in Spanje en Italie. Maar goed dit is pure speculatie en verder nergens op gebaseerd maar dit is waar ik me op instel in ieder geval. Morgen horen we meer.
Mijn afdelingshoofd stuurt ons net een opbeurend mailtje met dat we er ons maar op in moeten stellen dat het de rest van het jaar thuiswerk-behelpen blijft, met soms een normale periode tussendoor. En bedankt hè, dit was echt het opbeurende nieuws waar ik op zat te wachten :")
@ezw @Li5anne Als we er nou allemaal mee stoppen kunnen we misschien de curve afvlakken tot de persconferentie morgen
Oh wow, dat is zeker niet opbeurend.
Ik merk wel dat ik rustiger word thuis en ik verwacht ook een verlenging van de maatregelen, maar ik hoop toch echt dat we snel hiervan af zijn hoor. Ik mis mensen echt erg, vind het werken soms heel moeilijk thuis en alles is opeens anders waar ik niet zo goed mee om kan gaan. Thuiswerken tot einde van het jaar zou ik niet trekken denk ik. Maar ook dat zou weer normaal worden natuurlijk na een tijdje.
En dat is gebaseerd opâŚ? Klinkt zo echt een beetje als âgebaseerd op mijn onderbuik gevoelâ en daar wordt niemand beter van. Als dat zo is, zou ik het echt super kwalijk vinden
Voornamelijk gebaseerd op âbereid je hier op voor zodat je wat te doen houdt en je er niet te hard door geraakt wordt als het verlengd wordtâ en een beetje op haar eigen verwachtingen/inschatting denk ik. Ze is wel immunoloog, maar voor zover ik weet niet actief betrokken bij het Nederlandse beleid ofzo (maar wel bij het beleid wat de instelling wat ik werk voert en dat was al vanaf het begin wat strenger/stricter dan het landelijk beleid).
@Whiskey Ja ik heb hetzelfde, ergens ook wel het âWat moet, dat moetâ gevoel wat @Lula beschrijft hoor, maar vind mân werk op deze manier echt veel minder leuk en mis mân vrienden. Vond het in het begin heel lastig om met de verandering om te gaan, maar dat gaat nu op zich wel. Alleen tsja, op deze manier ga ik nooit van zân leven mân PhD binnen de termijn afkrijgen en dat zou wel kut zijn, als ik geen verlenging krijg. En de gevolgen voor de economie en bijv. banen van mensen om me heen, zoals Lula ook zegt, zal ook wel flink erger worden als het langer duurt, en dan zijn we hier zo nog jaren mee bezig.
Werkgever van mijn vriend heeft zojuist bekend gemaakt dat zij sowieso tot 1 juni gaan thuiswerken.
Maar doel je op het einde van het kalenderjaar of van het schooljaar, want jij zit in de academische wereld toch? Tot de zomer zou ik niet zo schokkend vinden, december klinkt wel heel ver weg.
Kalenderjaar zei ze. Maar goed dit is niet iets wat jullie nu allemaal voor waar aan moeten nemen he, gewoon waar bij mijn werkgever kans op is (aangepaste werkzaamheden tot eind van het jaar, dus dat betekent ook niet per se dat dat precies de huidige maatregelen zijn).
Ik snap echt niet waarom werkgevers niet even het geduld kunnen opbrengen om te wachten met dit soort beslissingen totdat er meer informatie bekend is? Wacht ff 1 dagje, dan weet je wat de rest van NL gaat doen en wat er van je verwacht wordt.
Hangt toch heel erg van je werkgever af? In sommige sectoren is het misschien nu al wel mogelijk om een besluit te maken, dan is die duidelijkheid toch ook fijn? Neem aan dat het niet om een basisschool ofzo gaat hier
Ik dacht dat het sowieso al verplicht was om thuis te werken tot 1 juni (als je dat kan), ongeacht wat Rutte morgen te zeggen heeft.
Hoop dat je de vlaai gevonden hebt vanmiddag @Krabsalade en door dit mysterieuze plaatje begrepen hebt dat die voor de forumdokter bedoeld is!
Superleuk gedaan met die foto van de viooltjes! 
Misschien is dit wat voor mensen die in quarantaine zitten en geen boodschappen kunnen doen of voor mensen die het leuk vinden om voor iemand een maaltijd te maken?
https://www.thuisgekookt.nl/coronacrisis/item207179
Super dat je dat hebt gedaan. 
wat lief @Mariposa!
en vanavond krijgen wij allemaal een mooi cadeau, wanneer het corona lied wordt uitgebracht. zin in