Coronavirus #3

Ja, het leeft wel heel erg. Ik werk in een café/bakkerij en er komen de laatste weken echt heel weinig mensen. Maar ik ga wel nog naar mijn werk. Er wordt geadviseerd om thuis te werken, als dat mogelijk is. Voor de rest geldt dat je je ziek meldt als je symptonen hebt. Verder zijn veel evenementen afgelast, en het maximaal aantal mensen voor bruiloften is beperkt tot 50 personen geloof ik.

1 like

Oh wat erg en verdrietig. Heel veel sterkte!

1 like

Ik verbaas me echt over hoeveel mensen nog afspreken en gezellig thuis etentjes, borrels en zelfs feestjes houden. Zie het constant voorbij komen op bijvoorbeeld instagram. Snap ik zo niet? :sleepy:

4 likes

@Profound n @Ketel heel veel liefs en sterkte nu

2 likes

“De overheid stelt dat de Zweden plichtbewust genoeg zijn om zich zonder opgelegde regels aan de regels te houden”

Nou ik ben hier eigenlijk wel aan gaan twijfelen hoor de afgelopen dagen. Het is inderdaad een stuk rustiger op straat en in het openbaar vervoer maar in winkels merk ik dat mensen heel slecht afstand houden, mensen zitten gewoon nog gezellig op terrasjes, lopen in grote groepen, gaan lekker winkelen.

En mijn vriend, een Zweed met doorgaans prima gezond verstand, spreekt ook nog gewoon af met vrienden (wel minder dan eerst maar toch). En als ik er iets van zeg wordt het gebagatelliseerd en is het van “ja maar we zijn geen grote groep, houden afstand blablablabla” ja maar dat maakt allemaal niet uit als je steeds verschillende mensen treft. Al veel geruzie gehad hierover.

Over 2 weken begint de paasvakantie en vooralsnog zijn veel mensen van plan om gewoon naar de skigebieden te trekken of met de hele familie samen te komen.

Dat de Zweedse regering geen harde(re) maatregelen treft werkt dit “nonchalante” gedrag mijn inziens wel in de hand. Want ja, als de winkels gewoon open zijn en je nog prima gehaktballen kunt eten bij Ikea, zal het allemaal wel meevallen toch? Dan kan het toch best nog wel allemaal. Deze houding hebben veel mensen in NL trouwens ook hoor, dus het is natuurlijk niet alleen hier zo. Maar daar is tenminste alles dicht waardoor je gewoon niet kán winkelen etc.

Lekkere rant dit maar het zit me hoog haha. Ik werk zelf al 3 weken thuis en kom echt minimaal buiten dus het stoort me dat veel mensen om me heen zo laks zijn. Maar goed, het mag allemaal nog dus in principe doen mensen niks fout.

5 likes

Veel sterkte @Profound en @Ketel :heart:

2 likes

@Profound en @ketel heel veel sterkte! Hoop dat jullie allebei toch ook op een mooie manier afscheid kunnen nemen

2 likes

@Profound en @Ketel, heel veel sterkte :heart:

2 likes

@Profound en @Ketel, heel veel sterkte!

2 likes

Pff wat heftig, heel veel sterkte. Hoop dat jullie mooi afscheid kunnen nemen en je steun hebt ondanks eventuele afstand. :heart:

Ook voor jou @Ketel

1 like

Mijn werk biedt revalidatie aan aan coronapatienten die net van de ic komen.
Wij zijn nu aan het wachten op patienten die overkunnen komen van omliggende ziekenhuizen. Heel benieuwd hoe het gaat lopen allemaal en wanneer.

6 likes

Gecondoleerd.
Ik denk dat het meeste al is gezegd. 30 mensen Max idd en 1,5 meter uit elkaar. Wij mogen nog wel afscheid gaan nemen van opa morgen. (Ook gestorven aan corona) dus die optie heb je ook. Wat ikzelf wel heel fijn vind. Veel sterkte komende tijd.

1 like

@Mario ah nee jij ook heel veel sterkte :heart:

1 like

Sterkte :heart:

1 like

Hangt er een beetje vanaf hoe ze daarna verwerkt worden denk ik. Ik draag ook wel eens in het lab geen handschoenen met iets als het daarna toch nog een sterilisator of iets dergelijks in gaat. Maar geen idee hoe dat met stoffen producten of dingen als mondkapjes gaat, maar kan me voorstellen dat je als ze toch nog gesteriliseerd worden, je niet ook nog beschermende kleding/producten gaat gebruiken voor het maken.

1 like

ik kijk speciaal Jinek voor het coronalied. ben benieuwd

6 likes

Geen idee, heb dit filmpje niet gezien, maar dat lijkt me wel sterk eerlijk gezegd

:raising_hand_woman:t3::raising_hand_woman:t3:

Spannend. Ik heb me net aangemeld voor 24/7 kinderopvang bij mijn werk. Ze willen dit aanbieden aan ouders met vitale beroepen.

Hoop zo dat ik hier aan mee mag werken.

20 likes

En?