Coronavirus #3

Kan je een werkgever aanklagen nu ivm hoe ze omgaan met regels?

Ik voel me sinds vanmiddag echt zwaar belabberd, koorts en hoesten en de werkgever van mijn man zegt dat hij gewoon moet komen want hij heeft nergens last van.

Het is toch zo, dat als ook maar 1 iemand koorts heeft het hele gezin binnen moet blijven? Of ben ik nu dingen door elkaar aan het halen?

De duur vd meivakantie mag iedere school zelf bepalen, vaak volgen steden wel dezelfde periode maar dat hoeft ook niet.
Ieder bestuur volgt meestal wel dezelfde periode.
Bij de meeste basisscholen is de meivakantie 2 weken, maar ik ken ook scholen waarbij die 3 weken is.

Hij heeft een half vitaal beroep, maar er zitten collega’s thuis omdat ze het eng vinden, en dat is allemaal oke.

Wil niet paniekzaaien maar de kans dat ik corona heb is best groot, door mijn werk (uitvaart)

Okee nu krijgt mijn ‘na corona’ reactie een andere lading

1 like

Ik vond overigens dat verhaal van die man over de kerken en dat je dat terug leek te zien op de kaart wel interessant. Logisch. Maar interessant omdat het nog niet echt zo benoemd was.

1 like

Ik hoor dus de hele tijd Cardi B in mijn hoofd random Corona virus schreeuwen :sob: :sob: Zo irritant!
(ze zegt wel nuttige dingen in een later bericht though https://www.businessinsider.nl/cardi-b-stop-getting-coronavirus-tests-while-symptom-free-2020-3/ zo blij dat we in NL leven en iedereen toegang heeft tot zorg!)

4 likes

Ik heb dit ooooooook

1 like

Zo is het ook in Zuid-Korea snel verspreid, leden van de Shincheonji kerk daar hadden meetings in Wuhan. Tijdens de religieuze bijeenkomsten zit iedereen lekker dicht naast en nog net niet op elkaar.

Snap ook niet dat daar strengere regels voor zijn. Nu is dat max. 30 personen bij kerkelijke bijeenkomsten. Los van de 1,5 meter-regel is het bullshit. Net zoals dat de kerkelijke bruiloften toegestaan zijn. Trek een lijn en maak geen uitzonderingen voor geloof. Gelukkig zijn er ook kerken die voor online streaming kiezen, de kerken die dat niet doen: KOEKOEK.

10 likes

Ja precies… ik snap het hele verhaal over godsdienstvrijheid wel. Maar nu brengt de godsdienstvrijheid de volksgezondheid in het geding? Beetje omgekeerde wereld toch :face_with_monocle:?!

2 likes

Je kan dat ook thuis toch uitoefenen. Zoals iedereen nu thuis alles moet doen. Tja, wat jij zegt inderdaad, onverantwoord gewoon!

Mijn ouders gaan over 3 weken verhuizen. Ze blijven wel in hetzelfde dorp. Ik heb mijn ouders al best wel lang niet gezien en ik woon op mezelf, ruim 90 km bij ze vandaan. Tijdens de coronacrisis ben ik ook niet meer naar huis geweest. Nu is het vervelende dat ik een beetje angstig ben voor het feit dat ik het oude huis misschien nooit meer ga zien en geen ‘afscheid’ kan nemen van de plek waar ik heel mijn leven heb gewoond. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen want mijn vader heeft aangeboden om me op te halen en terug te brengen, maar ik weet niet of ik het risico wel wil lopen. Ik woon op mezelf in Brabant en daar is het natuurlijk het ergst van allemaal. Vind het gewoon lastig, moet ik het oude huis echt in reallife vaarwel zeggen of moet ik het risico niet nemen?

2 likes

Wow, wat heftig! Sterkte en beterschap. Dat jullie maar snel weer herstellen en kunnen genieten van de kraamperiode. :heart:

37 likes

Shit, ik twijfel echt wat ik moet doen morgen.
Corona-achtige klachten, maar enkel met lichte verhoging (eerder vandaag 37.6, nu al een paar uur 37.4). Behalve nog kortademig en een droge keel nemen al mn klachten ook al de hele avond af (geen hoofdpijn meer, af en toe een kuchje, mn oren suizen niet meer). Eigenlijk voel ik me dus best oké-ish en wil ik gewoon naar mn werk morgen. Officieel geen koorts (niet boven 38 graden geweest), dus zou wel mogen. Maar als ik m’n collega’s aansteek met iets ben ik echt verder van huis. Maar kan eigenlijk ook niet echt thuis blijven.
Oh man, weet echt niet wat ik moet doen.

Ik zou thuisblijven. Echt, je wilt gewoon niet dat iemand op de beademing moet omdat jij zo nodig de deur uit moest.

9 likes

@anon50122296 jeetje wat heftig… veel beterschap, hopelijk is ze snel weer de oude!:heart:

Het is niet dat ik de deur uit wil voor m’n lol ofzo. Ik werk in het ziekenhuis, ben daar wel echt nodig en de richtlijn voor ziekenhuis is dus 38+ graden. Maar ik wil dus inderdaad geen risico’s lopen voor m’n collega’s, dus het voelt niet oké om te gaan. En nu heb ik gewoon een mega kortsluiting in mn hoofd: het mag, ik ben nodig, maar het voelt niet verantwoord .

3 likes

Ik ben geen arts en ik ben zelf de eindverantwoordelijke (geen directe zorg waar ik in werk hoor, schoonmaakcontract doe ik). Ik kom daarmee dus overigens wel op élke afdeling. Vanmiddag met de huisarts besproken en het enige wat die zegt is: 24 uur afwachten (dat is morgen om half 1) of mn temperatuur oploopt tot 38 graden, zo nee mág ik naar het ziekenhuis.
Meer kreeg ik er niet uit.

3 likes

In dat geval denk ik dat je best je bed inkruipt en bekijkt wat je situatie morgenochtend is na een goede nacht slaap en hoe je je dan voelt. Als je je wel ok voelt en geen koorts hebt zou ik wel gewoon gaan (zijn ook de instructies van het ziekenhuis), maar extra voorzichtig zijn in contact met anderen en gezicht aanraken etc (al doe je dat allicht al).

3 likes

En masker dragen @anon86562306 áls je gaat

1 like